Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Behöver Akut Hjälp nu med återställa mina saker som lagras på molnet(skydrive) efter att jag gjorde säkerhetskopiering och flashade min Lumia 920 till nya Portico Uppdatering manuelt.

Jag är helt säker på att jag säkerhetskopierade 2-3 gånger några minuter innan jag flashade mobilen.
Nu när allt är klart med flashning och jag har loggat in på min Microsoft konto så finns inte något som heter Återställning under Inställningar>säkerhetskopia
Alla mina saker är borta med andra ord.
Hur ska jag göra?? De måste väll finns någonstans i skydrive?

Varför håller vissa på och uppdaterar till en version som inte släppts i Sverige än? Kanske ska låta bli och låta jänkarna få problem innan vi får hit den..

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Varför håller vissa på och uppdaterar till en version som inte släppts i Sverige än? Kanske ska låta bli och låta jänkarna få problem innan vi får hit den..

Gick ju hur smidig som helst. Tog 10 min max.

Mobilen fungerar som den ska just nu.

Det är bara att jag inte kan återställa tillbaka mina saker, jag tror det beror på att jag inte loggade in på min Microsoft Konto när mobilen frågade mig efter flashningen. Jag tryckte på "senare"

EDIT: Problemet löst. Körde en återställde mobilen från om>återställ telefonen . Efter det när mobilen blev klart med det och startades om så frågade den efter Microsoft Konto, men den här gången loggade jag direkt och kunde sen återställa tillbaka alla mina saker:)

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Gick ju hur smidig som helst. Tog 10 min max.

Mobilen fungerar som den ska just nu.

Det är bara att jag inte kan återställa tillbaka mina saker, jag tror det beror på att jag inte loggade in på min Microsoft Konto när mobilen frågade mig efter flashningen. Jag tryckte på "senare"

Jo men varför uppdatera till en icke släppt version? Är det högsta prio att uppdatera eller? Som sagt, låt jänkarna upptäcka eventuella problem innan vi får hit den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Jo men varför uppdatera till en icke släppt version? Är det högsta prio att uppdatera eller? Som sagt, låt jänkarna upptäcka eventuella problem innan vi får hit den.

Nu kan du ge dig eftersom jag har löst problemet själv.

Nästa gång citera inte om du inte kan komma med något vettigt och hjälpa till när man just behöver det istället för att komma hitt och klaga för att man gjorde en manuell flashning.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Nu kan du ge dig eftersom jag har löst problemet själv.

Nästa gång citera inte om du inte kan komma med något vettigt och hjälpa till när man just behöver det istället för att komma hitt och klaga för att man gjorde en manuell flashning.

Jag försökte inte hjälpa dig. Jag ställde en fråga som du fortfarande inte svarat på och som jag ställt 2 gånger. Jag tolkar det som att du inte har något vettigt svar.
Vad är det för funktion du söker eftersom du har så bråttom med uppdatering att du inte kan vänta på en release?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Jag försökte inte hjälpa dig. Jag ställde en fråga som du fortfarande inte svarat på och som jag ställt 2 gånger. Jag tolkar det som att du inte har något vettigt svar.
Vad är det för funktion du söker eftersom du har så bråttom med uppdatering att du inte kan vänta på en release?

tror det inte ger någon fördel att Inte uppdatera till portico. Jag har bara känt av förbättringar. Inga nya buggar, bara gamla som inre har blivit lösta ännu. Sådana lär komma ut efter alla länder/regioner fått portico officiellt.

sen att du yoba fortsätta söka svar verkar bara dumt. Om man inte får svar behöver du inte fråga på ett drygt sätt å speciellt inte samma användare om användaren skriver ett svar som duger för "hen".

dock förstår jag vad du egentligen menar, men att du riktar frågan direkt till en användare istället för globalt när du menar globalt så blir det lite fel.

nog om det. Nattesnack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Woho! Efter 3 veckor fick jag äntligen mina uppdateringar på app storen Konstig bugg det där.

