Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Någon som har lyckats hitta vettig info om när nokia/microsoft kommer ut med en update för store-update-issuen ??

försökt hitta efter lite googling. Stod mest att MS ska skicka ut ett fix mitten/slutet av denna månad. Men känns som det lär komma senare till oss i norden.

skall ju vara ett generellt fel i wp8 endast. Alla har inte detta fel heller. Skumt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

Någon som har lyckats hitta vettig info om när nokia/microsoft kommer ut med en update för store-update-issuen ??

försökt hitta efter lite googling. Stod mest att MS ska skicka ut ett fix mitten/slutet av denna månad. Men känns som det lär komma senare till oss i norden.

skall ju vara ett generellt fel i wp8 endast. Alla har inte detta fel heller. Skumt

Skumt! Jag har inte alls detta bekymmer.. Får uppdateringar kontinuerligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

Har också detta problem, har inte fått en enda uppdatering. På min första Lumia som jag var tvungen att byta ut så hade jag 18 redan vid första uppstart av telefonen. Nu har jag inte fått någon på snart 3 veckor. Sägs ju att det är ett WP8 problem men varför funkar det då på vissa telefoner? Det oroar mig lite.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Det oroar mig lite.
Mvh J

Gör inte det, det kommer bli bra, there there

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Gör inte det, det kommer bli bra, there there

Haha! Tack, då tror vi på det!

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av MrGangBanger:

Vet någon hur xbox music fungerar? Fick precis en gratis månad, men kan inte streama till min lumia 920. Står bara att jag måste köpa låtarna.

Vissa låtar/skivor finns inte för streaming utan man måste köpa dem. De flesta finns dock att streama, det gäller bara att vänta några sekunder så att skivan hinner ladda in sedan försvinner betal rutan och ersätts med en play-knapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Mmm jag kan hålla med om SVT men det är SVTs fel, jag är om svensk ägare till SVT och de får fan fixa en app till mig.

Youtube har enligt mig slutat fungera på samtliga telefoner, macar och surfpattor. Vetifan va de sysslar med men de håller på att spåra ur totalt. Jag kommer byta till Microsofts eller Apples videotjänst, om de startar en, utan att blinka.
MEN Metro Tube funkar klockrent.

OT. Jag ska överge gmail också så fort jag orkar för google har fan gjort allt för att göra livet surt för en på sistone.

Måste fråga mig ? va hur,, för mig är det bara klicka på en länk tillYtuben ,så får jag se en filmsnutt som förväntat!?

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av AF4590:

Se där! blev det lite bättre. Den tackar vi för. Bockar vi av den här listan i den här takten så har vi snart en super mobil

Den som söker skall finna

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Spelar ingen roll eftersom du hamnar i "historiken" genom att backa från startskärmen, i call it bullshit...
Hoppas på det kommer i färdiga "portico" uppdateringen !

Inte från 100% men ja, microsoft har problem med att någonting låser sig och drar ur batteriet rekordfort. Men inte alltid.
Hade behövts en app för att se vad som drar ström likt android...

Inte helt och hållet vad du efterfrågar, men titta på "battery sense" den appen är informativ så det förslår

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har man haft telefonen ett par dagar och måste säga den är väldigt trevlig.
OS:et är ju riktigt cleant och snyggt. Man hoppar mellan menyer blixtsnabbt och jag har inte upplevt något "lagg" alls.
Har heller inte varit med om att någon app eller hela telefonen hängt sig, allt är superstabilt.
Kameran är overkligt bra i mörker och alla små extra funktioner från Nokia till kameran är trevliga. Men bilder i dagsljus tenderar till att bli något suddiga, hoppas en mjukvaru uppdatering fixar detta!
Det här med appar, säger man att allt man behöver finns så är man trångsynt och vägrar inse bristen på appar. Bortsätt från att man bara använder telefonen till att ringa med. Fler appar behövs helt klart, t.ex. Spotify och instagram.
Det positiva är dock att de flesta appar är så jäkla snygga!

Finns dock 3 saker som retar mig.
- Samtal bryts ganska ofta, var likadant på min lumia 800. De problemen har jag inte haft med någon annan telefon än Lumia.
- När jag har headset inkopplat och pratar i telefon så försöker jag skriva sms, men displayen envisas med att slockna och sedan skicka mig vidare till samtalsskärmen så jag får trycka bakåt för att återgå till smsskärmen. Tar en evighet att skriva ett sms när den gör så. Någon mer som upplevt detta?
- När man återupptar internet explorer så kan man inte trycka bakåt för att återgå till förra sidan, för då stängs appen istället. Multitaskingen borde bli bättre.

Permalänk

Nya problem..

