Permalänk

Nytt abonnemang, tips?

Tjena Sweclockers.. Jag sitter och försöker välja abonnemang jag ska ha till min nya Nexus 4.

Jag har letar efter ett med fast pris per månad som gärna avviker så lite som möjligt.
gärna med 3gb eller något mer i surf. tror ej jag kommer använda mer.

Bor i Ljungby, som verkar ha hyfsad täckning från samtliga nät.
Jag är 24 år och studerar.

Kollar bl.a på

Telia
Tele2
Tre
Halebop

Men alla abonnemang jag hittar som inte kostar skjortan verkar ha någon form av rörlig kostnad.. eller så har jag bara fattat det fel..

T.ex Telia Max 25 med surf

Mellan storleken ligger på 169 kr månaden, men sen står det 49 öre/min till övriga nät..
innebär detta att om jag ringer 50 samtal för gemensamt 100 min till någon på ett annat när att det tillkommer 0,49x100+0,99x50= 98,5 kr på nästa faktura? d.v.s skulle jag få en faktura på 268 kr?

Finns det något abonnemang som man kommer undan från detta? även kollat på 3 och deras 3pott abonnemang, men även när man hittar en tjänst som ska göra det billigare att ringa skriver de ju inte vad det kostar att ringa.. så visst, det kanske är billigare, men utan att veta exakt så tecknar jag inte ett piss.

Är det någon som känner till något abonnemang jag inte har sett kanske?

Vilket skulle ni välja?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Om du kollar noga på deras sidor så hittar du, varje operatör erbjudar idag ett maxi abbonemang där du ringer,smsar och surfar obegrånsat till en fast månadskostnad.

vad är kostar skjortan enligt dig?

Tele2
Volym Mellan, 339 kr/månad: fria minuter, fria SMS, fria MMS och 3 GB surf

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Skrivet av RoleX:

Om du kollar noga på deras sidor så hittar du, varje operatör erbjudar idag ett maxi abbonemang där du ringer,smsar och surfar obegrånsat till en fast månadskostnad.

vad är kostar skjortan enligt dig?

Tele2
Volym Mellan, 339 kr/månad: fria minuter, fria SMS, fria MMS och 3 GB surf

400+ enligt mig är för mycket för ett abonnemang, speciellt ett som en telefon inte ingår i..

Jag kommer köpa mobilen separat och betala för den separat (om det inte är väldigt förmånligt att inkludera den i abonnemanget)
Betalar hellre av den på en kort tid än sitter bunden med ett högt månadspris som jag inte kan göra något åt..

Jag letar efter ett abonnemang som ligger runt 250-350.. gärna då den lägre delen

Vill kunna ringa billigt (då för månadskostnaden) eller gratis till fasta och mobila nät (inte bara deras eget)
Vill kunna skicka en begränsad mängd Sms.. 3k per månad är mer än nog. alt billigt, (då för månadskostnaden igen)
Vill kunna surfa i mobilen, behöver inte super hastighet, säg 5-10Mbit. gärna med en gräns på 2Gb eller mer.

Alltså ett abonnemang där jag helt enkelt använder månadskostnaden att betala för samtals tid och Sms. utan att det tillkommer extra.

Kan få Tele2's för 239kr månaden, men då deras villkor säger följande:

Citat:

Övriga avgifter:
SMS till alla operatörer 0:69/st
MMS till alla operatörer 0:69/st

Detta skulle ju betyda om jag skicka sms till någon utanför tele2's ller comviqs nät skulle det tillkomma en kostnad på fakturan eller?

Eller betyder den där asterixen (*) att detta bara tar effekt om jag skickar fler än 12 000 sms på en månad?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Förmånligast tror jag du sparar mer genom att köpa telefon plus abbonemang hos operatören, visst du blir bunden men då får du ett fastpris abbonemang och en telefon.

Nu vet jag inte vad Nexus 4 kommer kosta när den släpps men de brukar landra runt 5000kr strecket. att köpa en sådan kontat och sedan ett abbonemang för 350:-/mån är bara dumt när man kan få båda för typ 450:-.

i längden lönar det sig även om du måste binda dig i 2 år

Skrivet av Plasmatic:

4

Kan få Tele2's för 239kr månaden, men då deras villkor säger följande:

Detta skulle ju betyda om jag skicka sms till någon utanför tele2's ller comviqs nät skulle det tillkomma en kostnad på fakturan eller?

Eller betyder den där asterixen (*) att detta bara tar effekt om jag skickar fler än 12 000 sms på en månad?

Det där var ju riktigt billig bara slå till... stjärnan betyder precis som de säger i texten att de vidtar åtgärder om du smsar mer än 12000 sms, .

Nu vet jag inte vilka åtgärder de tar om man smsar för mycket, men när man surfar för mycket brukar de bara strypa hastigheten har man tex 10mbit så får man leva med 64kbit resten av månaden tex.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Skrivet av RoleX:

Förmånligast tror jag du sparar mer genom att köpa telefon plus abbonemang hos operatören, visst du blir bunden men då får du ett fastpris abbonemang och en telefon.

Nu vet jag inte vad Nexus 4 kommer kosta när den släpps men de brukar landra runt 5000kr strecket. att köpa en sådan kontat och sedan ett abbonemang för 350:-/mån är bara dumt när man kan få båda för typ 450:-.

i längden lönar det sig även om du måste binda dig i 2 år

Det där var ju riktigt billig bara slå till... stjärnan betyder precis som de säger i texten att de vidtar åtgärder om du smsar mer än 12000 sms, .

Nu vet jag inte vilka åtgärder de tar om man smsar för mycket, men när man surfar för mycket brukar de bara strypa hastigheten har man tex 10mbit så får man leva med 64kbit resten av månaden tex.

jo, precis jag är bara lite fundersam då det inte står i villkoren att sms är fria till alla nät.. (det står i deras erbjudande dock inte i de fullständiga villkoren..

Men jag ska ta o ringa till dem på månad och se om de kan ge mig ett bra svar

Dock verkar det inte gå att få mobilen med i köpet om man tar det genom mecenat. (äntligen en användning för mecenat )
Ska ta o kolla upp det imorn

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Jag har Halebop Nollan till alla och är nöjd. Tror inte att min räkning vart över 200kr någongång.

5k sms ingår
Fria samtal
2gb surf
det enda jag betalar är 69öre uppkopplingsavgift.

189kr/mån (halva priset första året hade jag)

Skrivet av Plasmatic:

Tjena Sweclockers.. Jag sitter och försöker välja abonnemang jag ska ha till min nya Nexus 4.

Jag har letar efter ett med fast pris per månad som gärna avviker så lite som möjligt.
gärna med 3gb eller något mer i surf. tror ej jag kommer använda mer.

Bor i Ljungby, som verkar ha hyfsad täckning från samtliga nät.
Jag är 24 år och studerar.

Kollar bl.a på

Telia
Tele2
Tre
Halebop

Men alla abonnemang jag hittar som inte kostar skjortan verkar ha någon form av rörlig kostnad.. eller så har jag bara fattat det fel..

T.ex Telia Max 25 med surf

Mellan storleken ligger på 169 kr månaden, men sen står det 49 öre/min till övriga nät..
innebär detta att om jag ringer 50 samtal för gemensamt 100 min till någon på ett annat när att det tillkommer 0,49x100+0,99x50= 98,5 kr på nästa faktura? d.v.s skulle jag få en faktura på 268 kr?

Finns det något abonnemang som man kommer undan från detta? även kollat på 3 och deras 3pott abonnemang, men även när man hittar en tjänst som ska göra det billigare att ringa skriver de ju inte vad det kostar att ringa.. så visst, det kanske är billigare, men utan att veta exakt så tecknar jag inte ett piss.

Är det någon som känner till något abonnemang jag inte har sett kanske?

Vilket skulle ni välja?

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

Halebop total 249:-
titta på det borde funka för dina behov.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

https://www.comviq.se/billigt-abonnemang
comviq fastpris har du annars också, ring hur mycket du vill o smsa hur mkt du vill, surfa i 4g (3gb sen spärras det till 88kbit) 245kr/mån.

Permalänk
Skrivet av Nollan:

Jag har Halebop Nollan till alla och är nöjd. Tror inte att min räkning vart över 200kr någongång.

5k sms ingår
Fria samtal
2gb surf
det enda jag betalar är 69öre uppkopplingsavgift.

189kr/mån (halva priset första året hade jag)

Skrivet av vinylens:

Halebop total 249:-
titta på det borde funka för dina behov.

https://shop.halebop.se/mobiler/%C3%96vriga/Nexus

Halebop verkar inte ha kvar total eller Nollan som alternativ..

vet inte hur mycket jag ringer på en månad, men 200 samtal låter hyfsat mycket..

Skrivet av Jonathanknet:

https://www.comviq.se/billigt-abonnemang
comviq fastpris har du annars också, ring hur mycket du vill o smsa hur mkt du vill, surfa i 4g (3gb sen spärras det till 88kbit) 245kr/mån.

Låter ju för bra för att vara sant.. vad är haken? hur är deras nät?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

https://shop.halebop.se/mobiler/%C3%96vriga/Nexus

Halebop verkar inte ha kvar total eller Nollan som alternativ..

vet inte hur mycket jag ringer på en månad, men 200 samtal låter hyfsat mycket..

Låter ju för bra för att vara sant.. vad är haken? hur är deras nät?

Deras nät beror ju helt o hållet på var man bor.. Tycker du ska testa det, det är ju trots ingen bindningstid

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

Deras nät beror ju helt o hållet på var man bor.. Tycker du ska testa det, det är ju trots ingen bindningstid

sant, just nu står det mellan tele2 mellan surf, och comviq fastpris.

svårt att välja då det är samma företag

http://www.mecenat.se/studentrabatte...-mobiltelefoni

eller

https://www.comviq.se/abonnemang/fastpris

verkar luta mer åt tele2 då det är något billigare

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk

Jag stog i precis samma sits för inte alls längesen.

Jag valde då Halebop Rubbet för 299kr då jag ansåg att de var ett väldigt bra pris för nått som täcker mina behov

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk

Är du student? mecenat har tillgång till halebop rubbet och telenor volym medel till riktigt bra priser om du vill inkludera en nexus 4.
Halebop rubbet för 350kr per månad och då ingår nexus 4 i köpet:
200 samtal gratis per månad (hur långa som helst)
4000 sms
4 GB surf i maxhastighet (ca 10Mbit?)

Tele2 volym kostar 289 kr där nexus 4 ingår:
obegränsade samtal och sms, inga öppningsavgifter
3 GB surf (samma hastighet som halebop?)

Personligen upplever jag att tele2 har sämre täckning på landsbygden, vid vår sommarstuga i södra östergtland är alltid problem med att nå kusinerna som har tele2.