Permalänk
Medlem

S3 eller nexus 4??

Har bestämt mig för att beställa en ny telefon och de två jag funderar över är Samsung galaxy S3 eller LG nexus 4. Vilken av dessa är "bäst" att beställa då abonnemangen kostar ungefär samma. Och vilken är bäst som telefon?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alex96:

Har bestämt mig för att beställa en ny telefon och de två jag funderar över är Samsung galaxy S3 eller LG nexus 4. Vilken av dessa är "bäst" att beställa då abonnemangen kostar ungefär samma. Och vilken är bäst som telefon?

http://www.youtube.com/watch?v=RQy0NeVnxLo , S3 4G, inget du frågar efter men kolla videon.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Keeper of Traditions

S3 är ju bra gammal nu, så nexus 4 borde vara det roligare valet.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag själv skulle välja Nexus 4 då du får "vanilla" android och slipper vänta på Samsungs uppdateringar för framtida Android-versioner.

Visa signatur

Define R4 | be quiet! Dark Power Pro 10 850W 80+ Platinum | MSI Z77A-GD65 | i7 3770K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 1600 MHz | Samsung 840 Pro 256 GB | HD5850 1GB

Permalänk
Medlem

Ja jag tänkte samma som saeon gör fast jag har hört att nexusen har stora överhettnings problem och att den har riktigt bajsig batteri tid, stämmer det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alex96:

Ja jag tänkte samma som saeon gör fast jag har hört att nexusen har stora överhettnings problem och att den har riktigt bajsig batteri tid, stämmer det?

Visst den blir varm, men bara vid spel. Jag klarar en "vanlig dag" utan att ladda. Jag har dessutom tre som operatör som inte har något gsm nät.

Permalänk
Medlem

Står i samma val. Verkar som Nexus-en inte kan ha ett extra minneskort. Får mig att luta tillbaka mot S3 LTE.

*edit* Verkar som "senast mars" för S4 med tveksamma källor.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Visst den blir varm, men bara vid spel. Jag klarar en "vanlig dag" utan att ladda. Jag har dessutom tre som operatör som inte har något gsm nät.

Joo men jag läste att den klockar ner sig till 1.2 när den blir varm :/, fast då var den uppe i 60 grader med 100% ljusstyrka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alex96:

Joo men jag läste att den klockar ner sig till 1.2 när den blir varm :/, fast då var den uppe i 60 grader med 100% ljusstyrka.

S3:an klockar också ner sig som du kan läsa i Swedroids test, gör nog dom flesta mobiler. Nexusen dom fått var ett måndagsexemplar. Dom flesta stannar kring 48 grader i samma test. Ingenting du behöver oroa dig för.

Permalänk
Keeper of Traditions

Det har säkert skrivits i andra trådar, men vart/hur brukar folk beställa om man inte vill beställa här i Sverige där det är dyrare?

Måste vara olåst.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Kan man leva utan LTE och minneskort så hade jag valt nexusen.
Vanilla android och de senaste uppdateringarna.
Enda gången jag tycker den blir varm är när jag kollat på utube ett bra tag, men skulle nog inte säga att den känns varmare än någon annan telefon.

Skrivet av Newklear:

Det har säkert skrivits i andra trådar, men vart/hur brukar folk beställa om man inte vill beställa här i Sverige där det är dyrare?

Måste vara olåst.

Borderlinx och sen beställer du direkt från google i US.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

S3 är ju bra gammal nu, så nexus 4 borde vara det roligare valet.

Bra gammal?
Det är ju en av de nyare telefonerna som finns ute nu?

Visa signatur

3900X | ROG Strix B550-I | 2080 Ti | 3TB | 32GB | SF1000 | A4-H20 | Kraken 240 AIO
S22 | iPad Pro 12.9'' 3rd Gen (som agerar laptop)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Sir Skybalotte:

Bra gammal?

Den är väl över ett halvår gammal nu, så det skulle jag nog inte säga.

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av LÖVTRÄ:

Borderlinx och sen beställer du direkt från google i US.

Känns jobbigt att beställa ifrån USA ifall något skulle gå snett... Det finns inga "likvärdiga" alternativ inom EU?

Tyskland brukar väl vara billiga?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bra gammal?

Ja, jag tänkte också det.

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Den är väl över ett halvår gammal nu, så det skulle jag nog inte säga.

Ja, men ett halvår är väl ändå inte gammalt? Imo i alla fall.
Min lur är ett och ett halvt år gammal och fungerar toppen med ICS.
Dock skulle jag också satsat på Nexusen.

Visa signatur

3900X | ROG Strix B550-I | 2080 Ti | 3TB | 32GB | SF1000 | A4-H20 | Kraken 240 AIO
S22 | iPad Pro 12.9'' 3rd Gen (som agerar laptop)

Permalänk
Keeper of Traditions

Ja, men ett halvår är väl ändå inte gammalt? Imo i alla fall.
Min lur är ett och ett halvt år gammal och fungerar toppen med ICS.
Dock skulle jag också satsat på Nexusen.

Ett halvår inom mobilbranschen är väl i princip stenåldern nuförtiden

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vanilj-android är att föredra än skämtet till ui som samsung/htc/mfl kommer med.

Skrivet från Samsung Galaxy med Windows 8 ui

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Känns jobbigt att beställa ifrån USA ifall något skulle gå snett... Det finns inga "likvärdiga" alternativ inom EU?

Tyskland brukar väl vara billiga?

Kolla UK också !
Finns massor att läsa i denna tråden: http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=85071

Permalänk
Medlem

Har precis hämtat mig en Nexus 4 & den känns riktigt rapp...tror den kommer passa mig fint.

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!