MVH J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Jag har själv inte vågat mig på någon sådan manöver , men är det inte lite grann det som ligger till grund för dom flesta medlemmar här på SC ? att utforska vad som är möjligt att uppnå ,antingen med en Lur eller med en dator?? i mitt tycke är frågan rätt irrelevant i ett forum som detta, men naturligtvis är frågan fri.

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Woho! Efter 3 veckor fick jag äntligen mina uppdateringar på app storen Konstig bugg det där.

MVH J

Bara kom dom eller gjorde du något för att få detta? har själv inte uppdaterat på länge, är det nåt som man måste fixa till för att få?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Bara kom dom eller gjorde du något för att få detta? har själv inte uppdaterat på länge, är det nåt som man måste fixa till för att få?

Dom bara dök upp imorse. Finns tydligen en känd bugg med app uppdateringarna på WP8. Ska lösas i kommande uppdateringen sägs det.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av aantzz:

Någon som beställt Electronova? Företaget ligger tydligen i Estland och deras pris ligger på 4700! Väntar fortfarande på min sen början av januari, Elgiganten hade inga när jag lämnade in min. Funderar på att avbeställa och sen beställa från Electronova och spara 700 spänn men samtidigt är jag lite skeptisk. Vad händer ifall mobilen går sönder och jag måste lämna tillbaka den? Står jag själv för frakten då och hur mycket kostar det i så fall?

Jag köpte min vita Lumia 920 från Electronova. Jag blev också fundersam över vad som händer i ett eventuellt garantiärende så jag skrev till dom och frågade. De säger att man i första hand ska vända sig till Anovo (http://www.anovo.se/regenersis/) vilket är ett företag som ligger i Västerås. Så frakten får du nog stå för själv om du måste skicka in mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Jag köpte min vita Lumia 920 från Electronova. Jag blev också fundersam över vad som händer i ett eventuellt garantiärende så jag skrev till dom och frågade. De säger att man i första hand ska vända sig till Anovo (http://www.anovo.se/regenersis/) vilket är ett företag som ligger i Västerås. Så frakten får du nog stå för själv om du måste skicka in mobilen.

Annars kolla Nokias hemsida så finns lista med vilka som är rekommenderade.
Lämnade in min 800 på mobilbyrån i sthlm för att slippa frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Yes! Har också skickat ett mail och fick svar inom 5 minuter. De sa att dem står för frakten vid serviceärenden. Fick inget svar om man skickar varan till utlandet eller hur den delen fungerar. Måste först åka in till den fysiska butiken hos Elgiganten och avbeställa mobilen så ska jag se efter vart jag beställa från.

Permalänk

Någon som hört något mer om hur det går med spotify?

Permalänk
Skrivet av aantzz:

Yes! Har också skickat ett mail och fick svar inom 5 minuter. De sa att dem står för frakten vid serviceärenden. Fick inget svar om man skickar varan till utlandet eller hur den delen fungerar. Måste först åka in till den fysiska butiken hos Elgiganten och avbeställa mobilen så ska jag se efter vart jag beställa från.

Okay, bra att veta! Till mig sade ju de att man i första hand vänder sig till Anovo, och ifall de inte godtar serviceärendet så vänder man sig till Electronova. Jag har dock mailat med Anovo för att verifiera och enligt dom är det det bara att packa in telefonen och skicka den (till Västerås) så tar de hand om det. Men som betan skrev kan man också kolla på Nokias hemsida om det finns ett serviceställe där du bor.

Permalänk
Medlem

Angående garanti ärenden...

Hade en N8 i tiderna som fick problem med micro usb kontakten...... Lämnade in telefonen hos en lokal Nokia återförsäljare..... Utan inköppskvitto och en telefon med "fel" rom. Telefonen var köpt från Tyskland...

