Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Hejsan jag har problem och skulle gärna ta emot lite hjälp:
Tokigheter i Windows Store
...

Totalt sätt vill telefonen nu med andra ord installera hela 531 applikationer vilket inte känns så där jätte skoj.
...

Sökte men hittade ingen tips som rörde mitt problem. Så det slutade med att jag gjorde det manuellt tog lite tid. Tyvärr var jag lite väl dålig på att gallra så det slutade med att jag ändå installerade drygt 200 applikationer, 226 för att exakt, hade hoppats att jag skulle stanna på en lägre siffra. Men nu har jag åtminstone nästan 20GB att fylla med smått och gott vilket är himla skönt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min nya lumia 920 verkar inte kunna ladda ner appar är det något jag glömt ställa in.
Det enda som händer är att det står "Downloading" samt att prickarna "flyger" förbi.
Det funkar bra att surfa runt med webbläsaren oavsett anslutning (WiFi, 3G).

Den har hållit på och laddat ner en app som är 3MB stor i 30 min nu...

EDIT: Det funkar nu vet dock inte vad som löste problemet

Permalänk
Medlem

Någon som fått några svarta fredagstelefoner än????

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av keeg:

Min nya lumia 920 verkar inte kunna ladda ner appar är det något jag glömt ställa in.
Det enda som händer är att det står "Downloading" samt att prickarna "flyger" förbi.
Det funkar bra att surfa runt med webbläsaren oavsett anslutning (WiFi, 3G).

Den har hållit på och laddat ner en app som är 3MB stor i 30 min nu...

EDIT: Det funkar nu vet dock inte vad som löste problemet

har aldrig varit ned eller hört om det tidigare. Skönt att det funkar nu.
Om det skulle hända igen så är väl mitt ända tips att testa att starta om telefonen.

Skrivet av mrvision:

Någon som fått några svarta fredagstelefoner än????

svarta fredagstelefoner? Motsatsen till måndagsex i färgen svart? Jag har en svart telefon men på den sitter batteriet löst och det har det gjort sen jag fick den för ganska precis ett år och en vecka sedan. Annars har den funkat i princip felfritt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

har aldrig varit ned eller hört om det tidigare. Skönt att det funkar nu.
Om det skulle hända igen så är väl mitt ända tips att testa att starta om telefonen.

svarta fredagstelefoner? Motsatsen till måndagsex i färgen svart? Jag har en svart telefon men på den sitter batteriet löst och det har det gjort sen jag fick den för ganska precis ett år och en vecka sedan. Annars har den funkat i princip felfritt.

Oj, hehe nej jag menar vi som har beställ på Elgigantens Black Friday rea. Jag tycker att de verkar något slöa. Men det kan likväl bero på posten.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Någon som fått några svarta fredagstelefoner än????

Fick min svarta Black Friday-telefon igår torsdag

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Fick min svarta Black Friday-telefon igår torsdag

Samma här, men hittar inte 3047.0000.1326.2020 uppdateringen i telefonen, ligger 3047.0000.1326.2003 installerad men på min jobblur har jag 2020

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Samma här, men hittar inte 3047.0000.1326.2020 uppdateringen i telefonen, ligger 3047.0000.1326.2003 installerad men på min jobblur har jag 2020

Min har 3047.0000.1326.10144 under Inställningar - extra info och 3047.0000.1326.2003 under Inställningar - om

Är det bara att söka i telefonen? Inställningar - uppdatering

Edit: Har ju inte med saken att göra, men nu dök det upp 17 uppdateringar

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Samma här, men hittar inte 3047.0000.1326.2020 uppdateringen i telefonen, ligger 3047.0000.1326.2003 installerad men på min jobblur har jag 2020

Skrivet av stelex:

Min har 3047.0000.1326.10144 under Inställningar - extra info och 3047.0000.1326.2003 under Inställningar - om

Är det bara att söka i telefonen? Inställningar - uppdatering

Edit: Har ju inte med saken att göra, men nu dök det upp 17 uppdateringar

Olika modeller (färg, ursprungsland) har olika siffror som de fyra sista (.1326.xxxx). .1326. är senaste "firmware" d.v.s. Amber.

Permalänk
Medlem

Då var det dags för en annan butik att sälja 920án för 1990:- http://www.electroworld.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Nä, det har du rätt i...
Det var Miklon, den lilla rackarn, som hade missupfattat alltsammans och börjat sprida falska påståenden...

