Enorma problem![Efter att ha dragit om kablar och monterat om kylare]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Ja det tycker jag.

Märkligt. Påminner mycket om en ESD skada jag hade på ett laptop-moderkort. (Det var Anovo(Skitstövlar) som hade varit inkompetenta och lyckats med detta innan jag fick mina händer på datorn).

Som alltid:

  1. Elektroniken ska skickas ESD säkert. Förslagsvis i original plastfodralet som den såldes i alternativt en ESD-påse.

  2. Detta skall paketeras emballerat med mjukt emballage i en hård yttre kartong.

  3. Om du har det hårda plastfodralet de säljs i fungerar troligen ett vadderat kuvert MED extra emballage inuti.
    Har du varken eller så fungerar följande, (inifrån och ut):
    Processor->ESD-påse->mjukt emballage(.5-1cm) en kartongbit kring processorn som, ta en 18x9 och vik den dubbelt så du får en 9x9 som har två lager, processorn ska in i mitten med det mjuka runt. Tejpa ihop kartongbiten på de tre motsvarande sidorna-> Skicka i Vadderat kuvert.

Bubbelplast, Tidningspapper, toapapper etc fungerar utmärkt. Ca 2-3cm mjukt emballage skyddar även mot lite hårdare stötar. Packa inte för hårt/tajt då det gör motsatsen.

Det hårda emballaget skyddar mot hög vikt och krossning (hjälper till att avlasta vikt).
Det mjuka skyddar mot penetrerande skador (de som tar sig igenom det yttre hårda emballaget och dämpar stötar).

Jag tänkte använda plastskyddet som kom med min nya cpu och ett kuvert med bubbelplast vaddering.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av wankeer:

Jag tänkte använda plastskyddet som kom med min nya cpu och ett kuvert med bubbelplast vaddering.

Se till att plastskyddet inte stutsar runt en massa och kan röra sig fritt i det vaderade kuvertet.
Vi snackar ändå om en grej som kostar nästan två papp så packa in lite tidningspapper också

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Se till att plastskyddet inte stutsar runt en massa och kan röra sig fritt i det vaderade kuvertet.
Vi snackar ändå om en grej som kostar nästan två papp så packa in lite tidningspapper också

Jag kör på det, tack för all hjälp!

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP