Reflektioner över Mafia, (megaspoiler)

Permalänk
Medlem

Reflektioner över Mafia, (megaspoiler)

I slutet..

*suck*

Om nu Tommy nu kunde wejsta Sam och 25 av hans tommygunprydda anhängare utan några större ansträngningar.. varför inte ta en liten avstickare och wacka the Don Salieri samtidigt??

Hade han gjort det hade han förmodligen sluppit att leva undercover, och att bli luftkonditionerad av ett shotgun.

Permalänk
Medlem

Trött på att döda? Börja leva ett "normalt" liv? Inte vet jag, det är bara ett spel.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!

Permalänk
Medlem

Mm.. men han kunde ju inte leva ett normalt liv eftersom han hela tiden visste att Salieri levde och ville hämnas

Permalänk
Medlem

Hey killen levde till han blev gammal...så han hade det nog bra efter att don var i fängelse så han tänkte nog inte på ett så mycket...

Edit: plus att det är ett bra slut på storyn att huvudpersonen dör.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Jag tycker att slutet i Mafia sög, kunnde de inte komma på nå bättre än å skjuta alla? Annars så e mafia ett superbt spel

Permalänk
Medlem

De är ju just de slutet som gör spelet kalas.....fan va förvånad jag blev när de klev ut o bara knäppte tommy på gräsmattan o åkte därifrån. LÄTT de bästa slut som jag sett i ett spel.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
De är ju just de slutet som gör spelet kalas.....fan va förvånad jag blev när de klev ut o bara knäppte tommy på gräsmattan o åkte därifrån. LÄTT de bästa slut som jag sett i ett spel.

Absolut, fantastiskt slut.

Permalänk
Medlem

Kändes iofs väldigt mycket gudfadern

Permalänk
Medlem

Tycker att det kändes lite trist att tommyboy blev förvandlad till kaffefilter när han egentligen var en goodguy *nyft*

Permalänk
Medlem

Jag såg fram emot att döda Salieri genom hela spelet

Permalänk
Medlem

Rätt roligt på free ride extreme efter man klarat spelet att man kan hoppa över ån
Velat göra det hela spelet ut..hatar broarna!

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

klart att huvudpersonen skall dö !!! har ni kollat på maffia filmer eller?

Permalänk

Mafia gud vilket underbart spel har inte spelat något bättre i hela mitt liv.
Slutet ja kanske lite trist men hur fan kunnde Don S leva???
Om man nu antar att Tommy var typ 30 år (om inte yngre) när han satte dit Don S , som var typ 60 år.
När Tommy själv är ca 60 år blir han dödad av Don´s män. Men Don måste ju vara över 90 år eller mer?

Men det där skiter jag i för det var ett skit bra spel............... När kommer 2:an

Permalänk

Shit, nu har jag missat slutet helt...

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

Mafia är coolt. nån som spelar singleplayer uppdragen på freeride extreme? endel utav dom e ju helt omöjliga altså

Visa signatur

Keep in mind you should familiarize yourself with what the parameters mean and how they affect you.

Permalänk

Tycker slutet i Mafia var mycket bra. och trovärdigt. Det gör att spelet får ett mer "film" slut än i ett vanligt spel. Mycket bra spel. Det enda jag inte gillade i spelet var bilarna och staden. Aldelles för segstyrda och tråkiga bilar (även om jag hittat en del snabba), mer likt GTA styrning hade nog fått Mafia att bli 10 gånger populärare)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joel.lindgren
Tycker slutet i Mafia var mycket bra. och trovärdigt. Det gör att spelet får ett mer "film" slut än i ett vanligt spel. Mycket bra spel. Det enda jag inte gillade i spelet var bilarna och staden. Aldelles för segstyrda och tråkiga bilar (även om jag hittat en del snabba), mer likt GTA styrning hade nog fått Mafia att bli 10 gånger populärare)

Håller inte med dig alls. Det som är bra med Mafia är just att det är så realistisk körkänsla, spelet har fått pris för just det. GTA körkännslan däremot är ju inte alls realistisk...

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Håller med om att man såg fram emot att wacka Salieri .. nu var det ju Sam som blev "slutbossen" så att säga.

Jag hade lite problem att känna av körkänslan eftersom så fort man steg in i en bil blev det vääldigt ryckigt. (Tbird 800, GF2 GTS)

Men nu hoppas jag på ändring med mitt nyvunna GF4 TI4600 och nyinköpta nForce2 Mobo och XPprolle

Kort sagt, spelet är grymt krävande..

Permalänk
Medlem

nån som vet vad låten i eftertexten då man har klarat spelet heter??

skitkul spel!

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dea
Mafia är coolt. nån som spelar singleplayer uppdragen på freeride extreme? endel utav dom e ju helt omöjliga altså

Inget är omöjligt om man lägger ner tillräckligt mycket tid
Jag har således klarat alla, förutom det med den osynlige mannen, eftersom det buggade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Inget är omöjligt om man lägger ner tillräckligt mycket tid
Jag har således klarat alla, förutom det med den osynlige mannen, eftersom det buggade.

hmm jo iof.. men hur klarar man tex uppdragen där man ska köra en bil till ett specifikt ställe när man blir bombad hela tiden och det där uppdraget man ska följa efter ett flygplan annars sprängs man..

Visa signatur

Keep in mind you should familiarize yourself with what the parameters mean and how they affect you.

Permalänk
Medlem

Jag gav faktiskt upp.. Med min "slöa" dator gick de inte att spela, men de var kul så länge det varade

Visa signatur

/ Palle

Permalänk
Citat:

hmm jo iof.. men hur klarar man tex uppdragen där man ska köra en bil till ett specifikt ställe när man blir bombad hela tiden och det där uppdraget man ska följa efter ett flygplan annars sprängs man..

De är nog de svåraste. Speciellt det när man blir bombad. Körde säkert om det över 50 gånger. Grejen är att klara svängarna utan att tappa för mycket fart, helst också tima så att du inte blir bombad då hastigheten är låg just i svängen (SVÅRT, jag vet, det enda man kan göra är i princip att hoppas). Bilen skadas då man ligger under 90 km/h ungefär, så försök ligga över det. Samt TUTA HELA TIDEN! I alla uppdrag där man kör bland trafik. tuta HELA tiden.

Uppdraget med flygplanet höll jag också på med ett jävla tag, men det är mycket lättare. Där är det bara att bränna på och tuta som en idiot. En gång sprängdes jag faktiskt för att jag var för långt fram Så det är inte så svårt. Man skall lära sig hur flygplanet flyger dessutom, använd freelook. Vet man det är det lätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
De är nog de svåraste. Speciellt det när man blir bombad. Körde säkert om det över 50 gånger. Grejen är att klara svängarna utan att tappa för mycket fart, helst också tima så att du inte blir bombad då hastigheten är låg just i svängen (SVÅRT, jag vet, det enda man kan göra är i princip att hoppas). Bilen skadas då man ligger under 90 km/h ungefär, så försök ligga över det. Samt TUTA HELA TIDEN! I alla uppdrag där man kör bland trafik. tuta HELA tiden.

Uppdraget med flygplanet höll jag också på med ett jävla tag, men det är mycket lättare. Där är det bara att bränna på och tuta som en idiot. En gång sprängdes jag faktiskt för att jag var för långt fram Så det är inte så svårt. Man skall lära sig hur flygplanet flyger dessutom, använd freelook. Vet man det är det lätt.

aha, jag sprängs hela tiden efter guilliano bron när man ska svänga ner mot tunneln men ska försöka nu igen. har du fått "Crazy horse"?? rätt gött ax i den!

Visa signatur

Permalänk

kolla här Salieri måste ju leva eftersom Tommys son ska kunna döda honom i Mafia 2

Permalänk
Citat:

aha, jag sprängs hela tiden efter guilliano bron när man ska svänga ner mot tunneln men ska försöka nu igen. har du fått "Crazy horse"?? rätt gött ax i den!

Ja helvete Fast den lägger sig på tak hela tiden för mig. Svårt att göra några vettiga konster tycker jag.

Permalänk
Medlem

ja den sladdar väldigt lätt och det tycker jag är en stor nackdel. förresten hur spöar man den där dinosaurien egentligen ?!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Helt klart ett av de bästa sluten jag har sett i ett spel.

Visa signatur

Power isn't everything.. It's the only thing.

Permalänk
Medlem

Underbart spel, rätt bra slut. Bästa jag nånsin sett, men går ändå att göra mycket bättre.

Visa signatur

Ein Sprung in den feindlichen Graben, da traf die Feindeskugel in sein Herz. Er stürzt auf den blutigen Rasen, und flüstert zu den Sternen voller Schmerz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoc
nån som vet vad låten i eftertexten då man har klarat spelet heter??

skitkul spel!

Lordz Of Brooklyn - Lake Of Fire