Speldator - Hjälp med val av grafikkort

Permalänk

Speldator - Hjälp med val av grafikkort

Hejsan,

Jag har inte postat i detta forum på några år då jag gått över till den mörka sidan och mest kört Mac laptops, och då endast Windows på virtuella maskiner eller i Bootcamp. Det har funkar bra för vardagsanvändning och jobb, och annat roligt i datorvärlden har ju då fått stå tillbaks p.g.a. andra prioriteringar - tills nu. Har kört lite CoD och BF mm. i Bootcamp men känner att jag skulle vilja ha en rikitg speldator och då såklart bygga en själv. Dock var det några år sedan jag meckade med hårdvara och jag känner mig lite ringrostig. Har lusläst en del liknande trådar och haft stor hjälp av dem när jag valt komponenter.

Men jag skulle ändå gärna vilja ha lite kommentarer på min komponentlista ifall jag missat någon viktig detalj. Framför allt skulle jag vilja ha tips på val av grafikkort, som jag ännu inte lagt till i listan - gärna med förslag på både AMD och Nvidia kort. Som utgångspunkt och exempel är målet att kunna maxa ett spel som BF3 med ok framerate. Och tanken är väl att hela bygget ska sluta på 8000-10.000 kr.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3144112/2013-03-24

//RJ

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Club3D Radeon HD7870XT, presterar som ett 7950 i spel ungefär. För priset 1800kr.

Visa signatur

Är åsnan en häst?

Permalänk

Tackar för svar!

Inga övriga synpunkter på valet av komponenter?

//RJ