Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izeen:

följ guiden i post 1

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/203979-fix-bricke...

Om det nu är det du råkat ut för

Tack för den länken! Dock så är jag lite osäker på exakt vilken version jag ska ladda ner i NarviFirm. Hittar ingen för Telenor Sverige, utan bara för Telenor Norge och Danmark. Ska jag ladda ner den för Norge eller är det CV_Sweden_VAR244189 som gäller?

Edit: Har Telenor abonnemang, men själva telefonen är inte operatörsbunden, så det är väl CV_Sweden jag ska ha då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Så i mitt fall ska jag alltså ringa till halebop och be dem att lägga på några kol.

Förresten är det någons bilder som ser likande ut?

https://dn7zsq.dm1.livefilestore.com/y1pHS0EorBKYQ4JKkaC9HhWl...

länk

https://dd7zsq.dm1.livefilestore.com/y1pFl5qB6dPhVy0Yfe6HJG53...

länk

Jag syftar då på himlen, den ser pixlig eller gryning ut på något sätt även lite färgad, framför allt snön på det andra kortet. svårt att beskriva tycker jag. Eller är det min skärm som är knasig. Det ser endast ut så i svagare ljus.

Apropå på kameran är det någon som haft problem med att den helt har slutat fokusera har hänt två gånger för mig jäkligt jobbigt men hux flux har den bara börjat fungera igen.

Testa att dra ner ISOn, det kommer ju bli mörkare såklart men mindre "gryn". På en DSLR hade ju lösningen varit stativ och längre slutartid så hade det ju blivit helt krispt.

Permalänk
Skrivet av klaus_clause:

Såg att den trådlösa laddaren har samma kontakt som gamla Nokia telefoner(?), är det någon som har den och kan testa med en gammal Nokia laddare? Skulle nämligen vilja köpa laddaren och installera i bilen, har en gammal Nokia laddare för bilen liggandes..

Skickades från m.sweclockers.com

Den är lite annorlunda, men plattan går på 12v så batterieliminator borde inte behövas.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

Tack för den länken! Dock så är jag lite osäker på exakt vilken version jag ska ladda ner i NarviFirm. Hittar ingen för Telenor Sverige, utan bara för Telenor Norge och Danmark. Ska jag ladda ner den för Norge eller är det CV_Sweden_VAR244189 som gäller?

Edit: Har Telenor abonnemang, men själva telefonen är inte operatörsbunden, så det är väl CV_Sweden jag ska ha då?

Du behöver inte ta en operatörs anpassad firmware, så du är inne på rätt spår Välj den som hör till din färg dock

EDIT: Det ska dessutom vara portico uppdateringen

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem

Förlåt om detta redan har frågats tidigare, jag kunde inte hitta något när jag sökte.
Finns det något fix till vibratorklicket?

Permalänk
Medlem

Tydligen fick min mobil för sig att starta om under natten och fastnade sedan p[ Nokia bilden.
Vilket gjorde att larmet inte ringed I morse.....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av careface:

Förlåt om detta redan har frågats tidigare, jag kunde inte hitta något när jag sökte.
Finns det något fix till vibratorklicket?

Troligen är det ju kameralinsen som är lös, vilket det pratats om en del i tråden för inte så längesen.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Finns det någon känd bugg med App Storen? Har laddat ner en del appar men har inte fått en enda uppdatering på telefonen. Haft den i ca två veckor.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Finns det någon känd bugg med App Storen? Har laddat ner en del appar men har inte fått en enda uppdatering på telefonen. Haft den i ca två veckor.

Mvh J

Ja då verkar det vara något som inte stämmer då jag har fått massvis med uppdateringar, den senaste såg jag nu för ett bar minuter sen och var en updatering för Ljud.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Så i mitt fall ska jag alltså ringa till halebop och be dem att lägga på några kol.

länk

länk

Jag syftar då på himlen, den ser pixlig eller gryning ut på något sätt även lite färgad, framför allt snön på det andra kortet. svårt att beskriva tycker jag. Eller är det min skärm som är knasig. Det ser endast ut så i svagare ljus.

Apropå på kameran är det någon som haft problem med att den helt har slutat fokusera har hänt två gånger för mig jäkligt jobbigt men hux flux har den bara börjat fungera igen.

Prova att ändra från "auto" till "natt" på objekt.

Permalänk
Skrivet av Ture6600:

länk

länk

Trots att Lumian är grym på nattbilder så innebär ändå mörkerfotografering alltid vissa kompromisser. Den vanliga utvägen är att kameran höjer ISO:t för att få in tillräckligt med ljus samtidigt som den försöker ha så pass snabb slutartid att bilden blir skakfri, men detta sker på bekostnad av kornighet. Bildstabilisatorn på Lumian gör att man kan ha längre slutartider utan skak och på så sätt få in mer ljus utan att höja ISO:t alltför mycket. Men även den har begränsningar och är det väldigt mörkt så får även den pressa ISO:t lite och bilden blir kornigare.

Personligen tycker jag dina bilder ser sjukt bra ut (trots en viss kornighet) och är säker på att de flesta andra mobilkameror hade presterat sämre i samma situation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Testa att dra ner ISOn, det kommer ju bli mörkare såklart men mindre "gryn". På en DSLR hade ju lösningen varit stativ och längre slutartid så hade det ju blivit helt krispt.

Får testa det. Tror du även det hjälper mot "missfärgningarna/rutmönster"?

Cred till dina videos föresten jäkligt snygga. Har Nokia hört av sig och diskuterat framtida samarbeten? Det skulle iaf jag göra om jag var Nokia.

Skrivet av maple:

Prova att ändra från "auto" till "natt" på objekt.

sista bilden som är på husen är i knäppt i nattläget. Och det blev värst.

Förövrigt är jag grymt nöjd med kamera i många fall tycker jag inte det är någon smartphone som är ens i närheten av denna. Men det finns ju allt önskemål om förbättringar t.ex. Snabbare och lätt åtkomligare inställningar i kameran. Saknar mest en av och på för fokuslampan likt blixten.

sen till lumia 940 vill jag bl.a. se minst 15st av dual-leden som sitter på nu. Varför inte liksom, skulle vara praktiskt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Får testa det. Tror du även det hjälper mot "missfärgningarna/rutmönster"?

Cred till dina videos föresten jäkligt snygga. Har Nokia hört av sig och diskuterat framtida samarbeten? Det skulle iaf jag göra om jag var Nokia.

Tack o bock, en gör så gott en kan
Njae, jag har kontaktat deras pressavdelning och hört mig för om recensionsex av produkter, men jag behöver nog ett par tusen prenumeranter till innan de kommer ta det på allvar.

Om du med rutmönster menar "stora pixlar" så ja typ, det är ju som nån skrev lite lurigt när det är en mobil. Nånstans kommer det skära lite. Mörkerfotografering är lite speciellt.
Ta typ en DSLR där man kan ha slutaren så lång att stjärnorna rör sig och man kan "måla med ljus" i grottor o sånt, ju mer manuella inställningar desto mer möjligheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

...

Personligen tycker jag dina bilder ser sjukt bra ut (trots en viss kornighet) och är säker på att de flesta andra mobilkameror hade presterat sämre i samma situation.

Tackar, Ne under samma förhållande piskar l920 alla andra ganska hårt vågar jag nästan påstå.

Jag vet om jag missat det helt med går inte att göra mappar i "kamerarullen" va? Hur urbota dumt är inte det!!! Börjar bli lite jobbigt nu med strax över 2800 bilder i en mapp. Detta måste lösas snarast av Microsoft.

Förövrigt har jag 8.81gb i annat kategori nu. Hade ca 7gb igår men efter att jag laddade hem lite applikationer så fylldes både appar och annat kategorin på med 1.5gb. Något står ju inte rätt till där inte. Tips?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Ture6600:

Jag vet om jag missat det helt med går inte att göra mappar i "kamerarullen" va? Hur urbota dumt är inte det!!! Börjar bli lite jobbigt nu med strax över 2800 bilder i en mapp. Detta måste lösas snarast av Microsoft.

Har inte hittat ett sätt att skapa mappar men om man går in på Foton -> Datum och sveper fram vyn för Datum så hittar man sina bilder snyggt ordnat månadsvis. Det kanske inte är det du är ute efter men om man snabbt vill kika på en bild man tog vid ett visst tillfälle så hittar man den snabbare genom datumsorteringen.

Permalänk
Skrivet av Ture6600:

Tackar, Ne under samma förhållande piskar l920 alla andra ganska hårt vågar jag nästan påstå.

Förövrigt har jag 8.81gb i annat kategori nu. Hade ca 7gb igår men efter att jag laddade hem lite applikationer så fylldes både appar och annat kategorin på med 1.5gb. Något står ju inte rätt till där inte. Tips?

Övrigt som slukar utrymme är en bugg som MS måste åtgärda, enda som verkar fixa det nu är en hard reset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izeen:

Du behöver inte ta en operatörs anpassad firmware, så du är inne på rätt spår Välj den som hör till din färg dock

EDIT: Det ska dessutom vara portico uppdateringen

Tack för hjälpen, telefonen fungerar igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

Tack för hjälpen, telefonen fungerar igen

Härligt! Kul att det gick att få ordning på den.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Skrivet av HikiSpray:

Den är lite annorlunda, men plattan går på 12v så batterieliminator borde inte behövas.

Ok, det man behöver ordna då är alltså en sladd från cigguttaget till plattan.. Tips någon?

Permalänk
Medlem

Where's my water och Where's my Perry är gratis idag!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av klaus_clause:

Ok, det man behöver ordna då är alltså en sladd från cigguttaget till plattan.. Tips någon?

jag hade fått för mig att det var lika sladd som till Nokias gamla laddare. Men jag kanske är helt ute och cyklar.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av HerrGoreMann:

Tack, drog hem dem direkt
Fan vad smidigt det är att från datorn bara klicka installera så kommer det till nallen!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Fan vad smidigt det är att från datorn bara klicka installera så kommer det till nallen!

Väldigt smidigt indeed.

Visa signatur

Ryzen 3900X

Permalänk
Medlem

Efter service, kalibrering och uppdatering så fungerar 9 20:an som en dröm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Blev tvungen att prova från iPaden, sjukt bra feature. Jag läser nästan alltid om appar på plattan eller datorn och försöker sen komma ihåg vilka det var, det problemet är nu raderat

BTW fan va charmigt wheres my water va

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

haha, så typiskt,. köpte wheres my water för ett par dagar sedan

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

haha, så typiskt,. köpte wheres my water för ett par dagar sedan

Aj då! Men den kostar ju inte speciellt mycket i vanliga fall heller, så jag tror du överlever utan 7kr.

Visa signatur

Ryzen 3900X

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Aj då! Men den kostar ju inte speciellt mycket i vanliga fall heller, så jag tror du överlever utan 7kr.

Hehe, det gäller nog inte pengarna utan principen

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Åkte till min favorit mast som har 80mbit hastighet som inte heller är överbelastad.

tele2 4G 80mbit

https://skydrive.live.com/redir?resid=51DCE8103FB1EDB8!689&au...

då förstår jag varför mobilen blir varm när man surfar å streamar samtidigt har 83mbit ned å 41mbit upp på Telenor mbb. Gött med Bra nät. Snabbaste mobilen gällande 3/4G.

kommit upp i 7mb/s ned å 3mb/upp via mobilen. Hoppas internetdelningen blir stabil snart!

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Blev tvungen att prova från iPaden, sjukt bra feature. Jag läser nästan alltid om appar på plattan eller datorn och försöker sen komma ihåg vilka det var, det problemet är nu raderat

BTW fan va charmigt wheres my water va

Eller hur, att en 22årig snubbe som mig själv kan sitta med ett storsmile åt en krokodil som ska få vatten är ju underbart

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *