Permalänk
Medlem

Ljudproblem! :S

Tjenare Sweclockers. Det är såhär att jag har lite problem med ljudet. När jag lyssnar på musik t ex och lutar mig lite bakåt så slutar ljudet att fungera och bialnd måste jag justera hörlurs kontakten för att få tillbaka ljudet. (Hörlurana är inkopplade i front panel tror jag det heter)

Lite specs om det behövs:
Moderkort: AsRock Z77 pro4
Chassi: Bitfenix Outlaw
CPU: I5 3570K

Vad jag testar än så länge är att testa andra hörlurar men blir samma problem så hörlurana funkar (testat även på annan dator)

Vad kan problemet vara? börjar bli störande

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem

Låter som ett klassiskt fall av glapp i kontakten i frontpanelen. Osäker på om det går att göra någonting åt. :/

Permalänk
Medlem

Ok får nog googla m det finns något sett att fixa problemet

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem

Använd kontakten på baksidan av datorn istället?

Permalänk
Medlem

Kontakterna fram på datorn är ofta helt värdelösa, skaffa ett ljudkort med utgångar som du kan montera i fronten eller använd kontakten bak på datorn. Finns förlängning (Hona -> Hane) att köpa på många ställen om kabeln är för kort.

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna länka ett ljudkort som är bra men inte heller så dyr?
Tack för hjälpen

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White