Sony Xperia Z vs. Samsung Galaxy S4

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Vad snackar du om 1Gbit för? Nu var det en mobiltelefon, toppmodell från 2013 ,som bara kom upp i 60 Mbit/s med 4G. Det är 40 Mbit/s för lite.

Tala gärna om varför ja behöver 100 Mbit/s på en telefon när det inte ens är utvecklat fiber överallt i Sverige än? Sitter hemma nu på internet och har 30 Mbit/s och det är max vad jag kan få då det inte finns fiber här ens i OCKELBO. 100 Mbit/s behöver man inte för att spela , streama film , streama musik , kolla youtube som en vanlig människa gör. 30 Mbit/s räcker till att se på TV med Telia och att 2 familjemedlemmar och 2 telefoner använder det utan fördröjningar.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

"Givetvis har den stöd för 4g som en premiumtelefonanno 2013 ska ha, och under våra tester uppmätte vi strax under 60 megabit per sekund som maxhastighet ner, upp gick det långsammare med strax under 5 megabit per sekund, men överlag visar det här bara på hur ruskigt snabbt 4g är. "

Maxar den på 60/5 Mbit/s så är det inte så imponerande... eller så är det bara ett dåligt test.

SGS3 4G är ju inte heller så imponerande enligt testet på http://www.mobil.se/articles/test-samsung-galaxy-siii-4g-1.513840.html?articlePage=3

"I Stockholms innerstad kommer jag upp en bit över 20 Mbit/s, kanske inte så häpnadsväckande, men som bäst, hemma hos mig i närförort, fick jag 69 Mbit/s nedladdningshastighet 14,4 Mbit/s uppladdningshastighet. Fördröjningen var vid tillfället 32 ms."

20Mbit/s i innerstan är ju riktigt uselt, det är ju inte bara det dubbla vad man får med 3G, man ska inte behöva åka till förorten för att komma upp i hastighet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

Lustig kommentar för att vara på Sweclockers, hade du skrivit lika på ett test av en ny processor eller ett grafikkort?

"Vem behöver snabbare grafikkort eller processor än så"?

Det är lite skillnad på användningsområderna på dessa produkter, jag personligen tycker 4G i mobiler är idiotiskt, där räcker 3G gott och väl, däremot är 4G i surfplattor ett måste, den har ju ändå som ändamål att endast surfas med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Den spelar roll när man inte tittar på mobilen rakt framifrån, vilket alla kanske inte alltid gör.

Vad är det för inställning..?
Ska vi stanna kvar på samma låga hastigheter för evigt, menar du?

Exakt när känner du behov av att vrida telefon för att du inte vill titta rakt på skärmen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Kul med de som klagar på att den är plastig, sätter ni på ett skyddsskal i aluminium på era lurar eller?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Tala gärna om varför ja behöver 100 Mbit/s på en telefon när det inte ens är utvecklat fiber överallt i Sverige än? Sitter hemma nu på internet och har 30 Mbit/s och det är max vad jag kan få då det inte finns fiber här ens i OCKELBO. 100 Mbit/s behöver man inte för att spela , streama film , streama musik , kolla youtube som en vanlig människa gör. 30 Mbit/s räcker till att se på TV med Telia och att 2 familjemedlemmar och 2 telefoner använder det utan fördröjningar.

Bara för att det inte går att få snabbare internet-uppkoppling än 30 Mbit/sek i en håla i södra norrland så behöver ingen annan snabbare uppkoppling? Bra argument där.

Antar att du skriver kommentarer till tester av grafikkort och processorer där du skriver att "ingen behöver mer än 40 fps för jag ser ändå inte skillnad på min gamla monitor".

Skrivet av Justbecause:

S3 4G klarar mer än 69 Mbit/sek fast det är inte världens bästa telefon heller.