Kan inte längre skriva Ä och Å i porträttläge. Det är som att digitizern inte funkar just där. Väldigt märkligt...

Tillsammans med spontana skärmfrysningar tror jag det är dags att byta ut telefonen. Det funkar inte längre dessvärre och jag är tveksam till att uppdateringen kommer ordna dessa buggar som kanske snarare beror på hårdvaran än WP8-buggar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klaus_clause:

Såg att den trådlösa laddaren har samma kontakt som gamla Nokia telefoner(?), är det någon som har den och kan testa med en gammal Nokia laddare? Skulle nämligen vilja köpa laddaren och installera i bilen, har en gammal Nokia laddare för bilen liggandes..

Funkade med min Samsungladdare iaf, microusb var det tror jag,,det funkade iaf

Srry jag missade ämnet,, menade att sticka i telefonen

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av thexps:

Nu har man haft telefonen ett par dagar och måste säga den är väldigt trevlig.
OS:et är ju riktigt cleant och snyggt. Man hoppar mellan menyer blixtsnabbt och jag har inte upplevt något "lagg" alls.
Har heller inte varit med om att någon app eller hela telefonen hängt sig, allt är superstabilt.
Kameran är overkligt bra i mörker och alla små extra funktioner från Nokia till kameran är trevliga. Men bilder i dagsljus tenderar till att bli något suddiga, hoppas en mjukvaru uppdatering fixar detta!
Det här med appar, säger man att allt man behöver finns så är man trångsynt och vägrar inse bristen på appar. Bortsätt från att man bara använder telefonen till att ringa med. Fler appar behövs helt klart, t.ex. Spotify och instagram.
Det positiva är dock att de flesta appar är så jäkla snygga!

Finns dock 3 saker som retar mig.
- Samtal bryts ganska ofta, var likadant på min lumia 800. De problemen har jag inte haft med någon annan telefon än Lumia.
- När jag har headset inkopplat och pratar i telefon så försöker jag skriva sms, men displayen envisas med att slockna och sedan skicka mig vidare till samtalsskärmen så jag får trycka bakåt för att återgå till smsskärmen. Tar en evighet att skriva ett sms när den gör så. Någon mer som upplevt detta?
- När man återupptar internet explorer så kan man inte trycka bakåt för att återgå till förra sidan, för då stängs appen istället. Multitaskingen borde bli bättre.

Det där med headsetet och displayen störde jag mig sjukt mycket på innan också innan jag förstod varför den gjorde så!!

När du pratar och skriver samtidigt se till att inte sensorn blockeras utav din hand...Håller du nån sek ovan sensorn så slockar skärmen och den hoppar då till samtalsläge igen när du tar bort handen! Det räcker att nått finger passerar lite ovanför så slocknar skärmen! Den verkar vara ganska känslig...

Så när du pillar på luren samtidigt som du pratar med handsfree så se till att inte skärmen slocknar så händer inte detta!

Permalänk
Medlem

Vad är det med multitaskingen som folk nämner hela tiden? Jag har inga behov av något annat än nuvarande system. Jag backar ur alla appar då de stängs av istället för att hamna i bakgrunden. Även om jag backat ur alla appar så uppdaterar de som ska göra det som de ska och tex skype ligger inloggad ändå. Varför skulle man vilja ha massa skit på i bakgrunden som man sen ska sortera mellan?

Permalänk
Medlem

Efter att min första 920 paja totalt efter första tappet i backen så har jag en ny. Med nytt problem. När jag drar igång city lens så får jag upp en ruta där det står "din enhet stöder inte rörelsesensor". Kompass funkar inte heller. Inget med gyroskop (heter det så?). Frågan är, är det någon inställning eller är den kaputt? Någon som har samma problem? Kan inte kalibrera heller. Gjorde åttor i flera minuter. Händer inget.

Permalänk
Skrivet av zajkeN:

Efter att min första 920 paja totalt efter första tappet i backen så har jag en ny. Med nytt problem. När jag drar igång city lens så får jag upp en ruta där det står "din enhet stöder inte rörelsesensor". Kompass funkar inte heller. Inget med gyroskop (heter det så?). Frågan är, är det någon inställning eller är den kaputt? Någon som har samma problem? Kan inte kalibrera heller. Gjorde åttor i flera minuter. Händer inget.

Låter helt galet. Jag brukar knappt hinna börja veva med telefonen förrän den tycker att den är kalibrerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zajkeN:

var så för mig också första gången jag starta city lens. (iaf den klagade på kompass)
omstart av telefon och några dagar senare funka det fint.
vet inte vad som fixa det...

Permalänk
Medlem

Får inte igång Nokias mix radio. Någon annan som kan kolla om ni får igång det?
Fungerade bra igår, idag kommer ingen ljud när jag startar musiken.

