Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Hardcore kräver vissa parametrar, bland annat 3p CAM av.

tänkte inte på de XD

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vi misstänkte det, justering kommer att ske men vi måste få lite känsla för spelbarheten. Krävs att man provar alla kartor ett par varv.

Låter bra det!
Men språket på servern har nog sätt bättre tider :/ många som klagar och svär har jag sätt.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Hardcore kräver vissa parametrar, bland annat 3p CAM av.

Vilket är den främst anledningen för mig att inte spela hardcore. Det är ju helt omöjligt att navigera Jet från cockpiten.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Elghinnarisa:

Låter bra det!
Men språket på servern har nog sätt bättre tider :/ många som klagar och svär har jag sätt.

Första dagen brukar vara värst, det var bara ca 50% svenska ip också så det var mycket random. Vi skruvar åt chatfiltret också, såg vissa ord som vi missat (när dervern lades i vils tappade vi hela ordfiltret, måste konfa upp på nytt). När vi sitter ikväll blir det mer ordning.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Note to self: inkludera mumble.sweclockers.com:64738 i spamplugin.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Vore roligt om servern även kan fortsätta vara aktiv så att det inte blir som det blev... Kommer in och spelar i eftermiddag, även om jag inte är överförtjust i hardcore...

Om du vill att den ska vara Aktiv, så kan du alltid hjälpa till med donationer

Något jag kommer göra om AK är roligt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Hedersmedlem

oj ak tog mer plats än förväntat det va nån som sa 2.2det va ju 3.7 kommer spela om 3 timmar

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Snacka om att servern är full nu hela tiden, sjukt najs... väntar på att få komma in just nu

Heter förövrigt GrizzySwe på origin.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FredriKkh:

Snacka om att servern är full nu hela tiden, sjukt najs... väntar på att få komma in just nu

Heter förövrigt GrizzySwe på origin.

Jag tror att jag minsann knivade dig en gång idag.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Om du vill att den ska vara Aktiv, så kan du alltid hjälpa till med donationer

Något jag kommer göra om AK är roligt

Det skulle jag utan tveka tänka mig att göra. Just nu har jag ingen möjlighet att spela expansionen då min SSD är full och det värdelösa jävla programmet Origin vägrar byta plats att lägga spelet. Får bli till att beställa en till SSD.... HELVETE

Permalänk
Hedersmedlem

hej alla för alla er som har pratat om betalning till rb för servern så har jag goda nyheter dom kommer inom ganska kort framtid lägga till pay pal som betalnings metod, uppgifter från ronald på rb

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Det skulle jag utan tveka tänka mig att göra. Just nu har jag ingen möjlighet att spela expansionen då min SSD är full och det värdelösa jävla programmet Origin vägrar byta plats att lägga spelet. Får bli till att beställa en till SSD.... HELVETE

Du få avinstallera BF3, i origin inställningar välj en annan plats, installera om BF3

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarnexx:

Du få avinstallera BF3, i origin inställningar välj en annan plats, installera om BF3

Jo det är ju en lösning men jag har ju lagt ut pengar på en SSD av en anledning...

Permalänk
Medlem

Törs man spela här om man inte spelat på 9 månader och lider av en smula klantighet? Typ ska in i scopemode och reser sig eller springer in i ett hus och försöker döda en fiende med....en radio O_o *Note to self...lär dig scrolla åt rätt håll din gamla fräsbäver*

Jag spelade en match idag som började med 4 pers delat på två lag. Det växte till sig, men jag blev kallad lazy och useless etc för att jag spelade min recon som jag brukar göra och inte som förväntades. Fick be vederbörande att acceptera att jag nyligen börjat igen och låta mig vara, men det tog ett par ggr innan han/hon gav sig.

Så...in short. Bör man hålla sig till nån annan server innan man "får" spela på dessa servrar eller är det bara att räkna med att få en påse spjut på sig emellanåt för att man inte kan kniva en tank till döds på 6.43 sekunder?

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B760M-BTF WIFI - Intel Core i5 14600K 3.5 GHz 44MB - Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT - Corsair 32GB (2X16) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair 2500X Chassi - Corsair RM750x Shift 750W - 2X Samsung 980 Pro M.2 NVMe SSD 1TB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nompario:

Törs man spela här om man inte spelat på 9 månader och lider av en smula klantighet? Typ ska in i scopemode och reser sig eller springer in i ett hus och försöker döda en fiende med....en radio O_o *Note to self...lär dig scrolla åt rätt håll din gamla fräsbäver*

Jag spelade en match idag som började med 4 pers delat på två lag. Det växte till sig, men jag blev kallad lazy och useless etc för att jag spelade min recon som jag brukar göra och inte som förväntades. Fick be vederbörande att acceptera att jag nyligen börjat igen och låta mig vara, men det tog ett par ggr innan han/hon gav sig.

