Spotify på väg till webbläsaren

Permalänk
Melding Plague

Spotify på väg till webbläsaren

Svenska Spotify kan ta steget från egna applikationer till en plattformsoberoende webbtjänst. Samtidigt planeras förbättrade funktioner för att upptäcka ny musik.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Najs! Detta uppskattas Spotify

Permalänk
Medlem

Bah, jag som föredrar själva applikationen, nåja det kan bli bra

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Ännu en anledning till att jag inte kommer använd spotify... De har ju tyvärr inte tillräckligt stort musik utbud för att det ska passa mig, ska ja använda spotify ska ja inte behöva lägga in egen musik!

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk

Föredrar faktiskt applikationen, vill inte behöva ha ytterligare en webbsida uppe bara för att lyssna på musik.

Permalänk
Medlem

Hmm, jag ställer mig tveksam till detta. Personligen använder jag hellre ett separat program än att ha allt i webbläsaren. Men vem vet, kanske blir bättre.

Permalänk
Medlem

Föredrar spotify som program, använder det även som vanlig musikspelare.. tycker det funkar kanon

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Håller med er. Vill ha programmet. Antar makroknappar och så skulle bli krångligare med en websida.

Att de expanderar till en websida vore ju helt okej men tar de bort stödet för programmet så säger jag nog upp min premunation iallfall.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Det enda som fattas nu är bra ljudkvalité och bättre utbud. Dessutom är det precis lika lätt att skapa musiklistor på YouTube där allting är gratis att lyssna på...

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Entusiast

Suck, inte mer skit i browsern. Undrar om de tänker köra flash också så att det kommer hänga sig om man råkar öppna en annan sida med mycket flash i.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv

Kan man med denna tjänst, eller någon annan, valfritt spara ner sin köpta musik till valfri mp3 spelare, eller är det bara att glömma?

Permalänk
Medlem

Men varför? Jag vill inte köra ett program i ett program.
Behåll applikationen och ge den en rejäl uppdatering så att det funkar ordentligt...

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Jag gillar Spotify, och det är ju bra att de gör det mer tillgängligt. Mer användare = bättre utbud, förhoppningsvis. Men skulle de helt ersätta deras nuvarande klient med en webbsida (eller börjar kräva ett Facebook-konto) så kommer jag säga upp min prenumeration direkt. Den nuvarande Linux-klienten gör allt jag begär av en musikspelare, och så länge de stöder den är jag glad

Permalänk
Medlem

Tycker de först och främst borde fixa en ordentlig app till Android innan de börjar på något nytt.
Det är ett helvete att hitta en låt i en osorterad lista med 1000 låtar. Inget landscape för tablets heller.

Trevligt att de fixar så man kan lyssna via webbläsaren, bra att ha i skolan men hade som sagt föredragit en ordentlig app till Android.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Om de nu mot förmodan skulle ta bort programmet för Spotify och enbart kör det i webbläsaren så slutar jag nog min prenumeration på det. Men förhoppningsvis så kör de både och. :]

Permalänk
Medlem

NEEJ! Hatar dessa jävla webapplikationer. Blir ALDRIG lika bra som en native program.

Permalänk
Medlem

Jätte smidigt när man är på jobbet eller likande. Men på min dator behöver jag det inte i webläsaren. Inte alls faktist:D tvärt om.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk

Med det på en webbsida blir det kanske enklare för dom att rulla ut uppdateringar över både Windows, OSX och Linux? Borde bli så i alla fall tycker man. Annars ställer jag mig också lite skeptiskt till detta.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Quna:

Det enda som fattas nu är bra ljudkvalité och bättre utbud. Dessutom är det precis lika lätt att skapa musiklistor på YouTube där allting är gratis att lyssna på...

Spotify har väl bra ljudkvalité?

Skrivet av anon4992:

Kan man med denna tjänst, eller någon annan, valfritt spara ner sin köpta musik till valfri mp3 spelare, eller är det bara att glömma?

Om du köper låtar via Spotify så får du dem som mp3.

--

Kommer man fortfarande kunna använda tangentbordet för att styra musiken? Framför allt med mediaknapparna.

Om den nya klienten är byggd med Flash, är jag minst sagt skeptisk.. :\

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem

Inte för att jag använder spotify(Foobar2000. det är så man rullar) men kan tänka mig att de blir bra för div. linux distar som har problem med att få spotify att funka. Kommer ihåg att jag hade lite problem med det när jag skulle testa mint för något år sen.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Varför måste det alltid vara det ena eller det andra? varför inte båda? de har ju knappast brist på pengar till utveckling av mjukvaran.. Jag säger upp min prenumeration om de går över helt till webbaserat!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

De lägger ned tid och pengar på att utveckla sånt här svammel, medans betalande kunder begär andra features, t.ex möjlighet att välja playback device, hur kan det inte existera på en musikspelare år 2012?

Visa signatur

23 dB @ 1m

Permalänk

Det får gärna komma som komplement men de får INTE ta bort det fristående programmet. Då slutar jag nog använda Spotify.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av znarkus-o:

Spotify har väl bra ljudkvalité?

Nej, det tycker jag inte. Det ska vara skillnad (eller var tidigare i alla fall) på om man kör premium eller icke premium i bithastighet, men det låter inget vidare oavsett.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av znarkus-o:

Kommer man fortfarande kunna använda tangentbordet för att styra musiken? Framför allt med mediaknapparna.

Om den nya klienten är byggd med Flash, är jag minst sagt skeptisk.. :\

kanske, beror på webbläsaren och drivarna kanske?
mest troliga är att det kommer funka när man har just spotifysidan aktiv/i fokus annars funkar det nog inte men vi får se.

I Flash? nääää, snarare HTML5 varför skulle dom bygga webbaserat på Flash? då lär spotify förlora lite pengar istället för att tjäna.
om det nu kommer i html5 så bör det funka i dom flesta webbläsare som finns i mobiler, tablets osv. Sålänge dom klarar av html5

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av Quna:

Nej, det tycker jag inte. Det ska vara skillnad (eller var tidigare i alla fall) på om man kör premium eller icke premium i bithastighet, men det låter inget vidare oavsett.

Premium är 320kbit/s, vilket generellt räknas motsvara CD-kvalité. Säker på att du bockat för "High quality streaming" under "Preferences.."? Annars är det nog dåliga inspelningar

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem

Kan nog bli bra, lika bra som grooveshark? Tvivlar!

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

kanske, beror på webbläsaren och drivarna kanske?
mest troliga är att det kommer funka när man har just spotifysidan aktiv/i fokus annars funkar det nog inte men vi får se.

I Flash? nääää, snarare HTML5 varför skulle dom bygga webbaserat på Flash? då lär spotify förlora lite pengar istället för att tjäna.
om det nu kommer i html5 så bör det funka i dom flesta webbläsare som finns i mobiler, tablets osv. Sålänge dom klarar av html5

Därför HTML5 inte har stöd för deras streaming-teknik (antar jag). Något som vore värre än att de tar bort desktop-klienten, är om de ersätta mobilapparna med en webapp.

Eftersom http://getfactotum.com/ finns antar jag att det inte går att använda tangentbordet "native" med web apps.

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quna:

Nej, det tycker jag inte. Det ska vara skillnad (eller var tidigare i alla fall) på om man kör premium eller icke premium i bithastighet, men det låter inget vidare oavsett.

Att inte kalla Ogg Vorbis i Q9 "bra" är enligt mig väldigt arrogant. Visst, det är inte lossless, och därför inte "perfekt", men att inte ens kalla det "bra" är bara att gå med näsan i vädret om man frågar mig.

Jag tvivlar faktiskt på att du (liksom många andra audiofil-wannabes) skulle kunna skilja en Q9-ogg från källmaterialet i ett blindtest, men även OM du skulle kunna det, så är det bara löjligt att inte ens kunna kalla Q9 för "bra".

Permalänk
Medlem

Skit bra! Då kan man ju lyssna på spotify genom t. Ex. webbläsaren i smart tv:n och mediaspelarens webläsare.

Skickades från m.sweclockers.com