Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk

Nu blir den mer intressant, såg nu att den gått ner till 4700:- på prisjakt
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1398672

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Funderat lite på det här med NFC, vet någon hur och om man kan tex kopiera en NFC nyckel så man kan använda mobilen ist ? En polare har sådant portlås till trappuppgången, och hade ju vart smidigt om det går att kopiera så jag slipper o ringa på porttelefonen varje gång jag hälsar på.

Tänkt i samma banor,, utveckla detta lite till, så kan man logga in på jobbet med luren istället för dessa magnetkort!!

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Har någon sett eller hört någonting om en GBA emulator till wp8? Det är i stort sett den ända appen jag saknar till mobilen.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Nu har jag ytterliggare flera gånger fått klagomål på att jag hörs dåligt/försvinner under röstsamtal. Innan tänkte jag att det säkert berodde att jag höll micen för långt från munnen men nu tycker jag att jag tänkt på det när jag pratar och ändå klagar folk. Hur är det för er andra?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

fast jag skulle vilja få ut samtals ljudet samt musik från telefonen till bilstereron. Och de verkar inte finnas någon AUX koppling på den.

jag har tänkt köra "brodit" hållare (fast installation, med laddning i hållaren)

sedan blir det Blåtand via stereon har alltid funkar kanon med andra mobiler. Så varför skulle det inte göra det med denna )

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Jag har ett jävligt irriterande problem med musikspelaren. Den som kan lösa detta problem kommer jag förevigt vara tacksam till. Jag har flera album på min mobil. Alla album har jag använt rätt taggar etc på så att det ser så "cleant" ut som möjligt och så att det är behagligare att läsa. Ett album som jag har taggat rätt dock får andra taggar i mobilen. På datorn är det rätt, men på mobilen så får den annat. T.ex. istället för "Praying Man Feat B.B. King" så blir det "Praying Man (feat. B.B. King)". Det är riktigt irriterande! Är även så med en del singlar. Kanske andra album också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Nu har jag ytterliggare flera gånger fått klagomål på att jag hörs dåligt/försvinner under röstsamtal. Innan tänkte jag att det säkert berodde att jag höll micen för långt från munnen men nu tycker jag att jag tänkt på det när jag pratar och ändå klagar folk. Hur är det för er andra?

Mvh J

jag har också fått klagomål mestadels men i princip bara från min far och han har även klagat på andra som ringt till honom. Han har även beskrivit ljudet som burkigt vid vissa tillfällen.

Annars har jag fått, väldigt många cket klagomål ang. mitt headset folk har beskrivit ljudet som lågt och dovt och de har upplevt det som att jag varit långt ifrån micken. För mig har även ljudet i hörlurarna glappat från dag ett.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av MrGangBanger:

Har någon sett eller hört någonting om en GBA emulator till wp8? Det är i stort sett den ända appen jag saknar till mobilen.

Purple cherry

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av zajkeN:

Efter att min första 920 paja totalt efter första tappet i backen så har jag en ny. Med nytt problem. När jag drar igång city lens så får jag upp en ruta där det står "din enhet stöder inte rörelsesensor". Kompass funkar inte heller. Inget med gyroskop (heter det så?). Frågan är, är det någon inställning eller är den kaputt? Någon som har samma problem? Kan inte kalibrera heller. Gjorde åttor i flera minuter. Händer inget.

Ladda ner appen "Jack of Tools" (finns gratisversion) och kalibrera kompassen där

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

fast jag skulle vilja få ut samtals ljudet samt musik från telefonen till bilstereron. Och de verkar inte finnas någon AUX koppling på den.

det får du, Blåtand till jabran och från den fm-sändare till bilen = ljud och samtal till bilens radio, den saknar dock aux men därför har man Blåtand

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

jag har tänkt köra "brodit" hållare (fast installation, med laddning i hållaren)

sedan blir det Blåtand via stereon har alltid funkar kanon med andra mobiler. Så varför skulle det inte göra det med denna )

Skickades från m.sweclockers.com

Har ju tyvärr ingen blåtand i orginal stereon

Skrivet av Hink:

det får du, Blåtand till jabran och från den fm-sändare till bilen = ljud och samtal till bilens radio, den saknar dock aux men därför har man Blåtand

Skickades från m.sweclockers.com

Okej fungerar de bra då?
Provade en sådan sändare en gång i tiden för att streama musik från telefonen och det vart värdelöst då. Bara massa störningar och man fick byta frekvense eftrr hand som man körde då nya störningar och kanaler dök upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Nu har jag ytterliggare flera gånger fått klagomål på att jag hörs dåligt/försvinner under röstsamtal. Innan tänkte jag att det säkert berodde att jag höll micen för långt från munnen men nu tycker jag att jag tänkt på det när jag pratar och ändå klagar folk. Hur är det för er andra?

