Windows 8 ÄR oanvändbart, på riktigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Första delen av videon handlade om hur han failade med andra saker och inte kontrollpanelen, orkade inte se hela för han var så himla irriterande.

Spelar inte roll om MUI är en flopp eller inte, resten är bra och jag använder aldrig MUI.

Men det handlar inte om kontroll-panelen! Det handlar om att hitta det man söker över huvud taget. Och vad du tycker i jämförelse med massan är irrelevant. När det finns 2 större läger som antingen är för eller emot så borde Microsoft ta ställning och anpassa efter bådas smak - vilket inte allt är speciellt svårt. Lite anpassning och valmöjlighet har ingen dött av, även om inte alla kan bli nöjda (men i detta fallet verkar det ju vara ~50/50, så en kompromiss borde göras).

Ni andra i "för"-lägret snackar om att man är dum om man inte kan använda MUI - vad har intelligens med saken att göra? Oavsett om en person har 60 eller 120 i IQ så vill Microsoft sälja sin produkt och tjänar därmed på att göra något enkelt så att båda människorna förstår hur den ska hantera OS'et. Eller ska det införas en gräns över hur smart man måste vara för att få använda dator?

Förövrigt tänker jag inte kommentera varken min egen eller andras IQ då argumentet är helt irrelevant och jag vädjar till moderatorerna om att rensa upp dylika inlägg. Jag ämnade blott att rendera detta svar meningslöst.

Skrivet av Reyintaz:

Bara för att också visa att det är normala reaktioner att hata Windows 8

Kolla vad jag hittade från 2009 om Windows 7
http://gizmodo.com/5150284/7-things-we-hate-about-windows-7

Finns lite mer också, men exakt samma sak som händer nu hände 2009.

Ok, du behöver titta lite närmare på listan! Till att börja med så verkar det vara en Beta-version han pratar om, så en del bör ju tas med en nypa salt. Sen dementerar han t.o.m. en av posterna då han hittade funktionen han ville ha.

Det fanns alltså inte riktigt lika mycket att klaga på och oavsett så fanns det stor valmöjlighet.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Ursäkta, men måste poängtera. Hela videon handlar just om detta! I W7 och tidigare OS är det ganska bra markerat hur du tar dig dit. Du behöver inte läsa på för att lära dig "win+x", utan trycker helt enkelt på den stora och utmärkta start-menyn som lätt visar dig överallt (närverk ligger för övrigt direkt i start-menyn på W7 som standard). Du behöver inte forska, det är bara att följa anvisningarna - därför vet du det!

Det är skillnaden som gör MUI till en flopp. Som tidigare beskrivits så skulle MUI säkert funka fin-fint med en uppdatering där t.ex. fönster inte körs i helskärm och ett enkelt kryss för programmen återvänder, etc.

Hur lätt är det att direkt se att jag i startmenyn måste högerklicka på Computer och välja Properties i den listan för att komma dit jag kan nå Device Manager? Hur intuitivt är det att jag i startmenyn måste öppna Control Panel och sedan öppna Administrative Tools (om jag inte är i kategoriläget) för att kunna nå Event Viewer? Programs and Features ligger inte på startmenyn heller.

Allt är alltså inte så enkelt som du påstår med startmenyn eftersom jag måste lära mig var ovanstående saker finns (vilket jag är helt okej med). Det får man alltid räkna med, speciellt när det kommer en version där de försöker evolvera gränssnittet. Kör man standard i Win 8 måste man lära sig att högerklicka i vänstra hörnet, alternativt använda Win+X, men istället får man fler saker samlade på det enskilda stället. Det blir alltså en liten lärdom först men sedan får man mer av de funktionerna under samma tak under resten av tiden man arbetar med OS:et.

Permalänk
Medlem

jag ar fortfarande javligt lack pa microsoft som gick ifran dos till windows. fran ett smidigt och funktionsduligt systsem till massa rutor och musklickande..

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Ni som säger att folk inte ger W8 en ärlig chans, tycker ni verkligen att man ska behöva göra det? Jag tycker inte det iallafall, det ska fungera utan några ansträngningar, det ska vara smidigt att göra det man vill och man ska inte behöva störa sig.

Jag har W7 på min stationära och W8 på laptopen. När jag skaffade den stationära lovade jag migsjälv att använda den endast vid spelade eller andra saker där jag behöver prestanda (på grund av att den drar mer ström och låter) Det gick bra fram tills installationen av W8 på laptopen, nörd som jag är var jag bara tvungen att ha det senaste. Efter ett tag blev det så att oavsett vad jag gjorde så sprang jag till den stationära, även om jag hade laptopen framför näsan.

Alltså, jag har vant mig och lärt hur saker fungerar, men jag gillar det inte. Blev en formatering till W7 igen och nu så är allt som det ska, har börjat använda laptopen mer och t.o.m. brorsan är glad för det för han får äntligen tid att spela LOL

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Ni som säger att folk inte ger W8 en ärlig chans, tycker ni verkligen att man ska behöva göra det? Jag tycker inte det iallafall, det ska fungera utan några ansträngningar, det ska vara smidigt att göra det man vill och man ska inte behöva störa sig.

Ska och ska, det får man ju välja själv. Ska man testa något nytt så får man dock acceptera att det tar lite tid att komma in i det. Kan man allt på en gång är det antingen inget nytt eller extremt simpelt. Man behöver också lite tid på sig att konfigurera det som går till hur man själv vill ha det. Har man dessutom inte satt sig in i något så har man heller inte en informerad åsikt om det, oavsett vad det rör sig om.

Det exemplifieras egentligen bäst när man går från en plattform till en annan, t ex från Windows till OS X. OS X är inte svårare i sig, men om man är van vid Windows kommer det ta ett tag innan man får något flyt i OS X.

Man kan också vända på det och ställa en motfråga. Önskar du alltså att Windows skulle se ut mer som Windows 3.11 eftersom Windows 95 krävde mer ny inlärning än Windows 8 gör idag? Om det aldrig är okej att det krävs att man sätter sig in i något nytt får man ju heller ingen utveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Hur lätt är det att direkt se att jag i startmenyn måste högerklicka på Computer och välja Properties i den listan för att komma dit jag kan nå Device Manager? Hur intuitivt är det att jag i startmenyn måste öppna Control Panel och sedan öppna Administrative Tools (om jag inte är i kategoriläget) för att kunna nå Event Viewer? Programs and Features ligger inte på startmenyn heller.

Allt är alltså inte så enkelt som du påstår med startmenyn eftersom jag måste lära mig var ovanstående saker finns (vilket jag är helt okej med). Det får man alltid räkna med, speciellt när det kommer en version där de försöker evolvera gränssnittet. Kör man standard i Win 8 måste man lära sig att högerklicka i vänstra hörnet, alternativt använda Win+X, men istället får man fler saker samlade på det enskilda stället. Det blir alltså en liten lärdom först men sedan får man mer av de funktionerna under samma tak under resten av tiden man arbetar med OS:et.

Du kommer lätt in i enhetshanteraren genom kontroll-panelen där det står klart och tydligt hur du gör (där allt det andra också ligger, vilket fortfarande poppar upp rätt i ansiktet på dig när du trycker "start") . Drag-och-släpp-funktionen fungerar ypperligt till att göra en genväg på skrivbordet eller i taskbaren om du använder ett program ofta. Och en sådan sak som kontroll-panelen och enhetshanteraren är för lite mer erfarna användare (vilket är ok) - men större delen utav temat i W8 fungerar så och det är inte optimalt. Sedan finns den där sök-rutan som alla hyllar i W8 även i W7, så att den underlättar mer än tidigare är heller inte ett argument.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Kan nån W8-kramare komma och försvara M$ och dess pekplattteOS som vi blir påtvingade ?

Tvingade? jag kör med Win7 och ingen har tvingat mig att byta till win8 ...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CitroFrukten:

Eller så är det så att du installerade senare grafik drivrutiner samt inte har 200 processer i bakgrunden då det är ny installerat, Samt att windows blir segt efter ett tag som vanligt.
-------------------------------------------------------

Sen varför tycker varken Blizzard eller Steam om MS8 ?

While Microsoft is hard at work trying to sell the idea of Windows 8 as a great gaming platform, some developers are still not convinced.

Just last month at the Casual Connect conference, Valve cofounder Gabe Newell called the operating system a “catastrophe for everybody in the PC space.” Newell wasn’t referring only to Windows for gaming. He was talking about the operating system as a whole. Much of his worry stems from concerns of Windows losing its openness. “I think there’s a strong temptation to close the platform,” Newell said, though his comments could be clouded by Valve’s announcement today that its digital distribution service Steam will begin selling nongame software in September.

Shortly after Newell called Windows 8 a catastrophe, Blizzard executive vice president of game design Rob Pardo tweeted the quote, adding, “not awesome for Blizzard either.“

Despite the criticism from developers, Microsoft is going to make a strong push for gaming with Windows 8. For starters, it’s already chosen to brand their built-in software, such as Minesweeper and Solitaire, as Xbox Windows, tying these to their popular console gaming platform. Its mobile Windows Phone 8 OS is getting a boost in the gaming department as well.

Dold text

Denna är ju bara så bäst...

"Despite the criticism from developers, Microsoft is going to make a strong push for gaming with Windows 8. For starters, it’s already chosen to brand their built-in software, such as Minesweeper and Solitaire"

Permalänk
Medlem

Själv kör jag helt utan 3e parts program. Alles funkar fint för min del och har gjort så sedan jag installerat skiten. Sen att det kommer någon efterbliven typ som inte klarar att lära sej nya saker är den personens problem inte mitt.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Du kommer lätt in i enhetshanteraren genom kontroll-panelen där det står klart och tydligt hur du gör (där allt det andra också ligger, vilket fortfarande poppar upp rätt i ansiktet på dig när du trycker "start") . Drag-och-släpp-funktionen fungerar ypperligt till att göra en genväg på skrivbordet eller i taskbaren om du använder ett program ofta. Och en sådan sak som kontroll-panelen och enhetshanteraren är för lite mer erfarna användare (vilket är ok) - men större delen utav temat i W8 fungerar så och det är inte optimalt. Sedan finns den där sök-rutan som alla hyllar i W8 även i W7, så att den underlättar mer än tidigare är heller inte ett argument.

Ja, och då måste jag ju lära mig att enhetshanteraren ligger i kontrollpanelen. Du svarade på ett inlägg som nämnde dessa saker och du sade att vi alla redan vet var det finns pga startmenyn. Jag visade att så inte är fallet. När man testar något nytt får man lära sig var saker finns.

Jag vet inte riktigt varför du drar upp drag and drop här då det känns separerat från det vi talade om. Men visst fungerar det, även om jag nog aldrig använt det för sådant i Win 7.

Större delen av temat i W8 fungerar hur? Din mening är rätt oklar. I vilket fall tycker jag högerklicksmenyn i nedre vänstra hörnet gjort det enklare att nå alla systemverktyg och dylikt då de separerats från avdelningen där man hittar program osv. Vill jag nå sådana funktioner så högerklickar jag, vill jag starta program osv så vänsterklickar jag. Teoretiskt sett alltså, då jag i praktiken startar program via taskbar, kortkommandon och sök (i både 7 och 8).

Söken är ett dubbeleggat svärd. I grunden är den bättre än tidigare enligt mig, men de måste se till att man kan se alla tre kategorier presenteras samtidigt för ännu snabbare användande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

dudidudum.... text... tralltrall... text...

Söken är ett dubbeleggat svärd. I grunden är den bättre än tidigare enligt mig, men de måste se till att man kan se alla tre kategorier presenteras samtidigt för ännu snabbare användande.

Det är ganska önskvärt ja.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Skrivet av Flostyle:

När Windows 95 kom så fanns det de som skulle vägra det nya påhittet med ett grafiskt användargränssnitt...

Jag minns ingenting sånt från när Win95 kom. Klagomålen gällde att massor av gamla Win 3.11 program inte fungerade i Win 95, inte att interfacet var obegripligt eller feldesignat.

stavfel
Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Testpilot

Jag har bashat windows 8 ända sedan open beta, men tänkte jag testar det i förrgår.... jag vill skjuta bill gates!

Jag har suttit i 13 timmar och försökt installera skiten nu... fick det att fungera, men så fort jag lägger på Stardocks och senaste Nvidia driversen tillsammans vägrar windows boota och måste installeras om. SKIT OS!

Kommer köra W7 alt. fucking vista tills nästa OS kommer.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

Han gör ju totalt bort sig i videon, har man faktiskt använt Win 8 själv så framstår han ju bara som helt efterbliven när han säger att det är så himla svårt, och att saker ploppar upp konstant utan att han gjort något. Att switcha mellan appar med mousepaden gör man ju bara om man drar i sidled med flera fingrar på mousepaden, precis som på en tablet, eller kan han inte surfa med tablets heller, för att han råkar använda flera fingrar på skärmen istället för ett och blir förvirrad över att något nytt händer?

Går väl att jämföra med att ha en mus, och sitta och högerklicka på en ikon istället för att vänsterklicka och bli förbluffad över hur en lista med alternativ kommer upp när han försöker starta programmet, utan att han har gjort något, han gör som han alltid brukar starta program, klicka på dem, och nu plötsligt som gör operativsystemet saker av sig självt.

Visst, win 8 är inte alls designat för PCs, det håller jag med om, därför håller jag mig till win 7 på min stationära, men det är inte alls svårare att lära sig än det skulle vara att lära sig t.ex Win 7 från scratch.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av phoenixdisciple:

Jag har bashat windows 8 ända sedan open beta, men tänkte jag testar det i förrgår.... jag vill skjuta bill gates!

Jag har suttit i 13 timmar och försökt installera skiten nu... fick det att fungera, men så fort jag lägger på Stardocks och senaste Nvidia driversen tillsammans vägrar windows boota och måste installeras om. SKIT OS!

Kommer köra W7 alt. fucking vista tills nästa OS kommer.

Skit-OS för att tredjepartsprogram inte fungerar? Okej o_O

Skrivet av Lasergurka:

Han gör ju totalt bort sig i videon, har man faktiskt använt Win 8 själv så framstår han ju bara som helt efterbliven när han säger att det är så himla svårt, och att saker ploppar upp konstant utan att han gjort något. Att switcha mellan appar med mousepaden gör man ju bara om man drar i sidled med flera fingrar på mousepaden, precis som på en tablet, eller kan han inte surfa med tablets heller, för att han råkar använda flera fingrar på skärmen istället för ett och blir förvirrad över att något nytt händer?

Går väl att jämföra med att ha en mus, och sitta och högerklicka på en ikon istället för att vänsterklicka och bli förbluffad över hur en lista med alternativ kommer upp när han försöker starta programmet, utan att han har gjort något, han gör som han alltid brukar starta program, klicka på dem, och nu plötsligt som gör operativsystemet saker av sig självt.

Visst, win 8 är inte alls designat för PCs, det håller jag med om, därför håller jag mig till win 7 på min stationära, men det är inte alls svårare att lära sig än det skulle vara att lära sig t.ex Win 7 från scratch.

Tycker inte alls som du, att Win 8 inte skulle vara designat för PC. Fungerar precis på samma sätt som Windows 7. Visst, metro kan vara lite omständigt, att man får lite dåligt översikt, men i övrigt så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Ska och ska, det får man ju välja själv. Ska man testa något nytt så får man dock acceptera att det tar lite tid att komma in i det. Kan man allt på en gång är det antingen inget nytt eller extremt simpelt. Man behöver också lite tid på sig att konfigurera det som går till hur man själv vill ha det. Har man dessutom inte satt sig in i något så har man heller inte en informerad åsikt om det, oavsett vad det rör sig om.

Det exemplifieras egentligen bäst när man går från en plattform till en annan, t ex från Windows till OS X. OS X är inte svårare i sig, men om man är van vid Windows kommer det ta ett tag innan man får något flyt i OS X.

Man kan också vända på det och ställa en motfråga. Önskar du alltså att Windows skulle se ut mer som Windows 3.11 eftersom Windows 95 krävde mer ny inlärning än Windows 8 gör idag? Om det aldrig är okej att det krävs att man sätter sig in i något nytt får man ju heller ingen utveckling.

Jag är inte utvecklare, jag är konsument, alltså vet jag inte vad jag önskar mig om vi ska ta det i enkel förklaring..sålänge det tilltalar mig och får mig att VILJA använda det och inte bara KUNNA göra det så är jag nöjd. Btw. du citerar en del av mitt inlägg, när resten förklarar och delvis ger svar på frågan.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

windows 8 känns ju mer som windows 3.11 en bakgrund med ikoner, ingen startmeny eller statusbar med klocka.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

jag ar fortfarande javligt lack pa microsoft som gick ifran dos till windows. fran ett smidigt och funktionsduligt systsem till massa rutor och musklickande..

Jag inser att du försöker vara ironisk om att folk inte gillar förändring, men jag var där, och din jämförelse funkar inte. Win 3.11 var alltid mycket lättare att använda än DOS, inte bara för GUI'et utan för att DOS hade en fullständigt efterbliven minneshantering och var singeltaskande. Det är riktigt att folk värjde sig mot Win 3.11, men inte för att Win3.11 var svårt eller obegripligt eller nytt, utan för att det sög resurser på maskiner som hade mycket mindre minne och processorkraft än en modern mobil. När bokstavligen varje byte RAM och varje klockcykel CPU tid spelade roll ville man inte ha ett OS som snodde resurser, man ville ha tillgång till den rena metallen.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Playboy_1338:

windows 8 känns ju mer som windows 3.11 en bakgrund med ikoner, ingen startmeny eller statusbar med klocka.

Eh...jo. Utanför metro så ser Windows 8 precis ut som Windows 7, bara lite andra färger kanske...
Screenshot: http://i.imgur.com/5fSFA.png

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Jag har bashat windows 8 ända sedan open beta, men tänkte jag testar det i förrgår.... jag vill skjuta bill gates!

Jag har suttit i 13 timmar och försökt installera skiten nu... fick det att fungera, men så fort jag lägger på Stardocks och senaste Nvidia driversen tillsammans vägrar windows boota och måste installeras om. SKIT OS!

Kommer köra W7 alt. fucking vista tills nästa OS kommer.

Errrr... tror det är nått fel på din dator.. eller så gör du nåt riktigt fel..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

windows 8 känns ju mer som windows 3.11 en bakgrund med ikoner, ingen startmeny eller statusbar med klocka.

Öhm jag har tre activitybars varav en har en klocka och datum. Startmeny.... Kör med kortkommandon eller "KÖR" det tar väsentlig längre tid att öppna t.ex kalkylatorn genom startmenyn.. Win+R skriv calc tryck enter....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Testpilot

HUR FASIKEN LOGGAR MAN IN PÅ HOTMAIL.SE MED EN "TRIAL" *host* W8!?...

Ska man inte ens kunna ''testa'' Windows längre utan att man blir utlåst från allt skit de tvingat på en under åren...!?

Vet att jag skriver detta 5 på morgonen.. men suttit sedan 11 igårkväll och installerat, validerat Windows och försökt få bort så mycket som möjligt av Metro och alla appar, för att slutligen komma fram till att om man inte har en 100% genuine betald version, inte ens kan logga in på sin egna jäkla mail... Microsoft är fan värre än Ubisoft och EA med DRM! -.-

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

Enda anledningen till varför jag kör WIN8 är för att jag kan se mina tranfers speed på riktigt. Fint med en NAS.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon42512:

Eh...jo. Utanför metro så ser Windows 8 precis ut som Windows 7, bara lite andra färger kanske...
Screenshot: http://i.imgur.com/5fSFA.png

Galet mycket fulare. Jag vill ha Aero Glass, som var så mycket finare. Nu är allt så matt och kantigt.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Tycker detta är underhållande att se att folk tycker win8 är svårt att förstå, kan inte vara lätt för er som tex köper en ny tv eller en steroe ect SHIIIIIIIIIT NU MÅSTE JAG LÄRA MEJ HUR DEN FUNGERAR, fuck it...jag klagar istället

Sant..

Visa signatur

Life is short, make the best of it

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

HUR FASIKEN LOGGAR MAN IN PÅ HOTMAIL.SE MED EN "TRIAL" *host* W8!?...

Ska man inte ens kunna ''testa'' Windows längre utan att man blir utlåst från allt skit de tvingat på en under åren...!?

Vet att jag skriver detta 5 på morgonen.. men suttit sedan 11 igårkväll och installerat, validerat Windows och försökt få bort så mycket som möjligt av Metro och alla appar, för att slutligen komma fram till att om man inte har en 100% genuine betald version, inte ens kan logga in på sin egna jäkla mail... Microsoft är fan värre än Ubisoft och EA med DRM! -.-

Ta en paus och försök igen... Vad får du för felmeddelande?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Är ju som windows 7, knappt skillnad

Permalänk
Medlem

Jag tycker som många andra att Windows 8 är ett pekplatte-OS med inbyggd Window 7-emulator, typ, men för mig har det fungerat helt smärtfritt även om jag inte gillar det. Vissa saker föredrar jag tom, många program ser renare och mindre plottriga ut med det nya gränsnittet utan Aero i skrivbordsläge. Metro-läget använder jag inte alls, jag bara klickar förbi det, tycker det ser ut som att ha fått upp en telefon-skärm på skärmen.

Men så använder jag Unity i Linux så jag är väl en sådan som är torsk på nya saker, använder för övrigt Linux mest, följt av Android, Windows först på tredje plats och bara för spelande och musikinspelning. Cubase tex fungerar helt problemfritt i Windows 8.

Gillar Unitys sökfunktion i dash-lens mycket bättre än den i Windows 8, tar inte över hela skärmen, ser renare och tydligare ut och är numera dessutom blixtsnabb(13.04 Daily)

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Entusiast
Skrivet av phoenixdisciple:

HUR FASIKEN LOGGAR MAN IN PÅ HOTMAIL.SE MED EN "TRIAL" *host* W8!?...

Ska man inte ens kunna ''testa'' Windows längre utan att man blir utlåst från allt skit de tvingat på en under åren...!?

Vet att jag skriver detta 5 på morgonen.. men suttit sedan 11 igårkväll och installerat, validerat Windows och försökt få bort så mycket som möjligt av Metro och alla appar, för att slutligen komma fram till att om man inte har en 100% genuine betald version, inte ens kan logga in på sin egna jäkla mail... Microsoft är fan värre än Ubisoft och EA med DRM! -.-

Det framgår att många funktioner kommer att vara oåtkomliga så länge du kör Windows 8 i "trial mode". Det är väl ändå upp till Microsoft att bestämma hur deras produkter fungerar.
Vill du använda alla funktionerna, skaffa en proper licens.

Det är inget ovanligt att mjukvaror i demo/trial/shareware/limited -läge är funktionsbegränsade.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

En tidsfråga innan vi ser Microsoft krypa till korset och erbjuda alla missnöjda kunder fri migrering till Windows 7.