Permalänk
Medlem

KVM switch problem

Hej, har en stationär dator och en laptop som jag använder en kvm switch för att byta emellan. Jag har dock två skärmar till min stationära. När jag byter skärm så går alltså laptopen enbart till en skärm.
Det har funkat klockrent men nu så har det hänt något.
Nu när jag byter mellan så slocknar den vänstra skärmen något i någon sekund och alla fönster jag har uppe på min högra skärm förflyttas automatiskt till den vänstra.
Finns det något sätt att få tillbaks det som jag hade?
Alltså när jag byter tillbaka från laptop till stationära så är inte dom fönster jag hade på högra skärmen kvar, utan det är bara skrivbordet som är där..

Tacksam om det finns något jag kan göra för att få tillbaka som det var.

Permalänk
Medlem

Börja med att testa nya/andra kablar, och se till att det är certifierade kablar.

Kör du hdmi eller DP (eller båda)?

Vad är det för kvm?

Vad är det för skärmar?

Vad är det för datorer?

När började problemet och har du uppdaterat drivrutiner och eller operativsystemet i samband med att det uppstod?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34