Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vilka menar du? De färgade eller normala?

Färgade. De andra ser man ju direkt vad som menas.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Färgade. De andra ser man ju direkt vad som menas.

Ok använder själv bara de normala för jag har märkt att många android enheter inte förstår sig på de andra och visar fyrkanter. Men tror inte det går lösa eftersom man inte kan byta tangentbord själv.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Har haft min röda 920 från EG rean en dryg vecka nu. Kanonnöjd. En fråga: Hur ändrar jag storlek på tiles på startsidan. <flytta runt dem och få dit och bort fixar jag, men har inte lyckats med storleken.
<tacksam!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter Parker:

Har haft min röda 920 från EG rean en dryg vecka nu. Kanonnöjd. En fråga: Hur ändrar jag storlek på tiles på startsidan. <flytta runt dem och få dit och bort fixar jag, men har inte lyckats med storleken.
<tacksam!

Håll inne på rutan du vill ändra tills du får så den går flytta, då kommer två symboler upp på den, pilen ändrar storlek nålen tar bort rutan.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

hmm, uppdatering kan hämtas?

Permalänk
Medlem

Microsoft Update 8.0.10517.150
Microsoft Update 8.0.10521.155

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Kan någon hjälpa mig med ett för mig tämligen stort problem?

De smileys som följer med är i många stycken helt fel utförda jämfört med andra telefoner jag använt, inklusive tidigare Nokia. T ex är den smiley som tydligen ska vara arg, inte alls arg utan ser ledsen ut, helt värdelöst. Hjärtsmileyn är buggad med ett hjärta + en tom fyrkant istället för bara hjärtat osv. Inte kul att ha skickat helt fel av misstag i många månader pga detta, folk måste ha undrat, haha.

Går dessa att byta ut, eller finns det alternativa lösningar?

Denna app verkar lösa just det problemet du verkar ha - alternativt denna. Har själv ingen erfarenhet av dessa, men dessa appar använder de officiella emoji-ikonerna som existerar idag.

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Håll inne på rutan du vill ändra tills du får så den går flytta, då kommer två symboler upp på den, pilen ändrar storlek nålen tar bort rutan.

Japp, kom på det sen, men tack i alla falla!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cable:

Denna app verkar lösa just det problemet du verkar ha - alternativt denna. Har själv ingen erfarenhet av dessa, men dessa appar använder de officiella emoji-ikonerna som existerar idag.

Tack!

Ska titta så fort jag har tid. Har blåst bort i orkanen, fick precis tillbaka strömmen.

*Helt onödigt offtopicspår raderat, vänligen håll er till ämnet!*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Finns det ingen download list alls?!?! Flashade min mobil för ett tag sedan och hade tänkt ladda ner alla appar igen, men hittar ju apparna jag hade. När jag går in på appar jag har köpt så står det att jag ska köpa dem igen?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Finns det ingen download list alls?!?! Flashade min mobil för ett tag sedan och hade tänkt ladda ner alla appar igen, men hittar ju apparna jag hade. När jag går in på appar jag har köpt så står det att jag ska köpa dem igen?!

De borde börja ladda ner sig själva om du haft backup?
Men annars finns hela listan på windowsphone.com. Tryck på köp så kommer systemet inse att du redan köpt appen och då ladda ner den utan att ta betalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

De borde börja ladda ner sig själva om du haft backup?
Men annars finns hela listan på windowsphone.com. Tryck på köp så kommer systemet inse att du redan köpt appen och då ladda ner den utan att ta betalt.

Tack, men apparna jag vill installera om står det "Appen är inte tillgänglig i den här regionen"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Tack, men apparna jag vill installera om står det "Appen är inte tillgänglig i den här regionen"

Du hade alltså dessa appar installerade innan flashningen? Använder du samma Microsoft-konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Du hade alltså dessa appar installerade innan flashningen? Använder du samma Microsoft-konto?

Ja det hade jag. Samma konto. Får nog kontakta deras support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Ja det hade jag. Samma konto. Får nog kontakta deras support.

Gäller det endast en app eller flera? Vilken eller vilka?

Stämmer även inställningarna i språk+region?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Gäller det endast en app eller flera? Vilken eller vilka?

Stämmer även inställningarna i språk+region?

Var så för väldigt många appar. Iaf alla betalappar. Språk och region är stämmer.

Permalänk
Medlem

Jag är så jäkla nöjd med min 920á. Helt underbar, och batteriet är helt OK också

Med 4G på och ett 20-tal sms så har 99% kvar efter 11 timmar.

OffT: Hur får jag in skärmdumpen här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Jag är så jäkla nöjd med min 920á. Helt underbar, och batteriet är helt OK också

Med 4G på och ett 20-tal sms så har 99% kvar efter 11 timmar.

OffT: Hur får jag in skärmdumpen här?

Länkar till skydrive, alternativ laddar upp på t.ex. imgur och kopiera in länken här.

Permalänk
Medlem

Hej! Jag tänkte att vi kunde dela med oss av våra batteritider. Ta en skärmbild i Battery appen och klistra in här så kan vi ju jämföra och diskutera hur vi använder våra 920 och hur nöjda vi är med den.

Average discharge rate på 7% i timmen är högt, ja. Men jag är youtube dickted och det blir kanske 1,5-2 timmar om dan eller så. Laddar varje natt så klart. Upplever att standby tiden är mycket bra och är överlag ganska nöjd ändå.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bknec:

Hej! Jag tänkte att vi kunde dela med oss av våra batteritider. Ta en skärmbild i Battery appen och klistra in här så kan vi ju jämföra och diskutera hur vi använder våra 920 och hur nöjda vi är med den.

