Permalänk
Medlem

Ett kort med bara SPDIF(??)

Vad är SPDIF?

Har ett kort, som det bara finns en sådan utgång på, vad kan det vara för kort?

det satt i en Dell PII 350, är det ett tvut kort, eller vad kan det vara? Det står C-Cube Microsystems på ett chip och QI (Quadrant International) på ett annat...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

En standard för digital ljudöverföring

Permalänk
Medlem

Ok, nu vet jag, det är ett typ, ett tvkort tror jag, det står CineMaster 1.2 på baksidan... vetnågon nått om detta kortet... jag är mycket glad om det är ett tvut kort, då kanske jag kan anväda TV ut på den i stället för på gf4an...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Det var visst en DVD decoder, och det jag hade har förståss ingen tvutgång... aja... skit gubbe också

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Ibland skall man skall dra en overlay-kabel internt i datorn till grafikkortets overlay för att få bild på sådanna...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

det måste man med detta med, fast inte om det hade varit TV ut versionen tror jag...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

SPDIF står för Sony Philips Digital Interface om jag inte missminner mig och är precis vad Eelector påpekade.

Visa signatur

Tech Support: "I need you to boot the computer."
Customer: (THUMP! Pause.) "No, that didn't help."

Permalänk
Medlem

Det är ett DVD-dekoderkort och har en S/PDIF-utgång så att du kan koppla digitalt surroundljud till en surroundförstärkare.