Hur mycket kan ett 650Ti 2gb klockas?

Permalänk

Hur mycket kan ett 650Ti 2gb klockas?

Har precis fått den vilda tanken att överklocka min GPU. Har installerat MSI Afterburner och undrar hur jag går till väga och hur mycket jag kan klocka.

GPU:Gigabyte 650 Ti 2GB
CPU:i5 3450 3,1 Ghz
PSU:Be quiet! L7 530W 80+
Behöver jag lägga upp mer om mitt setup?

Vill komma upp så säkert och bra som möjligt.

Har dubbelfläktar om det spelar roll
https://www.inet.se/produkt/5409700

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det som att fråga hur långt ett snöre är.

Det finns ingen fast siffra på hur mycket du kan överklocka, det är extremt olika från varje kort, precis som med processorer.
Vill du ändå att någon ska höfta till något så behöver troligen ditt moderkort med.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skrivet av Sushifrukt:

Tyvärr är det som att fråga hur långt ett snöre är.

Det finns ingen fast siffra på hur mycket du kan överklocka, det är extremt olika från varje kort, precis som med processorer.
Vill du ändå att någon ska höfta till något så behöver troligen ditt moderkort med.

Shit,glömde den.
https://www.inet.se/produkt/1902374
Men det måste väll vara någon som har överklockat en 650 Ti :/ Någon som vet ungefär där gränsen går :/

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Permalänk
Medlem

Klocka på och testa själv?
Ditt grafikkort kan inte gå sönder. (Om man inte drar upp spänningen väldigt mycket. Mer än vad TS förmodligen kan göra med sina kunskaper)
Öka core clock i små steg, runt 10-15 MHz åt gången och sedan spela/testa i några minuter/en halvtimme.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av 420GBGlass:

Shit,glömde den.
https://www.inet.se/produkt/1902374
Men det måste väll vara någon som har överklockat en 650 Ti :/ Någon som vet ungefär där gränsen går :/

Okej, kan ge dig en siffra om du vill ha det.
1125 MHzl

Som sagt det är väldigt individuellt, jag har som du ser i sig en i5 2500k på 4.5 GHz med 1.31v, medans jag sett folk komma upp i 4.7 GHz på under 1.3v .. Med de där moderkortet ska du nog inte hoppas på några mirakel tyvärr.
Men va kan man gissa,
1050 MHz kanske 1075 MHz.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Klocka på och testa själv?
Ditt grafikkort kan inte gå sönder. (Om man inte drar upp spänningen väldigt mycket. Mer än vad TS förmodligen kan göra med sina kunskaper)
Öka core clock i små steg, runt 10-15 MHz åt gången och sedan spela/testa i några minuter/en halvtimme.

Skulle nog vara bättre o köra ett benchmark i 15 min typ o när han e nöjd iaf 1 timme. Imo.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skrivet av Sushifrukt:

Skulle nog vara bättre o köra ett benchmark i 15 min typ o när han e nöjd iaf 1 timme. Imo.

För mig har det aldrig fungerat bra att benchmarka grafikkorten med program, exempel furmark, msi kombustor. De programmen har jag kört i typ 1 timme och sen när jag kommer till spel så krashar det efter 10 min.

Benchmarka kortet med ett spel som du vet pressar till 100% hela tiden. Krashar det inte på en spelsession så är det stabilt.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Skrivet av Wallman_91:

För mig har det aldrig fungerat bra att benchmarka grafikkorten med program, exempel furmark, msi kombustor. De programmen har jag kört i typ 1 timme och sen när jag kommer till spel så krashar det efter 10 min.

Benchmarka kortet med ett spel som du vet pressar till 100% hela tiden. Krashar det inte på en spelsession så är det stabilt.

Kommer det bi någon märkvärdig ändring eller gäller det typ 3 FPS Ville egentligen bara se hur mycket jag skulle kunna klocka baseclock är 1032 och om man höjer till,sig 1050Mhz. Är det märkvärdigt?

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av 420GBGlass:

Kommer det bi någon märkvärdig ändring eller gäller det typ 3 FPS Ville egentligen bara se hur mycket jag skulle kunna klocka baseclock är 1032 och om man höjer till,sig 1050Mhz. Är det märkvärdigt?

Det är ingen stor ökning, så du får ingen stor prestandaboost.

Räkna med i storleksordningen 1fps mer.

Permalänk
Skrivet av 420GBGlass:

Kommer det bi någon märkvärdig ändring eller gäller det typ 3 FPS Ville egentligen bara se hur mycket jag skulle kunna klocka baseclock är 1032 och om man höjer till,sig 1050Mhz. Är det märkvärdigt?

Haha,förväntade mig inte mycket m. mitt setup. Undrade bara. Tack ändå!

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED