Mediaspelare som klarar 3tb extern hårddisk

Permalänk
Medlem

Mediaspelare som klarar 3tb extern hårddisk

Jag har precis återlämnat min xtreamer som var inköpt 3 dagar tidigare. Fattar inte hur man kan få sälja en så dålig produkt.

Det jag söker är en mediaspelare som klarar 3tb via Usb porten..

Finns det några förslag?

Permalänk
Medlem

Tycker Xtreamer funkar bra, fast har inte försökt koppla hårdiskar till USB porten förstås.

Vilken Xtreamer var det du hade?
Enda som klarar 3Tb av Xtreamer är Prodigy och då som intern hårddisk, USB har jag ingen aning om vad den tar som max.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

WD TV Live Gen.3 funkar i alla fall med WD MyBook 3 tb.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

Jag hade en extern seagate 3tb inkopplad till min boxee box, funkade fin fint!

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem

Den Xtreamern prodigy 3d som jag ägde i 3 dar rebootade hela tiden efter 20 minuter, hadde den senaste firmwaren... sedan så var dom inte till myckjet hjälp på det officiella xtreamer forumet. Där readeras det man skriver. Just det där med rebootningen är det många som har problem med.
Jag spelade upp film via usb. Helt värelös produkt enligt mig.. Felen var för många orkar inte dra upp alla här nu.

Nu lämnar vi xtreamer.

Jag på jakt efter en ny mediaspelare som klarar 3tb.

WD tv live gen 3 är din mybook3tb kopplad med usb ?

Hur äre med dessa popcorn klarar dom av 3tb via usb ?

Permalänk
Medlem

Det är just en extern seagate 3tb jag har AnteBellum... så boxee box funkar med 3tb externa diskar.

Nån fler som kan bekräfta detta?

Är programvaran stabil o boxee box?

Permalänk
Skrivet av purusam:

Det är just en extern seagate 3tb jag har AnteBellum... så boxee box funkar med 3tb externa diskar.

Nån fler som kan bekräfta detta?

Är programvaran stabil o boxee box?

Ja nu har jag inte kvar min boxee box, och antar att det kommit ett par updateringar sen jag hade den sist så vet inte hur det är nu, och hdd har jag plockat ur chassit och satt i min nas istället, men när jag hade de tyckte jag de fungerade bra, proppade den full med filmer och serier men tyckte den hängde med bra, aldrig någon omstart, däremot kunde den sega till sig ngn sekund ibland men utöver det hade jag inga problem.

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av purusam:

Är programvaran stabil o boxee box?

Enligt kollegan så krashar den konstant i både Youtube och webläsaren, så helt stabil verkar den inte. Å andra sidan kan hon ha fått ett måndagsex, men senaste uppdateringen har hon iaf.

Hur som helst så kan det ju vara värt att veta att det inte kommer att komma några fler uppdateringar till den: http://feber.se/pryl/art/254780/inga_fler_uppdateringar_till_...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Okey, då faller Boxee box bort...

Jag blir inte klok på dessa mediaspelare....

Kommer säkert att bli att jag köper en samsung blueray istället, har en sedan tidigare som klarar av de flesta format och klarar 2tb via usb.

Men jag är fortfarande intresserad av en mediaspelare som klarar 3 tb via usb.

Mina krav

*Snabb
*Stabil
* Klarar de flesta format inklusive mkv
* 2 Usb portar
* Klarar 3tb externa diskar.
* Helt ska den klara 3d men inget krav.
* Får kosta vad de vill.
* Automatisk nerladdning av covers eller nått liknande vore nice.

Permalänk
Medlem

Känns som du vill ha en HTPC med XBMC eller Plex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av purusam:

Okey, då faller Boxee box bort...

Jag blir inte klok på dessa mediaspelare....

Kommer säkert att bli att jag köper en samsung blueray istället, har en sedan tidigare som klarar av de flesta format och klarar 2tb via usb.

Men jag är fortfarande intresserad av en mediaspelare som klarar 3 tb via usb.

Mina krav

*Snabb
*Stabil
* Klarar de flesta format inklusive mkv
* 2 Usb portar
* Klarar 3tb externa diskar.
* Helt ska den klara 3d men inget krav.
* Får kosta vad de vill.
* Automatisk nerladdning av covers eller nått liknande vore nice.

Skrivet av ozo64:

Känns som du vill ha en HTPC med XBMC eller Plex.

Jag håller med, bygg dig en HTPC istället om du ska ha så stor lagring.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Okey jag har bestämmt mig... jag vill ha en Htpc med operativsystemet windows samt XBMC som mediaspelare.

Nu är frågan till er alla experter, vart hitttar jag en HTPC som klarar dessa krav färdigbyggd, klarar inte av att bygga själv. och har ingen kunskap vad gäller de delar som ska sitta i HTPC:en

* Snabb
* Tyst
* Stabil
* Ganska liten
* Nätverkskort
* 2 eller fler usb portar som klarar 3 tb externa hårddiskar.
*Hdmi med full HD stöd.

är htpc:erna på compless.com och addeus.se bra ?

Permalänk
Medlem

Hadde helt bestämt mig för en Asrock CoreHT 252B HTPC, men när jag läste en recension av den så klagade dom på hd grafiken vid användningen av XBMC.
http://www.sweclockers.com/recension/14218-asrock-coreht-252b...

Nått liknande i samma prisklass eller billigare som hanterar XBMC. klockrent ?

Permalänk