Permalänk
Moderator
Moderator

Smygstart måndag 10 sept, 20:00!

Vi behöver testa att alla scripts och lösningar funkar som de ska och behöver er hjälp att hoppa in ikväll för ett speltest! Ni får ha kul och lira samtidigt förstås!

Testerna som kommer att göras handlar om;

• Ingame meddelanden (say/yells)

• Teambalance

• Belastningsttest (antal spelare, borde inte vara något problem men...)

• Kan tillkomma ngt mer men det ska inte störa gameplay.

Välkommen in allihop!

Vi kommer självklart att konfigurera om servern för Armored Kill så snart vi får men testerna blir på vanliga kartor och Back to Karkand exp.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Smygstart måndag 10 sept, 20:00!

Välkommen in allihop!

Kan tyvärr inte före 21, men kommer så snart jag kan för att hjälpa till med belastingstestet.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mattsingen:

Kan tyvärr inte före 21, men kommer så snart jag kan för att hjälpa till med belastingstestet.

Vi tror egentligen inte det finns någon orsak till problem med just belastningen men ska vi upptäcka några fel så vill vi helst göra det innan expansionen släpps.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

I'll be there!

Permalänk
Medlem

ska försöka kika inom.

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk
Skrivet av Lan:

Vi tror egentligen inte det finns någon orsak till problem med just belastningen men ska vi upptäcka några fel så vill vi helst göra det innan expansionen släpps.

Jag förstår det, man man Vill ju att det blir lite belastning på servern. Dvs att vi blir några som spelar i kväll som uppvärmning inför i morgon.
Övriga tester tror jag ni har hunnit med innan jag kommer.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Moderator
Moderator

Ikväll ska bli riktigt roligt, saknat BF3 måste man erkänna.

Kan också hända att det dyker upp någon mer överraskning under kvällen.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

jag kommer spela ialla fall hoppas på att det bli många personer, värkar som nästan ingen gillar hardcore men hoppas på det bästa

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av tkoop1:

jag kommer spela ialla fall hoppas på att det bli många personer, värkar som nästan ingen gillar hardcore men hoppas på det bästa

Hardcore är det som SKA spelas på alla Battlefield! Borde dock heta normal och inte hardcore.

Permalänk
Hedersmedlem

har inte spelat på 6-7 veckor nu, laddar ner den nya patchen nu. kommer nog in i ikväll vid 8.

har någon en länk till servern på battlelog?

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Jag tittar nog in med lite polare efter 21.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av To33e:

har inte spelat på 6-7 veckor nu, laddar ner den nya patchen nu. kommer nog in i ikväll vid 8.

har någon en länk till servern på battlelog?

ja det har jag den står även på tidigare sida i tråden

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/c14cfc07-ae...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

drar ihop sig nu får alla spela

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

Nu kokar det, 48 pers inne, nix, 52 under tiden jag skrev de få bokstäverna!

Let's get ready to ruuuuuuuumble!

PS: 53.
PPS: 63, en plats kvar!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

hatar 8 Mbit/s ADSL, timed out 4 gånger nu.. måste vara pga det åskade innan ikv.. får pröva imorgon istället.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Jag slutade spela för länge sen eftersom jag tyckte spelet sög och teamplay existerade inte eller möjligheten till det men ska nog göra en comeback för att se hur Armored Kill känns. Vad som gör det hela lite bättre är att jag ska börja spela på SweC servern, för där lär ju det finnas folk som vill spela som ett lag och inte solo.

Vad jag undrar dock är hur ni hade tänk er att det ska funka med mobila artilleriet och hardcore? Av det jag sett på PS3 videos så måste man ha spotting för att den ska vara effektiv.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sarevok:

Jag slutade spela för länge sen eftersom jag tyckte spelet sög och teamplay existerade inte eller möjligheten till det men ska nog göra en comeback för att se hur Armored Kill känns. Vad som gör det hela lite bättre är att jag ska börja spela på SweC servern, för där lär ju det finnas folk som vill spela som ett lag och inte solo.

Vad jag undrar dock är hur ni hade tänk er att det ska funka med mobila artilleriet och hardcore? Av det jag sett på PS3 videos så måste man ha spotting för att den ska vara effektiv.

Vi har inte spelat expansionen så vi kommer att prova och se men i teorin om artilleriet inte funkar hundra procent, så är det en ok tradeoff gentemot att slippa 3Dspotting för alla andra fordon. Armored Warefare innebär snabba taktiska rörlser och man måste kunna flanka.

Vi måste se hur balansen blir. Kan inte artilleriet nyttja kartan och mapspot?

Vad det gäller lagspel, självklart satsar vi hårt på det och vill att alla ska få chansen att uppleva det. Vår första event kommer att bli en mumble/teamplay night.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vi har inte spelat expansionen så vi kommer att prova och se men i teorin om artilleriet inte funkar hundra procent, så är det en ok tradeoff gentemot att slippa 3Dspotting för alla andra fordon. Armored Warefare innebär snabba taktiska rörlser och man måste kunna flanka.

Vi måste se hur balansen blir. Kan inte artilleriet nyttja kartan och mapspot?

Jo, jag får hålla med att det är en ok tradeoff men jag tittade precis på en till filmsnutt och den visade bara hur överdrivet effektiv den är med spotting och när man lärt sig siktet. Vi får väl vänta och se hur det blir

http://www.youtube.com/watch?v=TWoh0621orA&feature=related

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

härligt detta! saknat sweclockers server

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är Armored Kill live och rullar på servern!

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/c14cfc07-ae...

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
SpelClockers

30 sek kvar så kommer jag också

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

På väg in för lite testkörning!

Permalänk
Medlem

Kommer in o kör en match innan gymmet kallar

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Hedersmedlem

Hann inte in innan skolan, men det såg ut som att servern fylldes upp ganska snabbt, inte illa så här dags på en tisdag!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Hann inte in innan skolan, men det såg ut som att servern fylldes upp ganska snabbt, inte illa så här dags på en tisdag!

Skickades från m.sweclockers.com

Oja, va 7a i kö nyss innan jag kom in men nu ska man gymma, hoppas man kan spela lite ikväll!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Vore roligt om servern även kan fortsätta vara aktiv så att det inte blir som det blev... Kommer in och spelar i eftermiddag, även om jag inte är överförtjust i hardcore...

Permalänk
Medlem

" C " fungerar ju inte i fordon?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Solding:

" C " fungerar ju inte i fordon?

Hardcore kräver vissa parametrar, bland annat 3p CAM av.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det behövs fler tickets

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Elghinnarisa:

Det behövs fler tickets

Vi misstänkte det, justering kommer att ske men vi måste få lite känsla för spelbarheten. Krävs att man provar alla kartor ett par varv.

Visa signatur