Skrivet av Justbecause:

Det är lite skillnad på användningsområderna på dessa produkter, jag personligen tycker 4G i mobiler är idiotiskt, där räcker 3G gott och väl, däremot är 4G i surfplattor ett måste, den har ju ändå som ändamål att endast surfas med

Du behöver inte basunera ut din fantasilöshet, det finns många användningsområden för 4G i en mobil. Om man endast surfar är 4G ett måste, men om man surfar och gör annat också är det idiotiskt? Ja, vad ska man säga...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Kul med de som klagar på att den är plastig, sätter ni på ett skyddsskal i aluminium på era lurar eller?

Precis vad jag funderat på många gånger DEZZZIIIGNNN tjatar arbetskollegorna om när de vifftar med sin Iphone 5 i Aluminium..inslagna i rosa/vita eller mörkblå gummi/plast bumpers/covers. Dessutom har de alla copterplast på skärmen så det ser förjävligt ut och ingen feeling alls.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Bara för att det inte går att få snabbare internet-uppkoppling än 30 Mbit/sek i en håla i södra norrland så behöver ingen annan snabbare uppkoppling? Bra argument där.

Antar att du skriver kommentarer till tester av grafikkort och processorer där du skriver att "ingen behöver mer än 40 fps för jag ser ändå inte skillnad på min gamla monitor".

Bra svar där, må jag säga du svara inte något överhuvud taget bara ett tomt värdelöst svar där du snabbt försöker påstå att alla i Norrland är idioter och sitter med stenålders maskiner schysst där. Jag påpeka bara att en vanlig konsument behöver inte snabbare bredband än 30mbit/s om man sitter och gör vardagliga saker ska du ha snabbare bredband så är det nog 100% säkert att du antingen håller på med olagligheter (laddar ner ev laddar upp) eller så sitter du o hostar servrar som det spelar flera hundra pers på. Anyway så behöver man inte mer än 30mbit/s om man sitter och spelar jag har inga fördröjningar på mina 40fps Sitter du och lyssnar på spotify medan du spelar så laggar det inte heller lovar dig Jag och flickvännen sitter samtidigt vid datorn hon streamar film från netflix och jag spelar MW3 och lyssnar på spotify och det laggar inte för nån av oss hm konstigt det där iaf på våra stenålders maskiner funkar det

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av mOOpiTh:

man kan idag få 1GB bredband på vissa ställen i Sverige menar du att en vanlig svensson familj nånsin behöver snabbare bredband än så? Isåfall får du gärna förklara dig

Varför ska teknikutvecklingen stanna bara för att det just nu inte finns något större behov utav det?

Hade man tänkt så hade vi inte varit där vi är idag och vi hade levt i ett väldigt tråkig samhälle. När det skapas nya förutsättningar kommer nya användningsområden att skapas.
Varför ska man inte kunna ladda ner stora filer snabbt till sin mobila utrustning, mobil/laptop/tablet, samtidigt som man streamar högupplöst media till flera enheter och samtidigt spelar ett onlinespel där man inte vill lagga?

Lycka till med att göra det med dagens 3G/4G-uppkopplingar...

Skrivet av Justbecause:

Exakt när känner du behov av att vrida telefon för att du inte vill titta rakt på skärmen?

Skickades från m.sweclockers.com

När telefonen ligger på ett bord, till exempel, och man bara vill kolla klockan eller något annat snabbt.
För övrigt är inte jag en av de som lägger stor vikt på betraktningsvinklarna, jag sa bara att det finns de som bryr sig.

Skrivet av xpanterx:

Kul med de som klagar på att den är plastig, sätter ni på ett skyddsskal i aluminium på era lurar eller?

Nej, jag skulle inte använda något skyddsskal alls.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Varför ska teknikutvecklingen stanna bara för att det just nu inte finns något större behov utav det?

Hade man tänkt så hade vi inte varit där vi är idag och vi hade levt i ett väldigt tråkig samhälle. När det skapas nya förutsättningar kommer nya användningsområden att skapas.
Varför ska man inte kunna ladda ner stora filer snabbt till sin mobila utrustning, mobil/laptop/tablet, samtidigt som man streamar högupplöst media till flera enheter och samtidigt spelar ett onlinespel där man inte vill lagga?

Lycka till med att göra det med dagens 3G/4G-uppkopplingar...

Jo klart man behöver göra allt det i en familj för familjetid finns ju inte i framtiden ska vi sitta med en varsin padda i knä o en varsin värsting speldator framför nylet och spela och streama och allt vad man kan komma på så man behöver 3TB/s internet säkert

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Precis vad jag funderat på många gånger DEZZZIIIGNNN tjatar arbetskollegorna om när de vifftar med sin Iphone 5 i Aluminium..inslagna i rosa/vita eller mörkblå gummi/plast bumpers/covers. Dessutom har de alla copterplast på skärmen så det ser förjävligt ut och ingen feeling alls.

Känner igen det där... Var en av dom till för två veckor sedan.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Skrivet av xpanterx:

Kul med de som klagar på att den är plastig, sätter ni på ett skyddsskal i aluminium på era lurar eller?

Skyddsskal brukar väl vara i mjuk plast, även på hårdplastmobiler. Jag klagar inte för jag kommer aldrig köpa den, tycker mer synd om dem som lägger ut 6K och får ett budgetbygge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Skyddsskal brukar väl vara i mjuk plast, även på hårdplastmobiler. Jag klagar inte för jag kommer aldrig köpa den, tycker mer synd om dem som lägger ut 6K och får ett budgetbygge.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, och då håller man alltså i plast ändå, och "budgetbygget" slår alla andra telefoner på marknaden hårdvarumässigt, om du menar hållbarhet så är det omöjligt att säga nu, men min S2 ser nästan ny ut efter 2 år så...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av xpanterx:

Precis, och då håller man alltså i plast ändå, och "budgetbygget" slår alla andra telefoner på marknaden hårdvarumässigt, om du menar hållbarhet så är det omöjligt att säga nu, men min S2 ser nästan ny ut efter 2 år så...

Mjuk plast bygger man inte mobiler av. Nä den slår inte alla andra mobiler, den har tex Pentile det finns andra mobiler på marknaden som inte har det.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av mOOpiTh:

Sen kan man ju även ta Honda då som exempel som min familj haft sen 2002 vi har haft samma Honda Accord sedan 1998 och vi har en rostfläck vid höger bakdörr enda rosten på hela bilen. Det är betydligt mindre rost än vad som återfinns på bilar lika gamla. Och då kan man även räkna med att senaste 8åren har bilen stått utomhus året runt på en bilparkering och använts samt att den gått igenom med blanka papper sen den byggdes och att det även sitter samma bromsbelägg ifram som när den byggdes 1998 under alla år bilen levt har vi bytt bromsbelägg i bak , bytt en del av avgassystemet samt gjort 10k mil service. Så det ja vill ha sagt med det är att det är väldigt individuellt bil till bil för finns hondor som är betydligt värre än våran vi har väl bara haft "tur" antar jag.

Fast rostskydd är inte individuellt, det kan däremot skötsel och användande vara.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Jo klart man behöver göra allt det i en familj för familjetid finns ju inte i framtiden ska vi sitta med en varsin padda i knä o en varsin värsting speldator framför nylet och spela och streama och allt vad man kan komma på så man behöver 3TB/s internet säkert

Meninglöst att diskutera med någon som inte kan sätta sig in i någon annans behov utan bara sitt eget.

Det finns en värld utanför Netflix, Spotify, MW3, Telia och ett tvåpersoners privathushåll även om du inte kan tänka dig det.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av mOOpiTh:

Jo klart man behöver göra allt det i en familj för familjetid finns ju inte i framtiden ska vi sitta med en varsin padda i knä o en varsin värsting speldator framför nylet och spela och streama och allt vad man kan komma på så man behöver 3TB/s internet säkert

Varför skulle man inte behöva det?

Varför skulle familjetiden försvinna bara för att man får de möjligheterna?

Du hittar bara på massa saker för att försöka få rätt, hur lätt är det att diskutera då?

PS: Dela gärna upp texten när du skriver... Det finns något som kallas kommatecken.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

Lustig kommentar för att vara på Sweclockers, hade du skrivit lika på ett test av en ny processor eller ett grafikkort?

"Vem behöver snabbare grafikkort eller processor än så"?

du svarade inte på min fråga, när behöver du mer än 60 mbit på din mobil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Kul med de som klagar på att den är plastig, sätter ni på ett skyddsskal i aluminium på era lurar eller?

Har aldrig och kommer aldrig använda "skyddsskal" så svar nej.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av JSvanberg:

du svarade inte på min fråga, när behöver du mer än 60 mbit på din mobil?

Alla.. 60 millibit räcker inte långt..
*Prefix, Mbit

*Petig*

För att vara lite mer OnT då:

Nej ingen behöver mer än 60Mbit, inte ens 20 Mbit behövs.. Alltså mobil trafik, WiFi får vara hur snabbt det vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjavel:

Gillar man AMOLEDs Disneyfärger (S3, S4 etc.) så tycker man nog att den mer realistiska färgskalan i Z är blek. Personligen föredrar jag realistiska färger, men det är väl en smaksak.

I min värld är inte svart ljusgrått. Xperia Z har endast hälften så hög kontrast rakt framifrån än andra mobiler med LCD-skärm. Och vid vinkling urartar kontrasten totalt. Jämför med AMOLED som har praktiskt taget oändlig kontrast. Samtidigt kan man ställa in S4 till att ha AdobeRGB. Klarar Xperia Z så realistisk färgåtergivning?

http://digitalpoint.us/xda-developers/141861-galaxy-s4-suppor...

Skrivet av jimjavel:

Fast det är välkänt och mycket skrivet om att AMOLED har problem med orealistiska färger. Men om det är så enkelt att ställa in så man slipper Kalle Ankafärger är det väl bara att gratulera, många sifor som verkar missa detta isåfall..

Jo, jag såg det i en recension faktiskt, men samtidigt så skrev du , så tjatas det om XZ färger så bör det också påpekas om S4ans färger som du tog upp.

edit: För övrigt så ger jag mig nog ur denna diskussion redan nu, inget intresse av diskussionen egentligen, som alltid don efter person.

Samsung har lagt till så att man kan ställa in färgåtergivningen ända bak till minst S2. Så man kan få realistiska färger numera. Förövrigt inte många som lägger till sådant på 2 år gamla mobiltelefoner.

Skrivet av S_Z:

Det är knappast okunskap att säga att färger varit ett problem med åtminstone tidigare AMOLED-displayer. Finns flertalet detaljerade tester som visat att S3 skärm varit dåligt kalibrerad och inte haft korrekt färgåtergivning.

Experterna från DisplayMate t ex skriver så här om S3:ans skärm:

Hela testet: http://www.displaymate.com/Smartphone_ShootOut_2.htm
Specifikt om färger: http://www.displaymate.com/Gamut_9.html

Testerna gjordes innan Samsung la till andra färgrpofiler. Med de nya färgrofilerna skulle det bli annorlunda. På S4 kan man ställa in färgprofilen till att bli AdobeRGB.

Skrivet av Newklear:

Varför?

Somliga vill ha plast, somliga vill inte ha plast, somliga bryr sig inte. Det är väl allmänt känt att folk har olika smak?

Skulle jag köpa en mobil för närmare 6kkr, vill jag ha lite bättre känsla än vad jag får utav ett plastskal.

Skulle jag köpa en mobil för 6kkr så skulle jag vilja ha lite bättre känsla än den man får av en mobil-LCD från 2004.

Permalänk

HTC one? Eller vill du väldigt gärna ha 5"? Xperia Z, Kan inte se någon fördel med S4an

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

du svarade inte på min fråga, när behöver du mer än 60 mbit på din mobil?

Varför ska jag svara på en meningslös fråga? När behöver du mer än 2 GHz på din dator?

Men ett tips för fantasilösa och enkelspåriga är att man t.ex. kan dela en internetuppkoppling på flera personer och det finns även företag som använder mobilt internet...

Skrivet av Aleshi:

I min värld är inte svart ljusgrått. Xperia Z har endast hälften så hög kontrast rakt framifrån än andra mobiler med LCD-skärm. Och vid vinkling urartar kontrasten totalt. Jämför med AMOLED som har praktiskt taget oändlig kontrast. Samtidigt kan man ställa in S4 till att ha AdobeRGB. Klarar Xperia Z så realistisk färgåtergivning?

[...]

Skulle jag köpa en mobil för 6kkr så skulle jag vilja ha lite bättre känsla än den man får av en mobil-LCD från 2004.

Om du tror du får samma "känsla" (?) av en mobil-LCD från 2004 och en på en toppmodell från LG eller HTC så tror du ganska fel (lika om du tror att svart blir ljusgrått).

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av JSvanberg:

du svarade inte på min fråga, när behöver du mer än 60 mbit på din mobil?

Om man är flera på samma uppkoppling kan det vara väldigt skönt att ha högre bandbredd, speciellt om man är flera som vill strömma högupplöst media, tanka stora filer och spela onlinespel samtidigt.

För att inte ens tala om alla nya användningsområden som kommer dyka upp när hastigheterna ökar.

Skrivet av tcntad:

Nej ingen behöver mer än 60Mbit, inte ens 20 Mbit behövs..

Varför inte?

Skrivet av Aleshi:

Skulle jag köpa en mobil för 6kkr så skulle jag vilja ha lite bättre känsla än den man får av en mobil-LCD från 2004.

Ja, smaken är som baken.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Varför ska jag svara på en meningslös fråga? När behöver du mer än 2 GHz på din dator?

Men ett tips för fantasilösa och enkelspåriga är att man t.ex. kan dela en internetuppkoppling på flera personer och det finns även företag som använder mobilt internet...

Om du tror du får samma "känsla" (?) av en mobil-LCD från 2004 och en på en toppmodell från LG eller HTC så tror du ganska fel (lika om du tror att svart blir ljusgrått).

Pratar om Xperia Z. Den är högupplöst och stor. Men kontrast och betraktningsvinklar är som från en annan tid.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Newklear:

Varför inte?

Varför?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av tcntad:

På grund av anledningarna jag redan gett...

Jag skulle bra gärna vilja veta varför man aldrig skulle behöva snabbare uppkoppling, det är en väldigt trångsynt inställning.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

HTC one? Eller vill du väldigt gärna ha 5"? Xperia Z, Kan inte se någon fördel med S4an

Förutom att S4an är bättre på allt då, eller?

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Newklear:

På grund av anledningarna jag redan gett...

Jag skulle bra gärna vilja veta varför man aldrig skulle behöva snabbare uppkoppling, det är en väldigt trångsynt inställning.

Jag kan förstå folk som vill ha det, absolut.

Jag själv tänker att man inte behöver det. Begränsat utrymme till 2x64GB ger inte så mycket plats för serier, film och spel som man kanske vill. Hastigheten på minneskorten är inte lika snabba som hårddiskar, en 5" skärm är för liten för film osv. Det drar mycket batteri oavsett hur bra batterierna än är.

Sen det där med hastigheter.. Känns ju som att 20 Mbit räcker långt imo. Klarar minnet av det btw?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jag kan förstå folk som vill ha det, absolut.

Jag själv tänker att man inte behöver det. Begränsat utrymme till 2x64GB ger inte så mycket plats för serier, film och spel som man kanske vill. Hastigheten på minneskorten är inte lika snabba som hårddiskar, en 5" skärm är för liten för film osv. Det drar mycket batteri oavsett hur bra batterierna än är.

Sen det där med hastigheter.. Känns ju som att 20 Mbit räcker långt imo. Klarar minnet av det btw?

Du har inte hört talas om internetdelning?

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W