Permalänk
Medlem

Idag fick jag min trådlösa laddningsplatta från tele2.

Köpte en svart 920 fick dock en vit platta.

Nån annan som fått en annan färg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskskit:

Undrar om det finns lösa "säckar" i valfri färg att köpa någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskskit:

Menar du att det ingick en laddplatta eller vadå?

Skrivet av stelex:

Undrar om det finns lösa "säckar" i valfri färg att köpa någonstans?

Vad menar du, att du ska byta ytterhöljet på laddaren? Varför inte köpa i rätt färg från början?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Ja det stämmer tror det va dom 300 första beställningarna så fick man en laddplatta på köpet.

Permalänk
Skrivet av yoba:

Vad menar du, att du ska byta ytterhöljet på laddaren? Varför inte köpa i rätt färg från början?

han menar säkert fatboy

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Vad är det med multitaskingen som folk nämner hela tiden? Jag har inga behov av något annat än nuvarande system. Jag backar ur alla appar då de stängs av istället för att hamna i bakgrunden. Även om jag backat ur alla appar så uppdaterar de som ska göra det som de ska och tex skype ligger inloggad ändå. Varför skulle man vilja ha massa skit på i bakgrunden som man sen ska sortera mellan?

En sak med multitaskingen jag stör mig med är när man återgår till internet Explorer. Om man ska gå bakåt en såda så stängs appen istället. Har man väl stängt appen en gång så går det inte att gå tillbaka till föregående sida igen.

Permalänk
Medlem

Någon som beställt Electronova? Företaget ligger tydligen i Estland och deras pris ligger på 4700! Väntar fortfarande på min sen början av januari, Elgiganten hade inga när jag lämnade in min. Funderar på att avbeställa och sen beställa från Electronova och spara 700 spänn men samtidigt är jag lite skeptisk. Vad händer ifall mobilen går sönder och jag måste lämna tillbaka den? Står jag själv för frakten då och hur mycket kostar det i så fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aantzz:

Någon som beställt Electronova? Företaget ligger tydligen i Estland och deras pris ligger på 4700! Väntar fortfarande på min sen början av januari, Elgiganten hade inga när jag lämnade in min. Funderar på att avbeställa och sen beställa från Electronova och spara 700 spänn men samtidigt är jag lite skeptisk. Vad händer ifall mobilen går sönder och jag måste lämna tillbaka den? Står jag själv för frakten då och hur mycket kostar det i så fall?

Det gäller ju enbart den svarta färgen, vit kostar 5900

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Grym telefon

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

En sak med multitaskingen jag stör mig med är när man återgår till internet Explorer. Om man ska gå bakåt en såda så stängs appen istället. Har man väl stängt appen en gång så går det inte att gå tillbaka till föregående sida igen.

Finns ett alternativ på menyn som heter "senaste". Men jag håller med det är jobbigt att det inte finns föregående sida. Även sjukt segt att man inte kan ha öppet mer än 6 sidor. Men ännu värre tycker jag det är att modern ui ie10 i Windows 8 endast kan ha öppet 10 sidor åtgången. Detta är grejer som måste fixas snarast.

När vi ändå är pratar om Windows 8 så är jag förbaskade över att kretsar kring Xbox. Syftar framförallt på Xbox smartglass som verkar som en galet smidig grej men det kretsar bara kring Xbox jag skulle vilja eller jag kräver den typen av kommunikation mellan w8 och wp8.

Förövrigt är jag galet sugen på en Windows 8 bärbar med touch det är ju galet smutt och alla w8 apps är ju dem och så galet fina hoppas bara det fortsätter öka i antal. Ser ljust ut för Microsoft tycker jag.

sorry blev kanske lite ot. Någons har koll på hur det går för folket hos vlc när kommer det till vårt kära system. Jag vill ju testa hur luren klarar av 1080p med en bitrate på 18000 kbps.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Det gäller ju enbart den svarta färgen, vit kostar 5900

jaja klarar mig med svart. Pengar>Färg. Hade en röd innan och den blev lite väl flottig.

Permalänk
Medlem

Behöver Akut Hjälp nu med återställa mina saker som lagras på molnet(skydrive) efter att jag gjorde säkerhetskopiering och flashade min Lumia 920 till nya Portico Uppdatering manuelt.

Jag är helt säker på att jag säkerhetskopierade 2-3 gånger några minuter innan jag flashade mobilen.

Nu när allt är klart med flashning och jag har loggat in på min Microsoft konto så finns inte något som heter Återställning under Inställningar>säkerhetskopia

Alla mina saker är borta med andra ord.

Hur ska jag göra?? De måste väll finns någonstans i skydrive?

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q