Så...in short. Bör man hålla sig till nån annan server innan man "får" spela på dessa servrar eller är det bara att räkna med att få en påse spjut på sig emellanåt för att man inte kan kniva en tank till döds på 6.43 sekunder?

Det är bara till att hoppa in Alla är välkommna

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Haha, den lägger ägg efter 1:45 in i klippet

Var inne på servern för en stund sedan men jag avbröts tyvärr av mitt grafikkort som inte alls verkar tycka om BF3 ibland.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Hedersmedlem

ja det var skoj haha bara att du missade det roligaste

Visa signatur

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Underbart! Synd att du inte fick med din death-by-empty-car.

Och varför hörs inte du?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Kenneth:

Underbart! Synd att du inte fick med din death-by-empty-car.

Och varför hörs inte du?

Har inte egen inspelning på i Fraps, blir ett jobbigt bakgrundbrus då.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Elghinnarisa:

Låter bra det!

Det blev bättre under kvällen även om det kostade på lite mer ansträngningar och ett par kickningar, en endagsavstängning och en perm för milt sagt politiskt inkorrekta uttryck.

Chatfiltret utökat med några ord också.

Vi kommer att vara stenhårda på att attityden online skall vara trevlig. Att någon ropar till med en svordom när det går fel, ok, lugnt fast ganska onödigt att skriva i chatten? Vem är intresserad av att läsa det? Vad ger det till spelupplevelsen?

Men när någon går loss och idiotförklarar någon annan med en vansinnesrant så är det fel och kommer att ge en varning. För mycket trashtalk i chatten leder bara till missnöje och irritation.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kanon att servern är uppe igen.
Tycker dock att ni kan öka ticketcounten lite, iaf till 500 eller nåt.
Sen så om ett tag lägga in några vanillabanor, typ Caspian, Kharg och Canals Och då mixa med AK och Vanilla banor så det kanske kommer varannan. Det vore SUPER!

Visa signatur

Stationär: Corsair 750D | Asus Z97-A | Chieftec Nitro Series 950 Watt | i7 4790K @ 4.6Ghz | Corsair H115i | 16 GB DDR3 Corsair Vengence @ 1600Mhz | Gigabyte Aorus GTX 1080Ti | Samsung 850 EVO 500 GB | 2x Intel 320 series 120 GB SSD | AOC g2460Pg | Logitech G810 Orion Spectrum | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum

Permalänk
Medlem

mer tickets plz man hinner knappt bli varm i kläderna innan den byter

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dozzeman:

Kanon att servern är uppe igen.
Tycker dock att ni kan öka ticketcounten lite, iaf till 500 eller nåt.
Sen så om ett tag lägga in några vanillabanor, typ Caspian, Kharg och Canals Och då mixa med AK och Vanilla banor så det kanske kommer varannan. Det vore SUPER!

Tack för synpunkterna. Vi kommer dock att bara köra AK den närmsta veckan så att alla får chansen att testa de nya banorna och fordonen. Ticketcount håller jag med om, den ska vara tillräckligt hög att man har en chans för en comeback.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Hedersmedlem

låter riktigt nice, jag är positiv till ak bara att det är lite väl långt till flagorna, jag håller med om att det är lite lite Tikets

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

Vi kan se över tickets ikväll, vi har redan ökat en gång och ingen har sagt att det är för mycket i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som sagt, 500 tycker jag är helt lagom.

Visa signatur

Stationär: Corsair 750D | Asus Z97-A | Chieftec Nitro Series 950 Watt | i7 4790K @ 4.6Ghz | Corsair H115i | 16 GB DDR3 Corsair Vengence @ 1600Mhz | Gigabyte Aorus GTX 1080Ti | Samsung 850 EVO 500 GB | 2x Intel 320 series 120 GB SSD | AOC g2460Pg | Logitech G810 Orion Spectrum | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum

Permalänk
Medlem

Härligt (y) Jag syns faktiskt i videon där jag blir TKad av en Quadbike. :>

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doodle:

Härligt (y) Jag syns faktiskt i videon där jag blir TKad av en Quadbike. :>

Hahaha - det går bra nu...

Visa signatur

Intel Core Ultra 7 265K | Asus PROART Z890 CREATOR WIFI | Corsair Vengeance DDR5 7000MHz 2x48GB | ASUS TUF RTX 3080 OC | WD Black SN850X 2TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-D15S Chromax Black | Fractal Design North | Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1

Permalänk
Hedersmedlem

tycker om ak hoppas det är samma tryck ett tag till har varit skoj nu på kvällen men kön är lite buggig, men det är ju många som vill spela så det får gå

Visa signatur