November tog slut för en vecka sen och fortfarande ingen Black. Nu har du tre veckor på dig om inte jag ska få rätt med Q1 2014

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man kan få mail adressen att sparas i fältet vid inloggning?funkar ej för mig varken via internettsida eller app!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Skrivet av mrvision:

Oj, ja det var en diger lista över saker, nästan ett skräckexempel.
Jag tror att du kommer att bli överraskad av byggkvaliteten på L920, det blev jag iallafall. Inget av det du skrev förutom lite knarrande på/vid något hörn efter ett tag men det räknar jag mer som vanligt slitage.
Nokia har ju fårr väldans mycket beröm just för sin byggkvalitet.

Skriv gärna vad du tycker om den när du får den och hoppas att allt är som det ska.

Nu när jag kört med den några dagar (sen i fredags)
Kan jag säga att jag är nöjd.
Mitt exemplar har inga dåliga skarvar eller knakande punkter i chassit (ännu)
Skärmen får inte konstiga mönster om man trycker på den.
Skärmen har betydligt bättre betraktningsvinklar, och de 48 extra pixlarna på bredden är inte helt fel att ha (Tangentbordet känns mindre smalt).
Knapparna på telefonen har bra motstånd vilket är skönt och klick de på 8x är ganska svampiga.
Nokias special appar är en trevlig bonus.
Det känns som att plasten är hårdare/tjockare vilket är trevligt.

Bakre kamerans placering är lite dum för jag får ofta ett finger vägen men man vänjer sig nog.
Den är ganska halkig så man får hålla den stadigt.
Och de medföljande hörlurarna är enligt mig inte bra, men det brukar de nog inte va.
Batteritiden är sämre men hoppas den blir bättre med tiden.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Läste på WP-central om uppdatering om man hade Developer mjukvara.

Sökte efter uppdatering, se på fan, nu är den hemma men kan inte installera förrän jag laddat.

Hoppas det är bra grejer.

http://www.wpcentral.com/windows-phone-update-rolling-out-phones-update-3

EDIT:

Microsoft-uppdatering 8.0.10521.155
Microsoft-uppdatering 8.0.10517.150

står det att den ska uppdatera till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Läste på WP-central om uppdatering om man hade Developer mjukvara.

Sökte efter uppdatering, se på fan, nu är den hemma men kan inte installera förrän jag laddat.

Hoppas det är bra grejer.

http://www.wpcentral.com/windows-phone-update-rolling-out-phones-update-3

EDIT:

Microsoft-uppdatering 8.0.10521.155
Microsoft-uppdatering 8.0.10517.150

står det att den ska uppdatera till.

Verkar tyvärr inte vara någonting förutom lite buggfixar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Läste på WP-central om uppdatering om man hade Developer mjukvara.

Sökte efter uppdatering, se på fan, nu är den hemma men kan inte installera förrän jag laddat.

Hoppas det är bra grejer.

http://www.wpcentral.com/windows-phone-update-rolling-out-phones-update-3

EDIT:

Microsoft-uppdatering 8.0.10521.155
Microsoft-uppdatering 8.0.10517.150

står det att den ska uppdatera till.

Har inte märkt något som är annorlunda.

Permalänk
Avstängd

Nä fan, märker heller ingen skillnad.

Permalänk
Medlem

Någon annan som tycker att nya SVT Nyheter-appen är tragiskt?

I princip är det deras webbplats med två funktioner; att dela och att spara sidor som favoriter - samt möjligheten att gå till deras startsida.

Dock är jag förvånad att de faktiskt släppte en "app" till Windows Phone samtidigt som Android och iOS.

Permalänk
Skrivet av Cable:

Någon annan som tycker att nya SVT Nyheter-appen är tragiskt?

I princip är det deras webbplats med två funktioner; att dela och att spara sidor som favoriter - samt möjligheten att gå till deras startsida.

Dock är jag förvånad att de faktiskt släppte en "app" till Windows Phone samtidigt som Android och iOS.

Tycker inte någon av apparna från SVT jag testat varit ok ( Android symbian och WP vet inte hur de är på Ios.) De gör antagligen minsta möjliga för att ha apparna så du blir licensskyldig oavsett os��

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tycker inte någon av apparna från SVT jag testat varit ok ( Android symbian och WP vet inte hur de är på Ios.) De gör antagligen minsta möjliga för att ha apparna så du blir licensskyldig oavsett os��

Fast den logiken håller ju inte eftersom du är licenspliktig även om de inte gör en app. Det räcker ju att de skulle kunna göra en app (eller ny mjukvara öht, ex firmware till hemlarmet )

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tycker inte någon av apparna från SVT jag testat varit ok ( Android symbian och WP vet inte hur de är på Ios.) De gör antagligen minsta möjliga för att ha apparna så du blir licensskyldig oavsett os��

Skrivet av Rattnalle:

Fast den logiken håller ju inte eftersom du är licenspliktig även om de inte gör en app. Det räcker ju att de skulle kunna göra en app (eller ny mjukvara öht, ex firmware till hemlarmet )

Dock så kikade jag på både Android- och iOS-versionerna av appen och dessa verkar vara dylika som Windows Phone-versionen. Med andra ord webbplatsen med några få funktioner. Däremot saknas notifikationer, som iOS och Android har.

I vilket fall som helst använder jag nog webbläsaren om jag någonsin vill läsa nyheter på SVT istället för en enskild app.

Permalänk
Medlem

Jag installerade gdr3 developers preview, men så här långt (1 dag) märks ingenting nytt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Jag installerade gdr3 developers preview, men så här långt (1 dag) märks ingenting nytt.

Skickades från m.sweclockers.com

Menar du att du uppgraderade från GDR2 då? Eller endast den nya uppdateringen för GDR3?

Om du nyligen uppgraderade från GDR2 hittar du alla nyheter i GDR3 här. Annars är det inte mycket nytt i den lilla uppdateringen som kom igår, endast buggfixar och lite prestandaoptimeringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Menar du att du uppgraderade från GDR2 då? Eller endast den nya uppdateringen för GDR3?

Om du nyligen uppgraderade från GDR2 hittar du alla nyheter i GDR3 här. Annars är det inte mycket nytt i den lilla uppdateringen som kom igår, endast buggfixar och lite prestandaoptimeringar.

var det senare alternativet,och verkar stämma bra att det var lite finputs bara. En del på WP central upplever skärmen som mer responsiv,men inget jag kan styrka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Finns det överhuvud taget en tv app eller tablå som fungerar. Tv.nu totalt värdelös samma med tv-programmet. Flera kanaler man kryssar i kommer inte med som man valt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bangis:

Finns det överhuvud taget en tv app eller tablå som fungerar. Tv.nu totalt värdelös samma med tv-programmet. Flera kanaler man kryssar i kommer inte med som man valt.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du nu både har testat tv.nu och TVProgrammet finns det två alternativ kvar.

  • TVGuiden - sista omdömet sa följande: "Inte dum alls funkar bra, snygg och stilren ,tidigare omdömmes lämnare borde trappa ner på bensodiazepinerna"

  • Filmkungen - dock är det lite limiterat funktionalitet då den endast visar vilka filmer går på tv, samt att den kan påminna dig när filmen går

Återkom gärna hur du upplever apparna, vettja!

Permalänk
Medlem

Går det att ställa in FPS på videoinspelning? Jag vill filma ett rätt långt klipp som jag ska öka farten på rätt mycket.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Skrivet av Zer0x:

Går det att ställa in FPS på videoinspelning? Jag vill filma ett rätt långt klipp som jag ska öka farten på rätt mycket.

Om du installerar Nokia kamera går det i alla fall. Men du kan bara välja mellan 24 25 eller 30 så det hjälper dig nog inte så mycket.
Kolla lite med olika appar i butiken.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem

Kan någon hjälpa mig med ett för mig tämligen stort problem?

De smileys som följer med är i många stycken helt fel utförda jämfört med andra telefoner jag använt, inklusive tidigare Nokia. T ex är den smiley som tydligen ska vara arg, inte alls arg utan ser ledsen ut, helt värdelöst. Hjärtsmileyn är buggad med ett hjärta + en tom fyrkant istället för bara hjärtat osv. Inte kul att ha skickat helt fel av misstag i många månader pga detta, folk måste ha undrat, haha.

Går dessa att byta ut, eller finns det alternativa lösningar?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Kan någon hjälpa mig med ett för mig tämligen stort problem?

De smileys som följer med är i många stycken helt fel utförda jämfört med andra telefoner jag använt, inklusive tidigare Nokia. T ex är den smiley som tydligen ska vara arg, inte alls arg utan ser ledsen ut, helt värdelöst. Hjärtsmileyn är buggad med ett hjärta + en tom fyrkant istället för bara hjärtat osv. Inte kul att ha skickat helt fel av misstag i många månader pga detta, folk måste ha undrat, haha.

Går dessa att byta ut, eller finns det alternativa lösningar?

Vilka menar du? De färgade eller normala?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb