medal of honor warfighter!

Permalänk

hitboxes på prylar är ju värdelös, sitter någon bakom en bänk man inte skjuta mellan benen på den, och smala pinnstacket går inte att skjuta igenom xD Går det att muta alla på något sätt? Orkar ju inte sitta och muta alla manuellt, och göra om det på varje server.

EDIT: MEN FÖR I HELVETE....De kan ju fan skjuta genom marken... satt bakom en kulle och såg skott efter skott gå rakt igenom kullen och träffa mig...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Haha känslan när man sket i att köpa spelet för att det såg skit ut, och sen att folk sitter och säger att det var skit <3 Can´t descrribe!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Har spelat 1 timma nu och tror jag lägger ner. Vilken besvikelse.
Var inte kul någonstans.

Permalänk
Medlem

Hej Sweclockers. Jag har en liten fråga jag funderar på som jag ställde på ett annat forum och snabbt svar skulle uppskattas:

"Okej igår testade jag en sak och vart förvånad över att det funkade. Har swedbanks mastercard kort det nya eftersom dem samarbetar inte längre med VISA vad dem sa iallafall på banken så jag fick mitt nya. Men det har inte saken till att göra.

Har varit arbetslös sen somras eller 4 veckors sommarjobb men fanns ingen möjlighet till anställning och söker jobb förtillfället nu och får snart denna ungdomsgaranti från AF.

Men till grejen nu har ca 7kr kvar på mitt kort så tänkte för skoj skull testar att köpa Medal of honor digital deluxe versionen från Origin store. Visst fick svar att du får ett mail fort din beställning är klar.

Var borta ca 10-15min från datorn kom tillbaka kollade mailen då såg jag att transaktionen hade gått genom mitt spel fanns i listan. Kollade mitt konto fortfarande 7kr kvar väntade till midnatt och kolla igen still 7kr kollade även idag fortfarande 7kr.

Har varken nå skyddat/reserverat belopp på kontot ser bara mitt senaste köp som var ca två månader sen. Och kollade lite i mailet och så fann jag detta:

"Du har debiterats för denna produkt, vilket du kan se på ditt kontoutdrag. Tänk på att: Det här e-postmeddelandet skickades från en adress som endast är avsedd för utgående meddelanden. Det går inte att skicka svar till adressen. Svara inte på detta meddelande. Med vänliga hälsningar Origin-butiken Kundtjänst"

Så eftersom jag troligtvis kommer nu få min ersättning nästa månad vad kommer hända undertiden? Är inte speciellt orolig över detta men bara lite nyfiken. Kommer pengarna för spelet dras direkt när pengar sätts in på mitt konto? Eller kommer en räkning komma hem? För nämligen en annan gjorde samma sak som mig och vart också förvånad att det funkade för han med."

Bör jag kontakta min bank eller EA om detta? Eller vad skulle nu hända eftersom inga pengar har dragits sen igår och jag kontaktar EA talar om att jag inte är nöjd med MoH pga buggar spelet krashar ostabilt etc. Kommer dem sätta in 550kr till mig? Fast inga pengar har dragits? Eller kan jag vara lugn fram tills nästa månad då jag ska få min ersättning? Om inget strular.

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar det skapligt faktiskt. Att det inte är alltför likt BF3 ser jag som en bonus då jag redan har BF3. En del trevliga saker har ju också införts, alternativa sikten och att kunna titta ut runt hörn är ju helt klart något man kommer sakna i BF3.

SP-kampanjen har jag kommit en liten bit i men har fastnat då spelet låser sig i början av en filmsekvens. Osäker på om det är själva spelet eller Nvidia-drivarna som krånglar (datorn tänder sidoskärmarna strax innan vilket den inte bör göra) men för tillfället är det ändå MP-delen jag spelar i.

MP'n upplever jag som rätt svår. Nu är jag inte speciellt pricksäker i FPS men jag upplever det ovanligt svårt att dels träffa men också döda motspelare. Jag upplever att jag ibland kan trycka in ett helt magasin i fienden utan att de faktiskt dör. Sedan förväntar jag mig att spelet balanseras om lite (jag upplever exempelvis att många vapen fungerar lite väl lika, och att de överlag är för klena) men att även alla klass specialare kanske ses över lite.

För tillfället tycker jag spelet är rätt skapligt men om jag ska fortsätta spela detta en längre tid framöver måste det göras en del förändringar, likt det ovan nämnt. Spelet är ju trots allt precis lanserat och ett par patchar senare kanske spelet har hunnit förändrats mycket, till det bättre.

Känner man sig osäker på om spelet är värt pengarna så kan man gott vänta och se vad som händer. Jag hade inte köpt spelet nu om det inte vore för 50%-rabatten.

Permalänk
Medlem

Spelat i 4 timmar. Jag har fallit igenom terrängen ett flertal gånger, fastnat i en Black Hawk 2 gånger fått D/C ett flertal gånger. Det som jag stör mig mest på är hitboxarna är sjukt dåliga, samt skadan man gör är otroligt dålig! Man får tömma ett helt magasin i fienden för att döda dom. Besviken

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyrst:

Har spelat 1 timma nu och tror jag lägger ner. Vilken besvikelse.
Var inte kul någonstans.

spela mer. tog mig 4 timmar att bli van. har lirat hela dagen

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Spelat i 4 timmar. Jag har fallit igenom terrängen ett flertal gånger, fastnat i en Black Hawk 2 gånger fått D/C ett flertal gånger. Det som jag stör mig mest på är hitboxarna är sjukt dåliga, samt skadan man gör är otroligt dålig! Man får tömma ett helt magasin i fienden för att döda dom. Besviken

har inga problem alls

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Var BF3 perfekt vi realese?
var Crysis 2 perfekt vid realese
var skyrim det?

ta det lugnt inget spel är perfekt vid realese nu för tiden ge det tid så kommer det säkert bli bättre ett 50 tal patcher så ska ni nog se
ska ändå bara lira SP MP väntar jag med

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Finns det ett gamemode där man inte har någon "Fireteam buddy". Blev nyss DCad för att min buddy (som var en random) lämmnade. Jag få också ryssar som mumlar i Voip hela tiden. Ville ha spelet som ett ensamlir, spelar jag med vänner kör jag CS eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mas111:

Finns det ett gamemode där man inte har någon "Fireteam buddy". Blev nyss DCad för att min buddy (som var en random) lämmnade. Jag få också ryssar som mumlar i Voip hela tiden. Ville ha spelet som ett ensamlir, spelar jag med vänner kör jag CS eller något.

Bara stänga av voip då

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Skrivet av Legopappa:

Var BF3 perfekt vi realese?
var Crysis 2 perfekt vid realese
var skyrim det?

ta det lugnt inget spel är perfekt vid realese nu för tiden ge det tid så kommer det säkert bli bättre ett 50 tal patcher så ska ni nog se
ska ändå bara lira SP MP väntar jag med

Sant, men anledningen till att jag kom tillbaka till BF3 och Skyrim var att jag fortfarande hade kul, trotts alla buggar hade man roligt. Så tycker jag inte det är i Warfighter, trotts alla buggar har jag inte speciellt roligt. Att man måste tömma ett magasin med vissa vapen för att döda är inte en bugg, det är speldesign, att vapnen är otroligt opricksäkra är ingen bugg, sen tvekar jag på att de i någon patch kommer gå igenom alla banor och kika på banornas "hitboxes" eller lägga till destruction så att man faktiskt kan skjuta genom ett pinnstaket.

Sen innehåller det dessutom massor av spawnkilling och fiender som spawnar bakom ens rygg. Tror inte det är en stor titel nog för patchning av denna omfattning, hälften av köparna köpte det förmodligen bara för att få tag i beta till BF4. Jag önskar att jag blir överbevisad om allt detta, att jag har fel, men jag ser det inte hända. Även BF3, som är en mycket större titeln har fortfarande grundläggande flaws som att bara en person kan göra en knife takedown i taget, och detta över ett år efter release. Jag har svårt att tro att mer tid skulle läggas på Warfighter.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

sätter 2000kr på att man kommer få bf4 betan på annat vis. självklart så måste man betala typ extra sak som get bf4 beta access. det är ju EA vi pratar om

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Säg gärna vad ni tycker om spelet sen. Jag gillade single player i förra MoH men multiplayer var inte mycket att hänga i granen.

Det där med bf4 beta faller jag inte för igen. Förra gången var det en dag eller två tidigare. Fick dock spelet för 100kr och gillade single player så det var ingen fara.

Jag tycker det är ganska kul, kanske inget man sitter och lirar hela dagar vilket jag inte gör i BF3 heller...men kul som en liten variation från BF3. Spelet i sig är såklart väldigt likt BF3 fast med en nypa Crysis 2 och storlekarna på kartorna är som i COD. Personligen tycker jag maparna skulle kunna ha varit något större och att det var fler players.
Det var ganska svårt ibörjan men nu efter ~2h played så börjar man plocka folk.

Älskar "kniven" det är en tomahawk som man typ kör assassin's creed style med, brutalt och episkt, väldigt långsamt dock.

Har inte testat SP så kan inte uttala mig om den, hoppas de är något att ha

Värt 249:-

Visa signatur

MSI B550 | Ryzen 7 5800X | GTX 3060ti | 16GB RAM

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Linus82:

Bara stänga av voip då

Vart gör man det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

För ernsom köpte spelet för att få tillgång till BF4-betan hoppas jag verkligen att ni får mer än de få dagar man fick i BF3-betan när man köpte förra medal of honor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

För ernsom köpte spelet för att få tillgång till BF4-betan hoppas jag verkligen att ni får mer än de få dagar man fick i BF3-betan när man köpte förra medal of honor.

Skickades från m.sweclockers.com

Det hoppas jag med! Men jag tycker faktiskt att åtminstone mp i Warfighter är spelvärd, klart värt 25 €.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

så jag har BF3 Premium och har fått en kod för 50% Rabatt på Warfighter, men har redan spelet.

någon som vet om man kan ge bort koden så att någon annan kan använda den?

Permalänk
Medlem

Till dem som tycker det krävs för många kulor för att döda är mitt tips att skjuta korta bursts i stället för att hålla inne avtryckaren. Förövrigt tycker jag det problemet är mycket mer påtagligt i BF3 där det i medeltal krävs ungefär 7 träffar för att döda och spreaden gör att hälften av skotten inte träffar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

så jag har BF3 Premium och har fått en kod för 50% Rabatt på Warfighter, men har redan spelet.

någon som vet om man kan ge bort koden så att någon annan kan använda den?

Jo det kan man. Eller åtminstone kunde man det i måndags då jag i misstag skapade ett nytt originkonto när jag köpte Warfighter.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

okej... någon som är intresserad av en kod? skicka PM

Permalänk
Medlem

Någon som vill lira tsm? adda G3EZUS.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man använder chatten? Jag lyckades skriva en gång...enligt key bindings så trycker man på I för att visa chat och sen J för att skriva till alla men jag får det inte att fungera. När man trycker på I ser jag ingen chattruta och sen när jag trycker på J händer ingenting heller..

Visa signatur

MSI B550 | Ryzen 7 5800X | GTX 3060ti | 16GB RAM

Permalänk

http://youtu.be/JOHyD49DaeA

Denna video summerar mina tankar..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundiin:

Någon som vet hur man använder chatten? Jag lyckades skriva en gång...enligt key bindings så trycker man på I för att visa chat och sen J för att skriva till alla men jag får det inte att fungera. När man trycker på I ser jag ingen chattruta och sen när jag trycker på J händer ingenting heller..

samma keybinds som BF3 väll? jag har skrivit flera gånger. fast man kan typ inte skriva i loading screen tror jag

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Super mario bros är mer advancerat.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Skrivet av Jappse:

Super mario bros är mer advancerat.

Super Mario Bros var Roligare, och mer öppen...

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Singleplayern tycker jag e grym bortsätt från alla buggar..
Multiplayern känns helt mongo.. inte alls som singleplayern, KLUPMIGT och inte alls så smidigt som BF3 som körs på samma grafikmotor, känns väldigt ofärdigt. Överlag tycker jag att grafiken bara e bra på alla gubbar/karaktärerna och vapnen, annars e texturerna ganska dåliga tycker jag..

Permalänk
Medlem

Sorgligt vilket skräpigt spel. kan ju tycka att det iaf borde flyta som bf3.. men icke, någon nämde klumpigt, och det kan jag ju hålla med om, inte i närheten av bf3.. håll er undan från det här, bf3 cqb är nog bättre val isf

Permalänk
Medlem

Skit spel, fullt med buggar.

Spelade SP fint tills jag dog en gång, väljer att fortsätta från senaste checkpoint. Då börjar min AI-kompis helt sonika skjuta på mig och eventuellt döda mig. Går inte att ta sig vidare efter detta..