Mvh J

Har exakt samma problem. Tror det har med filtret som tar bort oljud i bakgrunden att göra men det är riktigt störande, får hålla micken exakt på munnen för att folk ska höra mig bra. Ska lämna in skiten och se vad dom säger.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Jag har ett jävligt irriterande problem med musikspelaren. Den som kan lösa detta problem kommer jag förevigt vara tacksam till. Jag har flera album på min mobil. Alla album har jag använt rätt taggar etc på så att det ser så "cleant" ut som möjligt och så att det är behagligare att läsa. Ett album som jag har taggat rätt dock får andra taggar i mobilen. På datorn är det rätt, men på mobilen så får den annat. T.ex. istället för "Praying Man Feat B.B. King" så blir det "Praying Man (feat. B.B. King)". Det är riktigt irriterande! Är även så med en del singlar. Kanske andra album också.

Ett långskott kanske, men har du kollat att du har samma formatering på alla versionerna av id3? Vill minnas att låtar kan hålla både v1 och v2. Så den du formaterat på datorn kan vara en version, medan den telefonen läser kan vara en annan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Har ju tyvärr ingen blåtand i orginal stereon

Okej fungerar de bra då?
Provade en sådan sändare en gång i tiden för att streama musik från telefonen och det vart värdelöst då. Bara massa störningar och man fick byta frekvense eftrr hand som man körde då nya störningar och kanaler dök upp.

om det var 3-4år sen du pröva en sådan fm-sändare så kan du glömma dom gamla.

dom nya är mycket bättre kvalite på, men använd det endast om du verkligen inte kan använda något annat som headset eller för att streama ljud med då jag inte heller gillat sådant "skräp". Men som sagt så var kjellco modellerna mycket Bra ljudkvalité på för att vara en sådan lösning.

jag har testat "nya" fm-sändare i gammal bmw 325i -93 med orginalstereo samt v70-98 med icke orginal stereo med Bra ljud kvalité.

vad har du för bil/stereo ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av AF4590:

Usch vad jag börjar bli less på telefonen, känns som att jag blir mer och mer arg för varje dag som går. Är lite i läget där jag inte vill ha att göra med fanskapet.

Någon som vet om någon annan webbläsare är på väg? Internet explorer är så fruktansvärt dålig att den gör mig tokig....

Nokia Express finns ju.

men internet Explorer är väl inte så tokigt eller? Förutom att man inte kan ha öppet mer en 6 flikar och på ett smidigt sätt växla mellan mobilsida och vanligsida så funkar det mesta helt ok.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Nokia Express finns ju.

men internet Explorer är väl inte så tokigt eller? Förutom att man inte kan ha öppet mer en 6 flikar och på ett smidigt sätt växla mellan mobilsida och vanligsida så funkar det mesta helt ok.

ja det är väl typ det samt framåt/bakåt knapp för varje sida så man kan backa på en sen hoppa över till en annan å backa där.

ie funkar men saknar funktioner som allt annat på wp8 ^^
hoppas bara att Microsoft är snabba nu under q1/q2 på att släppa massvis med sådana uppdateringar så man får dom funktioner som egentligen BÖR finnas på ett modernt OS.

dom borde ju ha hunnit med att bygga ett antal nu sen dom släppte wp8, så dom är i typ beta stadiet redan nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Har ju tyvärr ingen blåtand i orginal stereon

Okej fungerar de bra då?
Provade en sådan sändare en gång i tiden för att streama musik från telefonen och det vart värdelöst då. Bara massa störningar och man fick byta frekvense eftrr hand som man körde då nya störningar och kanaler dök upp.

nu kommer jag inte ihåg om du hade aux eller inte hehe.

men hittade på teknikmagasinet, belkin blåtand/aux handsfreelösning
art nr: 266047
549kr

sen tillbaka till fm-sändaren.

belkin fmsändare/handsfree Blåtand!

nr: 266194
629kr på Tm
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

nu kommer jag inte ihåg om du hade aux eller inte hehe.

men hittade på teknikmagasinet, belkin blåtand/aux handsfreelösning
art nr: 266047
549kr

sen tillbaka till fm-sändaren.