Average discharge rate på 7% i timmen är högt, ja. Men jag är youtube dickted och det blir kanske 1,5-2 timmar om dan eller så. Laddar varje natt så klart. Upplever att standby tiden är mycket bra och är överlag ganska nöjd ändå.

http://forumbilder.se/CGEBP/wp-ss-20131219-0001.jpg?width=150

Var finns den batteriappen? Den appen jag kör visar 4 dagar mellan laddningarna, 0,99%/timme urladdning och laddning på 40%/timme (med originalladdaren). Stämmer mycket väl med hur jag upplever det.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Var finns den batteriappen? Den appen jag kör visar 4 dagar mellan laddningarna, 0,99%/timme urladdning och laddning på 40%/timme (med originalladdaren). Stämmer mycket väl med hur jag upplever det.

http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/battery/5dceaa39-...

Appen heter bara Battery, sorry om jag var otydlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Var finns den batteriappen? Den appen jag kör visar 4 dagar mellan laddningarna, 0,99%/timme urladdning och laddning på 40%/timme (med originalladdaren). Stämmer mycket väl med hur jag upplever det.

Hur använder du den då? Just nu har jag 45% kvar och enligt telefonen var det 9h sen jag laddade och den förutspår 9h innan den dör. Kör 3g.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hur använder du den då? Just nu har jag 45% kvar och enligt telefonen var det 9h sen jag laddade och den förutspår 9h innan den dör. Kör 3g.

Som du kanske antar så är jag en rätt sparsam användare. Mest samtal, SMS och MMS, väldigt lite surf, en del bilder. Edit: Och faktiskt en del radio sedan de aktiverade FM i Amber. När jag använder den som navigator (vilket jag gör rätt ofta) så äter det batteri rejält och då blir det en dag mellan laddningarna. Jag är dock fortfarande imponerad att 920 nästan klarar av samma batteritider som min gamla N8 med samma användningsmönster, det trodde jag inte. 920 är ju betydligt kraftfullare. Det enda jag saknar är FM-sändaren som jag körde Spotify till den urgamla radion i bilen och att kameran är märkbart sämre i 920. Blir priset rätt kommer jag skaffa en 1020.

Edit: Finns bara 3G häruppe, utom i vissa tätorter långt från mig.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Som du kanske antar så är jag en rätt sparsam användare. Mest samtal, SMS och MMS, väldigt lite surf, en del bilder. När jag använder den som navigator (vilket jag gör rätt ofta) så äter det batteri rejält och då blir det en dag mellan laddningarna. Jag är dock fortfarande imponerad att 920 nästan klarar av samma batteritider som min gamla N8 med samma användningsmönster, det trodde jag inte. 920 är ju betydligt kraftfullare. Det enda jag saknar är FM-sändaren som jag körde Spotify till den urgamla radion i bilen och att kameran är märkbart sämre i 920. Blir priset rätt kommer jag skaffa en 1020.

Edit: Finns bara 3G häruppe, utom i vissa tätorter långt från mig.

Jag använder min mycket till xbox music och surfa. Antagligen data över 3g som tar mitt batteri.
Din gamla n8 körde med en rätt gammalmodig CPU som de även överklockade endel det kan förklara varför de ligger ungefär samma i batteritid.
Men annars är de rätt ok sålänge man höll sig borta från webbläsaren

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

November tog slut för en vecka sen och fortfarande ingen Black. Nu har du tre veckor på dig om inte jag ska få rätt med Q1 2014

Det är väldigt nära en release nu.
http://www.wpcentral.com/att-nokia-release-lumia-black-update...

EDIT: Några kommentarer från forumet.

1a) my at&t lumia 920 just got updated to 8.0.10521.155 ....that's the lumia Black Firmware right???

1b) Yea ok...

2a) Did anyone that did the dev gdr3, get the black update with no problem?

2b) No issues here it installed perfectly.

3) Something that you never mention but that's also a change on GDR3: you can now use FULL MP3 songs as ring/sms/alarm etc tones

4) YES!!!!!!! I WAS NOT EXPECTING THIS, BUT SO HAPPY!!!!!
I've been anxious, hoping I could get Lumia Black so as to shoot RAW pictures before I go on my trip, and my wish has come true!
Truly, a Christmas miracle!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag använder min mycket till xbox music och surfa. Antagligen data över 3g som tar mitt batteri.
Din gamla n8 körde med en rätt gammalmodig CPU som de även överklockade endel det kan förklara varför de ligger ungefär samma i batteritid.
Men annars är de rätt ok sålänge man höll sig borta från webbläsaren

Använder du själva Xbox Music-tjänsten? Har du testat den nya appen för det? I så fall - vad tycker du om det? Om möjligt gärna lite jämförelser med andra tjänster också.

Permalänk
Hedersmedlem

Nokia lär ut hur ni gör egna skal:

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Använder du själva Xbox Music-tjänsten? Har du testat den nya appen för det? I så fall - vad tycker du om det? Om möjligt gärna lite jämförelser med andra tjänster också.

Ja jag prenumererar på tjänsten och använder den i telefonen och datorn (Win 8,1 app) på telefonen är jag rätt nöjd även om gränssnittet tar ett tag o hitta snabbt i. win 8,1 appen däremot finns det kvar endel att fixa för ms.
Har inte rört spotyfi sen typ 2009 som jag antar att du vill jag jämför med. Så kan inte hjälpa dig där.
Men det är bara o testa eftersom du får 30 dagar gratis på test.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Nokia lär ut hur ni gör egna skal:

y9dnudQDXaw

Crazy eyes

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

Som Windows Phone-användare så verkar man få 20GB extra utrymme på Skydrive i ett år gratis. Fick ett mail inatt med länk och en kod. Inte jättemycket men trevlig gest av Microsoft.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro