Permalänk
Medlem

Opertörslås!?

Hej

Jag undrar vilka sätt det finns för att låsa upp en Iphone 4S från sin operatör? Det har bara gått 9 månader så det går inte att göra där. Har kollat lite på jailbreaks. Verkar simpelt men min andra fråga är, om jag jailbreakar den går det att använda vilken opreatör som helst efter det?

hjälp uppskattas!

Permalänk

Jag tror inte att den låses upp automatiskt om du jailbreakar den. Däremot lär det finnas program eller tweaks som du kan ladda ner med en jailbreakad telefon som låser upp den åt dig.

Permalänk
Hedersmedlem

Du behöver jailbreaka och sedan installera Ultrasn0w mha Cydia. Jag vet dock inte om Ultrasn0w har stöd för det baseband som finns i din iPhone 4S. Innan hade det inte stöd för basebandet som kom med iOS 5, men det kan ha ändrats.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Jailbreak är inte samma sak som att låsa upp.

Kan du låsa upp den utan att operatören gör det? Kolla här: http://jailbreak-me.info/

Permalänk
Medlem

Okej, är det lätt att låsa upp själv? För det kostar annasr 1200 kr att låsa upp den i affär eller 350 kr om 3 månader i operatörsbutiken.

Permalänk
Medlem

En "affär" kan inte låsa upp den på riktigt som en operatör.
Endast operatören kan göra det korrekt.

Kolla www.iclarified.com för guider hur du gör, inga konstigheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimezone:

Okej, är det lätt att låsa upp själv? För det kostar annasr 1200 kr att låsa upp den i affär eller 350 kr om 3 månader i operatörsbutiken.

Ja, om man läser igenom alla instruktioner och gör rätt. Tänk på att om du uppdaterar telefonen efter upplåsning så kan upplåsningen sluta att fungera. Kolla alltid vad som gäller vid uppdatering för baseband firmware.

Permalänk
Medlem

Tror inte det finns operatörs upplåsning ens till iphone 4s.
Var ett tag sig mig veterligen iaf som det kom ut ett unlock för operatörer.
Och det dom använder sig av i afärer är oftast samma sak dvs ett jailbreak och sen en baseband upplåsning.
Dom kan inte göra mer än du kan göra hemma.
Det är bara operatörer som kan låsa upp och det gör dom inte för ens efter telefonen är 1 år gammal.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0l!d:

Tror inte det finns operatörs upplåsning ens till iphone 4s.
Var ett tag sig mig veterligen iaf som det kom ut ett unlock för operatörer.
Och det dom använder sig av i afärer är oftast samma sak dvs ett jailbreak och sen en baseband upplåsning.
Dom kan inte göra mer än du kan göra hemma.
Det är bara operatörer som kan låsa upp och det gör dom inte för ens efter telefonen är 1 år gammal.

Det får man reda på här om det går eller inte: http://jailbreak-me.info/ som jag länkade till ovan också.