Lenovo Legion Go 2 - Bäst i mest, ingen protest

Permalänk
Melding Plague

Lenovo Legion Go 2 - Bäst i mest, ingen protest

Med pengar löser man inga problem, men däremot med pengar och ingenjörskonst.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Sötast

Ni har ingen steamdeck att jämföra med så man kan se hur prestandan ser it på oljeshejksmaskinerna jämfört med den enda som har ett vettigt pris?

Permalänk
Medlem

Jag är nyfiken på hur ni som köper en tycker att det är värt pengarna 😊

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Samsung Odyssey Neo G8 4K 240Hz. MONITOR:2 Xiaomi Mi 34" 3440x1440 144Hz. Tv:3 Samsung 48" 3D. Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Dyrt pris betala för lite bärbart....

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Extern mus och tangentbord, extern 27" skärm, potentiellt GeForce now/externt grafikkort. På köpet kan du ta med den, spela från soffan eller var som helst.

Hade gen 1 när jag studerade och just denna lösning. Fungerade ypperligt.

Permalänk
Skrivet av omxz24:

Extern mus och tangentbord, extern 27" skärm, potentiellt GeForce now/externt grafikkort. På köpet kan du ta med den, spela från soffan eller var som helst.

Hade gen 1 när jag studerade och just denna lösning. Fungerade ypperligt.

Med det där totalpriset är vi väl uppe i en datorn för en slant, köpa steam deck och stream till den låter mer värt.

13k känns helt brutalt, när man kan köpa ett ps5 + portable och fortfarande ha pengar över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiredMike:

Med det där totalpriset är vi väl uppe i en datorn för en slant, köpa steam deck och stream till den låter mer värt.

13k känns helt brutalt, när man kan köpa ett ps5 + portable och fortfarande ha pengar över.

Klart det kostar, men alternativen för att ha det bekvämt är inte likvärdiga om man vill ha desktopmiljö

Permalänk
Medlem

Dyrt men värt det för mig, har första genaration och det är oslagbart praktiskt och bekvämt att ha både slösurt och gaming liggande inom armslängd avstånd, helt klart intressant för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

<27 sekunders tystnad>...

Det är ju alltid en fråga om prioriteringar.

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av TiredMike:

Det beror på användningsområdet, egentligen. En Playstation Portal som streamar spel är lika användbar som en brevpress om man är på flyget, landet, eller nyttjar de flesta hotell-wífi, exempelvis. Eller som jag själv, fast på Moderskeppet 4 i ett sovrum utan wifi, alls!

Enligt min uppfattning är användningsområdet för Steamdeck-varianter väldigt nischat, men de är också svårslagna inom nischen. Utanför den, ja då kanske man lika gärna kan titta på andra alternativ.

Skrivet av Allexz:

Ni har ingen steamdeck att jämföra med så man kan se hur prestandan ser it på oljeshejksmaskinerna jämfört med den enda som har ett vettigt pris?

Dessvärre har jag ett antal projekt uppköade inom de närmaste veckorna, så jag har inte möjlighet att återvända i närhet för en djupdykande jämförelse!