Två veckor senare fick jag meddelande att telefonen var fixad, bara att komma och hämta den... Försäljaren beklagade att det hade tagit så lång tid att fixa den... Då telefonen hade tydligen blivit skickad till Ungern eller nått, för reparation.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Tänkte införskaffa en bilhållare till telefonen samt en bluetooth adapter så jag kan spela upp musik och ta emot samtal i bilen.
Finns det någon allt i ett lösning? Dvs. hållare, laddare och bluetooth adapter i ett?
Tänkte annars köpa någon billig hållare och nedanstående bluetooth adapter, någon som provat till sin Lumia 920?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=775640

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Tänkte införskaffa en bilhållare till telefonen samt en bluetooth adapter så jag kan spela upp musik och ta emot samtal i bilen.
Finns det någon allt i ett lösning? Dvs. hållare, laddare och bluetooth adapter i ett?
Tänkte annars köpa någon billig hållare och nedanstående bluetooth adapter, någon som provat till sin Lumia 920?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=775640

köp en jabra cruiser 2 på netonnet, kostar 599, sjukt smidig och bra samtalskvalité, jag har använt min i ett år nu

Permalänk
Medlem

Vet ej om någon uppmärksammat detta än, men det kan lika gärna gå en gång till. Jag snubblade över appen i W8 "WP-store" den var ju gudabenådat enkel att navigera i ju!! riktigt bra och dessutom väldans överskådlig, det blev ett riktigt massivt påfyll av Apps genom denna!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Vet ej om någon uppmärksammat detta än, men det kan lika gärna gå en gång till. Jag snubblade över appen i W8 "WP-store" den var ju gudabenådat enkel att navigera i ju!! riktigt bra och dessutom väldans överskådlig, det blev ett riktigt massivt påfyll av Apps genom denna!!

Är det bara jag som inte förstår vad du menar

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Nope.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Han pratar nog om en app som finns i windows 8 store, som heter wp store och genom den kan du sitta vid datorn och installera appar på telefonen. Eller vad var det som var otydligt? Så var det i alla fall jag förstod det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Han pratar nog om en app som finns i windows 8 store, som heter wp store och genom den kan du sitta vid datorn och installera appar på telefonen. Eller vad var det som var otydligt? Så var det i alla fall jag förstod det.

Det som var otydligt var att jag inte förstod vad som menades, men är det som du beskriver så fattar jag. Installera appar i telefonen från datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hink:

köp en jabra cruiser 2 på netonnet, kostar 599, sjukt smidig och bra samtalskvalité, jag har använt min i ett år nu

fast jag skulle vilja få ut samtals ljudet samt musik från telefonen till bilstereron. Och de verkar inte finnas någon AUX koppling på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Ursäkta, men jag har hela tiden gått till Wp8 appstore för att leta appar eller i telefonen helt enkelt valt store. Nu hittade jag en app til Win-8 som hette just densamma WP -store och tyckte att det var ett lyft för app-letandet så det var helt enkelt detta jag menade

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tack o lov för hjälpen!! så otydlig var jag väl inte!! men japp det var huvet på spiken!! nytt för mig var det iaf, jag har inte kollat så mycket som jag borde på Win8 appstore helt enkelt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

Tack o lov för hjälpen!! så otydlig var jag väl inte!! men japp det var huvet på spiken!! nytt för mig var det iaf, jag har inte kollat så mycket som jag borde på Win8 appstore helt enkelt.

Jo! Jag fick läsa det du skrev flera ggr innan jag förstod vad du menade haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Har du lust att länka? Jag hittar den inte.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Har du lust att länka? Jag hittar den inte.

Jag vet inte riktigt hur man länkar i app-store i win 8, men jag testade detta : Om du öppnar store, och ev kontrollerar att du har alla appar tillgängliga inte bara svenska och sedan går till högerfältet och tar sök ,skriv då "Windows phone" + ev store efter ,då hittar du den genast

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funderat lite på det här med NFC, vet någon hur och om man kan tex kopiera en NFC nyckel så man kan använda mobilen ist ? En polare har sådant portlås till trappuppgången, och hade ju vart smidigt om det går att kopiera så jag slipper o ringa på porttelefonen varje gång jag hälsar på.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //