Permalänk
Medlem

Axelind's spontandator

Tjenare alla Sweclockers!

Jag och min far stod på hans jobb och grejade med lite saker då vi märkte att en stationär dator som står vid en maskin som har krånglat en längre tid la av totalt, den svarade inte på mustryck,tangentbordstryck eller något!

Den hade varit omformaterad 4 gånger, men den krånglade ändå.

Så medans vi står där på en söndag klockan 4, så blev vi bra förbannade och satte oss i bilen och rage handlade komponrenter på netonnet - Helt spontant utan planering och såhär blev det.

Specs:

Corsair Carbide 200r
Asus p8z77 V-LX
Intel Core i5 3570k 3,4 GHz ( Planerad 4-4,4 GHz)
Asus Geforce gtx 650ti DCII
Corsair Force GS240 SSD
Corsair XMS3 8gb 1333 MHz
Corsair HX650 V2
Corsair Hydro H80 med 2 stycken AF 120 som jag hade liggandes
3 st noctua fläktar.

Axelind's spontandator

Permalänk

Cleant som vanligt Axelind ;), Men en fråga why netonnet? brukar inte dom ha höga priser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

Cleant som vanligt Axelind ;), Men en fråga why netonnet? brukar inte dom ha höga priser?

Ingen annan hade öppet och man har friheten att gå runt och välja själv vilket är otroligt skönt när bygget inte var planerat

Permalänk
Skrivet av Axelind:

Ingen annan hade öppet och man har friheten att gå runt och välja själv vilket är otroligt skönt när bygget inte var planerat

Jaha, ja det är jävligt skönt att gå ut med komponenterna så man har dessa på direkten

Permalänk
Medlem

Hahah, fan vad underbart att någon spontanköper en dator på en söndag!

Permalänk
Medlem

Ja, det kändes riktigt underbart!

Permalänk
Medlem

Netonnet har ju en del färdiga paket som är riktigt prisvärda faktiskt!
Och priserna är i övrigt inte alls så tokiga heller.

Gillar första galleribilden. "Jag kollade först"

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Netonnet har ju en del färdiga paket som är riktigt prisvärda faktiskt!
Och priserna är i övrigt inte alls så tokiga heller.

Gillar första galleribilden. "Jag kollade först"

Ja jag tyckte den var lite ironisk

Permalänk

Relativt lik min dator haha ^^ 3/5 poäng fixa till kablarna lite )

Permalänk
Medlem
Skrivet av skibbetyskott:

Relativt lik min dator haha ^^ 3/5 poäng fixa till kablarna lite )

Säg hur dom skall fixas till? Dragit dom så gott som det går, ägnade större delen utav bygget till att dra kablarna ju

Dessutom så är det en arbetsdator som ingen kommer se in i på flera år, gjorde så gott det gick i det chassit.

Permalänk
Medlem

känns som om dammfilter kan vara en bra ide om den ska stå i en verkstad i flera år utan att någon kollar i den?

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Front intake sitter det dammfilter, PSU intag sitter det dammfilter och fläkthålet i botten är igentäckt med et Nexus dammfilter...

Good enough?

Kolla lite närmare på nån bild så ser du det i botten XD

Och btw, det är betonggolv på farsans jobb ( verkstads miljö) och det andra chassit han hade innan hade inget dammfilter , men det blev knappt något damm alls

Permalänk
Musikälskare

Hur "rage" handlar man?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Hur "rage" handlar man?

Det var ett uttryck som jag själv kom på, det skulle väl ge en bild utav att vi vart bra förbannade för att datorn hade lagt av totalt och blev så förbannade så vi åkte spontant och handlade en helt ny dator för 10k - Ragehandla helt enkelt , "Rageshopping" kanske en ny franchise?

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Axelind:

Det var ett uttryck som jag själv kom på, det skulle väl ge en bild utav att vi vart bra förbannade för att datorn hade lagt av totalt och blev så förbannade så vi åkte spontant och handlade en helt ny dator för 10k - Ragehandla helt enkelt , "Rageshopping" kanske en ny franchise?

Kunde se framför mig hur ni står i butiken och skriker

- Ge mig den där snabbt som fan annars jävlar! Den där med!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Kunde se framför mig hur ni står i butiken och skriker

- Ge mig den där snabbt som fan annars jävlar! Den där med!

HAHAHAHA! ja vi var ju på netonnet så vi vi valde ju allt själva, snabbt som fan, annars jävlar