Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Är det någon här som har JBL PlayUp och skulle kunna dra en personlig kommentar på ljudet?

gå bak några sidor eller sök på youtube efter nissetutas videos. Dom går under " lobbamobba " som användarnamn har jag för mig.

han har gjort en video review kan man väl säga.

det är kanon ljud i den lilla burken, med Bra ljudkvalité. Värd pengarna helt klart enligt nisse-tuta

finns som sagt inlägg om detta kanske 10sidor bakåt gissar jag på.

edit- oj, det var ännu längre bak hehe. Här har du det inlägget!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grante:

Hallå kära medlemmar!
Jag undrar hur man gör för att ändra på sitt xbox live konto som är synkat till Lumia 920? Fick just mobilen och började knappa runt lite, hade tänkt lägga till mitt xbox konto till "spel" appen men istället så gör den ett eget konto? Vet absolut inte varför, har synkat alla mina mail konton, även de kontot som är synkat till xbox live gamer tagen osv! Kan det ha gjort ett eget konto för att jag var synkad till gmail kontot också bara för att vara tvärsöver eller nått?
Lite hjälp skulle underlätta, har googlat runt och det verkar bara vara jag som har detta problemet^^ Hittar inte heller något under inställningar som kan vara mig till hjälp :S

Det är "huvudkontot", det kontot som matas in vid första starten, som används i Xbox-hubben. Det går inte att lägga till konton efter det och använda deras Gamertag. Alltså måste du antingen flytta din gamertag till ditt konto eller återställa telefonen och mata in ditt önskade gamertag-konto vid starten.

Permalänk
Medlem

Höll på att bli riktigt less då jag helt plötsligt slutade höra dom jag pratade med i telefonen, fungerade bara om jag slog på högtalare...

Efter mycket om och men så kom jag på idén att prova koppla in riktiga högtalare till telefonen och spela lite musik och sedan dra ut den igen för att se om det fixade till sig, och vips så fungerade det!

Verkar som att de flummade till efter första gången jag lirat musik via högtalare så den trodde att den fortfarande körde högtalare när man försökte ringa så det bara blev tyst.

För övrigt så är jag jävligt trött, har kvar en timme på jobbet och har inte speciellt mycket energi att se över stavning och annat onödigt

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

gå bak några sidor eller sök på youtube efter nissetutas videos. Dom går under " lobbamobba " som användarnamn har jag för mig.

han har gjort en video review kan man väl säga.

det är kanon ljud i den lilla burken, med Bra ljudkvalité. Värd pengarna helt klart enligt nisse-tuta

finns som sagt inlägg om detta kanske 10sidor bakåt gissar jag på.

edit- oj, det var ännu längre bak hehe. Här har du det inlägget!

http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1140856-nokia-lumia-920-4-5-tums-display-pureview-post13051128/

Jag har till och med gjort 3 filmer på ämnet PlayUp

Och ja, i förhållande till priset, storleken och mobiliteten så tycker jag ljudet är prima

Är mycket nöjd med köpet, den funkar fint med iPaden också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Nu har mitt skal börjat knaka störigt mycket. Har en svart, verkar som det är när telefonen varit varm och blir kall igen. Knakar och knäpper då i skalet ett tag men om jag klämmer runt om telefonen så är det precis som skalet åker på plats igen och det slutar knaka.

Någon som reklamerat sin för detta?

Mvh J

Har reklamerat 3 st för bla detta problem. Fick pengarna tillbaka tillsist för telefonen

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Har reklamerat 3 st för bla detta problem. Fick pengarna tillbaka tillsist för telefonen

Då är det med andra ord en design miss och lär finnas på alla telefoner mer eller mindre. Då kan jag leva med det, var mer om det lönade sig att byta till en ny men det verkar det inte som efter vad jag läst. Älskar telefonen för mycket i övrigt för att byta bort den för ett sånt problem

mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Då är det med andra ord en design miss och lär finnas på alla telefoner mer eller mindre. Då kan jag leva med det, var mer om det lönade sig att byta till en ny men det verkar det inte som efter vad jag läst. Älskar telefonen för mycket i övrigt för att byta bort den för ett sånt problem

mvh J

Troligen, är man inte kräsen som mig går det nog bra

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Största besvikelsen, som jag missade att ta upp förut, tycker jag är kameran. Jag hade högt ställda förväntningar, men även om man tittar på det helt förutsättningslöst så är kameran rätt dålig. Det är möjligt att den är mycket bättre än konkurrenterna i mörker, men i de flesta lägen upplever jag att jag får sämre foton än jag fick med min iPhone 4. Det största problemet är att bilderna blir alldeles för mjuka, utan någon skärpa. Det handlar inte om kort skärpedjup, utan även delar av bilden som är i fokus blir nästintill suddiga.

Många verkar ju tro att det kommer fixa sig med ny mjukvara, så det är väl bara att hoppas på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Största besvikelsen, som jag missade att ta upp förut, tycker jag är kameran. Jag hade högt ställda förväntningar, men även om man tittar på det helt förutsättningslöst så är kameran rätt dålig. Det är möjligt att den är mycket bättre än konkurrenterna i mörker, men i de flesta lägen upplever jag att jag får sämre foton än jag fick med min iPhone 4. Det största problemet är att bilderna blir alldeles för mjuka, utan någon skärpa. Det handlar inte om kort skärpedjup, utan även delar av bilden som är i fokus blir nästintill suddiga.

Många verkar ju tro att det kommer fixa sig med ny mjukvara, så det är väl bara att hoppas på det.

Polaren har en Iphone 4 och jag kan garantera dig att den inte tar bättre bilder. Vi har jämfört.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Har suttit och sökt igenom tråden lite fort, men hittade ingen information om det så här kommer frågan.
Gjorde för inte så länge sedan en reset, men jag tycker min "annat" del börjar ta väldigt mycket utrymme, fixas denna buggen i updaten eller är den enda vägen ut fortfarande att göra en hardreset?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Om du vill ha lite bättre skärpa på någon bild som du gillar ta in den i Creative Studio och sedan öka skärpan. Det hjälper rejält. Visst är det jobbigt men detta ska fixas med nya uppdateringen.

Förövrigt rätt så tråkigt att du inte är så jättenöjd med ditt val. Men om man tittar på problemen som du har listat upp så är nästan alla mjukvarufel som inte verkar va så extremt svårt att fixa. Vi får hoppas att de fixas då några av de problem som du har listat upp är de få saker jag stört mig på.

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Någon som använder Sportstracker?
Brukar ha de ibland när jag är ute å går med hunden, men oftast så hittar den inte GPS-signal. Igår gick jag i 45 min och kom 0.1 km
Då stod jag utomhus när jag starta appen, väntade på att den fick signal och sedan hade jag den i jackfickan hela tiden.
Vissa gånger har de fungerat utmärkt.
Någon som har liknande problem, eller tips på vad jag kan göra åt det?

Visa signatur

D600 | D7200
8mm Fisheye | 10-24mm | 24-70mm | 35mm | 70-200mm | 150-600mm |

Permalänk

Skulle kunna överväga att köpa 920 om följande saker skulle komma/förbättras:
Max och McDonalds släpper sina officiella appar till WP8.
Och Nokia släpper den där uppdateringen som gör bilderna skarpare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Lite udda dealbreakers
Men visst en Max-app vore nice.
(McD bojkottar jag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Lite udda dealbreakers
Men visst en Max-app vore nice.
(McD bojkottar jag)

Håller mig till Max jag också men det är ju aldrig några bra erbjudanden i appen längre, jag har bara använt ett erbjudande där för övrigt, och jag har väl haft appen i kanske ett år. Då kommer det betydligt bättre maxerbjudanden i reklamen i postlådan, dem använder jag lite nu och då.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Du får nöja dig med denna om du gillar hamburgare

http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/hamburgare/0f52e0...

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt att batteritiden är det absolut bästa.. den här bilden är dock någon månad gamal.. men det har inte blivit sämre, tror nog snarare bättre!

Dock så kanske man kan bort 1 dag.. då jag inte rörde telefonen över huvud taget.. 1a januari..

Permalänk
Skrivet av Anonymous FTW:

Håller mig till Max jag också men det är ju aldrig några bra erbjudanden i appen längre, jag har bara använt ett erbjudande där för övrigt, och jag har väl haft appen i kanske ett år. Då kommer det betydligt bättre maxerbjudanden i reklamen i postlådan, dem använder jag lite nu och då.

Hm och sen finns det inte alltid nåt erbjudande som är bättre än drive-in club grejen (klistermärke i vindrutan) så man alltid får gratis plusmeny.

Skrivet av stelex:

Jag tänker mest på erbjudandena som man får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik508:

Har du haft en 920 ,eller är du bara ute och svartmålar ?

Nu ska vi inte överdriva fanboyismen åt andra hållet. Alla som delar med sig av dåliga erfarenheter är inte människor som ljuger och är ute efter att svartmåla. Det finns faktiskt dåliga exemplar av det mesta, även om man älskar sin telefon!

Jag hade 3st svarta, alla från elgiganten. Och som jag skrev nedan. Förövrigt gillade jag telefonen starkt, men den varierade byggkvalitén är en miss från nokias sida.

Skrivet av djaxxo:

knakade så fort du tog i den. Låter som du höll på med frigolit... Konstigt att du råkade få sådana exemplar. Min knakar inte iaf. Om jag nu inte tar å våldgästar unibodyn.

Det lät inte som frigolit, men det var ett typiskt knak för plast som inte riktigt har den perfekta passformen. Nej det är bra, det ska du vara nöjd med. Problemet är inte knak som uppstår när man klämmer den i skruvstädet utan att den gjorde det beroende på hur du höll telefonen vanligt. Hade nog inte brytt mig om de som knakade när man tryckte om det varit en annan modell. Saken är att jag känt på lumia 800 och 820 och dom är helt perfekta, som en liten sten. Dvs det är inte riktigt rätt när det knakar, dom är tänkta att vara mycket bättre än så.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yuioN:

Nu ska vi inte överdriva fanboyismen åt andra hållet. Alla som delar med sig av dåliga erfarenheter är inte människor som ljuger och är ute efter att svartmåla. Det finns faktiskt dåliga exemplar av det mesta, även om man älskar sin telefon!

Jag hade 3st svarta, alla från elgiganten. Och som jag skrev nedan. Förövrigt gillade jag telefonen starkt, men den varierade byggkvalitén är en miss från nokias sida.

Fick du byta ut 3st för samma sak på Elgiganten? Dvs knakande skal? För det är mitt problem, att gå in i telia butiken och klaga på att skalet knakar. Samtidigt som det stör mig så skulle jag känna mig dum när jag väl stod där.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Fick du byta ut 3st för samma sak på Elgiganten? Dvs knakande skal? För det är mitt problem, att gå in i telia butiken och klaga på att skalet knakar. Samtidigt som det stör mig så skulle jag känna mig dum när jag väl stod där.

Mvh J

Vet inte hur länge du haft din, men vill minnas att jag sett dig skriva ett tag i tråden. Jag bytte mina enligt DOA avtalet på samtliga. Det var inget snack om saken och killarna i butiken bytte den direkt. Den andra hade tom så skevt chassi att simkortsluckan inte ens riktigt passade!

Men om du går in med den efter 8 dagar från du nog skicka den på service, där emot tror jag inte att de kommer kunna återgärda det! Blir säkert reklamation på den efter 3e gången.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

Mycket fin video om skal, Nisse-Tuta!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

Läste i tråden att det ska komma en uppdatering för kameran, kom det inte nyss en uppdatering som hette portico vad var den bra för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Mycket fin video om skal, Nisse-Tuta!

Tackar, om nån är sugen på Golla-skalen så blev jag lite tvär när jag efter en beställning och dyr fraktkostnad såg att de hade en hel hylla på ICA-maxi
Bra är iofs att där kan man stå och testa, klämma och känna.

Här är videon om nån undrar, http://www.youtube.com/user/lobbamobba/videos?view=0

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur man gör så att det man skriver in i kalendern på mobilen (lumia 920) också hamnar på kalendern på datorn? (har windows 8 på datorn och tycker att man bör kunna synca så att informationen finns på båda...)
Mvh // Grante

Permalänk
Medlem

Jaha, skulle fabriksåterställa min telefon, vart tydligen brickad. Och nu har jag läst mig till navifirm och nokia care suit och kan inte få software suit att hitta firmwaren jag laddar ner. Inte heller om jag laddar ner direkt i ncs.

Var hur nöjd som hellst över min 800, men 920 är ju ett skämt i jämnförelse.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Tackar, om nån är sugen på Golla-skalen så blev jag lite tvär när jag efter en beställning och dyr fraktkostnad såg att de hade en hel hylla på ICA-maxi
Bra är iofs att där kan man stå och testa, klämma och känna.

Här är videon om nån undrar, http://www.youtube.com/user/lobbamobba/videos?view=0

Hur fungerar Golla skalet i dagsförhållanden? Är den jobbig att plocka ut osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Jaha, skulle fabriksåterställa min telefon, vart tydligen brickad. Och nu har jag läst mig till navifirm och nokia care suit och kan inte få software suit att hitta firmwaren jag laddar ner. Inte heller om jag laddar ner direkt i ncs.

Var hur nöjd som hellst över min 800, men 920 är ju ett skämt i jämnförelse.

Vad är brickad?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grante:

Är det någon som vet hur man gör så att det man skriver in i kalendern på mobilen (lumia 920) också hamnar på kalendern på datorn? (har windows 8 på datorn och tycker att man bör kunna synca så att informationen finns på båda...)
Mvh // Grante

Se till att allt lagras på ditt Live- eller Gmail-konto och lägg sedan till det kontot i Outlook så ska det fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Hur fungerar Golla skalet i dagsförhållanden? Är den jobbig att plocka ut osv?

Jag använder den bara på jobbet, men nä inte särskilt, det går ganska snabbt.