Dina bästa tips för att få tiden att gå!

Permalänk
Medlem

Dina bästa tips för att få tiden att gå!

Halloj!!
jag har som säkert många andra här på foumet precis beställt något.
och då undrar man ju självklart, hur får man tiden att gå?

så fram med era bästa ideer och tips,
så försöker jag samla dem här i första inlägget!

tips:
* se på film
* gå och lägg dig extremt tidigt. (fungerar lite halvdant då man får den missade tiden på morgonen i stället)
* evighets projekt, något som tar en jvla tid att slutföra (bidraget av: oskar000)
* ha många bollar i luften, som i: ha många projekt igång samtidigt. (by glemmy)
* skaffa en trädgård (by meantek)
Mindre rums rena tipps:
* runkmarathon (zlagges bidrag)

ÖS PÅ!!!!

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Hedersmedlem

Dra igång någon form av evighetsprojekt, då försvinner tiden mer eller mindre direkt.

Bästa sättet att få tiden att gå är att göra något som är mer eller mindre produktivt/utvecklande/intressant och roligt.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Att få tiden att gå är väl inget problem, mer än på jobbet kanske.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Det är kanon att ha några projekt som löper parallellt.
När det ena står still p.g.a. att man t.ex väntar på delar så kör man vidare på de andra projekten.

Concurrent engineering FTW

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

asbra förslag! hela bunten!
så det ser ut som om jag får sätta mig med nått nytt projekt under tiden
eller nä fresten, jag har ju några ritningar till skolan som ska bli klara...

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Varför vill du ha tid för att få tiden att gå? Skulle vara underbart att få den att gå långsammare och kunna njuta av livets goda stunder än mer. Det är sådant jäkt hela tiden i dagens samhälle.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Varför vill du ha tid för att få tiden att gå? Skulle vara underbart att få den att gå långsammare och kunna njuta av livets goda stunder än mer. Det är sådant jäkt hela tiden i dagens samhälle.

där sa du nått, fast man vill ju ha sit paket snabbare....

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbebandy:

Halloj!!
jag har som säkert många andra här på foumet precis beställt något.
och då undrar man ju självklart, hur får man tiden att gå?

så fram med era bästa ideer och tips,
så försöker jag samla dem här i första inlägget!

tips:
* se på film
* gå och lägg dig extremt tidigt. (fungerar lite halvdant då man får den missade tiden på morgonen i stället)
* evighets projekt, något som tar en jvla tid att slutföra (bidraget av: oskar000)
* ha många bollar i luften, som i: ha många projekt igång samtidigt. (by glemmy)

ÖS PÅ!!!!

runkmaraton brukar jag köra med.

Permalänk
Föredetting

Skaffa trädgård.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Träna

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Ta en promenad

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Lägga pussel, och då ett sånt här enormt. Minst 1000 bitar, nånting i stil med Ravensburger: Keith Haring - Double Retro (32000) Världens största kommersiella pussel. Man får även med en vagn att köra kartongen.
http://www.pusselbutiken.se/pussel/ravensburger_keith_haring_...
Det här bör väl hålla vem som helst upptagen ett tag Storlek: 544 x 192 cm

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Läsa böcker och lyssna på musik, syssla med någon hobby... Själv tänker jag köpa en camera.. vill dock inte lägga ut flera tusen kr för en dyr en då jag är en jäkla amatör Det enda jag är intresserad av att fotta är hösten.. så jag hinner nog att hitta en camera som duger för mig fram till dess

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X