Permalänk

5000 kr speldator

Hej!
Ska köpa ny dator , har en budget på 5000 kr. Har hårddisk hemma så det behöver ej ingå.
Är detta de bästa alternativet? http://www.inet.se/kundvagn/visa/2346330/gtx660_uhdd_4998

Ska spela på datorn.
Mvh

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

du får inte ett bra spel dator för 5000 kr. du kan sikta på begagnat om du vill ha en bra. för jag undrar om grafikkortet kommer flaska med moderkortet. det ser lite gammalt ut.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av EvilWord:

du får inte ett bra spel dator för 5000 kr. du kan sikta på begagnat om du vill ha en bra. för jag undrar om grafikkortet kommer flaska med moderkortet. det ser lite gammalt ut.

Har kollat begagnat och tycker folk tar sådana överpriser.
Något annat moderkort någon kan rekommendera?

Permalänk
Avstängd

För 5000:-´så verkar du ha fåt ett bra paket. För så pass låg budget är det am3 system med phenom II 965 som gäller. Du kan alternativt skippa processorkylaren och lägga de pengarna på ett bättre grafikkort. Tror det finns 7950 för omkring 2300:- eller liknande.

Permalänk
Skrivet av Az1337:

För 5000:-´så verkar du ha fåt ett bra paket. För så pass låg budget är det am3 system med phenom II 965 som gäller. Du kan alternativt skippa processorkylaren och lägga de pengarna på ett bättre grafikkort. Tror det finns 7950 för omkring 2300:- eller liknande.

Tack för svaret!
Jag tror jag klarar mig på ett 660 men har du några åsikter om moderkortet?
Vad kommer datorn klara för inställningar på borderlands 2, bf3, mw2, mw3, LoL

Mvh

Permalänk
Avstängd

Jag har ingen aning, men BF3 presterar bra med nvidia kort. Dock så kanske man måste överklocka de äldre phenom prcessoren för att de inte ska flaska i tunga nyare spel. Överlag för 5000:- så kan du knappast få bättre i dagens läge. Vill du överklocka priocessor så behöver du bättre kylning.

Permalänk
Skrivet av Az1337:

Jag har ingen aning, men BF3 presterar bra med nvidia kort. Dock så kanske man måste överklocka de äldre phenom prcessoren för att de inte ska flaska i tunga nyare spel. Överlag för 5000:- så kan du knappast få bättre i dagens läge. Vill du överklocka priocessor så behöver du bättre kylning.

Så den processor fläkten jag lagt till räcker inte till lite överklockning?
Vad krävs för processorfläkt då?

Mvh

Permalänk
Avstängd

Den räcker, men Phenom II gillar att vara kalla. Jag skulle ta denna för överklockning till omkring 3.7ghz:
http://www.inet.se/produkt/5322073/cooler-master-tx3-evo

De har ej denna i lager, men du kan köpa på annat ställe.

Permalänk
Skrivet av Az1337:

Den räcker, men Phenom II gillar att vara kalla. Jag skulle ta denna för överklockning till omkring 3.7ghz:
http://www.inet.se/produkt/5322073/cooler-master-tx3-evo

De har ej denna i lager, men du kan köpa på annat ställe.

Den var ju billigare än den jag hade i paketet jag länkade , kyler cooler mastern bättre??

Permalänk

förlåt om jag tar över tråden men är moderkortet han länkade bra och funkar det om man skall överklocka?

Permalänk
Skrivet av johnyponny:

förlåt om jag tar över tråden men är moderkortet han länkade bra och funkar det om man skall överklocka?

Undrar samma sak!