belkin fmsändare/handsfree Blåtand!

nr: 266194
629kr på Tm

Ja precis, det är den aircast jag kollat på innan. Jag har nämligen min aux inkoppling i bilen i armstödet, så jag kan dölja alla sladdar. Tror de blir en sådan istället faktiskt
Har en vw passat -09

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Ja precis, det är den aircast jag kollat på innan. Jag har nämligen min aux inkoppling i bilen i armstödet, så jag kan dölja alla sladdar. Tror de blir en sådan istället faktiskt
Har en vw passat -09

aha! Okej, men kör på en sådan. Hoppas det funkar Bra!, kanske skall testa en sådan själv då jag har fler än 1 bil

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

I början var det lite störningar, men då körde jag på nån 88 frekvens, sedan bytte jag till nån 107,9 tror jag och då fungerade den bra, använder den så fort jag ska åka längre än 5 min i bilen, det kan bli nån störning ibland men det är väldigt sällan, fördelen med den är att det är samma laddare som till mobilen, sen fäster man den smidigt på solskyddet, dvs inga fula kablar som dräller över hela bilen, laddningen håller riktigt länge och samtal svarar man på genom att trycka på jabran. Denna kommer att hänga med till alla bilar jag har som inte har Blåtand inbyggt

Permalänk

Seriöst!

Om en vecka är det tre månader sedan Lumia 920 började säljas och det är fortfarande brist på dem. Som aktieägare börjar jag faktiskt bli förbannad.

När man för första gången på flera år gör en lyckad och uppskattad produkt så faller det på att man inte kan producera den.

Svagt Nokia. Mycket svagt!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller går det inte att redigera telefonnummer på kontakter? har fan letat i evigheter men vad jag hittar så går det att redigera allt förutom just telefonnummer? hjälp!!

Efter jag förde över från gamla mobilen så blev alla nr som var +46 till enbart 46 vilket gör att mobilen tror att numret inte finns

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Ett långskott kanske, men har du kollat att du har samma formatering på alla versionerna av id3? Vill minnas att låtar kan hålla både v1 och v2. Så den du formaterat på datorn kan vara en version, medan den telefonen läser kan vara en annan.

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte hur man kollar det, men jag har iaf lagt in album innan och efter det albumet utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Är det bara jag eller går det inte att redigera telefonnummer på kontakter? har fan letat i evigheter men vad jag hittar så går det att redigera allt förutom just telefonnummer? hjälp!!

Efter jag förde över från gamla mobilen så blev alla nr som var +46 till enbart 46 vilket gör att mobilen tror att numret inte finns

Klicka på kontakten, sedan på edit, sedan på telefonnumret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Klicka på kontakten, sedan på edit, sedan på telefonnumret?

får bara upp redigera länkad kontakt, och då står det bara mail adresser och namn

håller jag in telefonnummer får jag bara kopiera, inget redigera

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

får bara upp redigera länkad kontakt, och då står det bara mail adresser och namn

håller jag in telefonnummer får jag bara kopiera, inget redigera

Tryck på någon i kontaktlistan -> edit (pennan) sen kan du behöva välja var profilen ska ändras,(t.ex. hotmail, exchange) och sen tryck på telefonnummer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Tryck på någon i kontaktlistan -> edit (pennan) sen kan du behöva välja var profilen ska ändras,(t.ex. hotmail, exchange) och sen tryck på telefonnummer.

Tack! lite knepig lösning för att redigera ett nr tycker jag

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Tack! lite knepig lösning för att redigera ett nr tycker jag

det är väl för kontakten inte är sparad på din telefon utan den är sparad på T.ex. Din live/hotmail.
Så den kommer nu även vara ändrad i molnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

får bara upp redigera länkad kontakt, och då står det bara mail adresser och namn

håller jag in telefonnummer får jag bara kopiera, inget redigera

Jag får redigera direkt, du verkar ha skapat den som en länkad kontakt av något slag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Seriöst!

Om en vecka är det tre månader sedan Lumia 920 började säljas och det är fortfarande brist på dem. Som aktieägare börjar jag faktiskt bli förbannad.

När man för första gången på flera år gör en lyckad och uppskattad produkt så faller det på att man inte kan producera den.

Svagt Nokia. Mycket svagt!

Som aktieägare kanske du borde vara lite mer påläst i så fall? Det har även skrivits nyligen i tråden att det beror på processorbrist hos Qualcomm.