Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Gigabyte förbereder moderkort i Mini ITX för AMD A-serien "Richland"

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Vattenkylning tar ju fortfarande plats, bara att man flyttar den till kanten på chassit istället för platsen precis vid CPUn.
Jag har själv ett µ-ATX chassi, det finns plats för 3st 80mm-fläktar, blir lite svårt att få in en 120mm-radiator där, även om det givetvis har kommit bättre små chassin på sistone, så är det iaf mer begränsad kylning.

Trodde knappt det fanns chassin utan 120mm-fläktplatser idag Har man bara 80mm-fläktar så är väl chassit rätt gammalt (alternativt väldigt litet och inte menat för extrem prestanda ändå), och det tycker jag inte bör styra över nya produkter på marknaden direkt...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Trodde knappt det fanns chassin utan 120mm-fläktplatser idag Har man bara 80mm-fläktar så är väl chassit rätt gammalt (alternativt väldigt litet och inte menat för extrem prestanda ändå), och det tycker jag inte bör styra över nya produkter på marknaden direkt...

Japp, och då har jag ändå inte ens ett m-ITX-chassi utan ett µ-ATX.

Storleken är ju det som gör det problematiskt även för nya produkter att vara inriktade på hög prestanda. Det finns ju bara en viss yta att ha eventuella fläktar på, vilket gör att det inte blir lika lätt att köra bra kylning. Moderkortstillverkarna anser väl inte att den marknaden, för de som orkar göra egna lösningar eller leta upp anpassade chassin istället för att bara ha en stor låda till högprestandasyften, är tillräckligt stor.

Men du har ju rätt i att det är synd att de går på hur det är idag istället för att ge oss nya alternativ först och utvärdera om det är lönsamt sen. Man kan ju tycka att iaf ett av moderkortsföretagen borde göra ett AM3+ i m-ITX.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av blackeagle:

Japp, och då har jag ändå inte ens ett m-ITX-chassi utan ett µ-ATX.

Storleken är ju det som gör det problematiskt även för nya produkter att vara inriktade på hög prestanda. Det finns ju bara en viss yta att ha eventuella fläktar på, vilket gör att det inte blir lika lätt att köra bra kylning. Moderkortstillverkarna anser väl inte att den marknaden, för de som orkar göra egna lösningar eller leta upp anpassade chassin istället för att bara ha en stor låda till högprestandasyften, är tillräckligt stor.

Men du har ju rätt i att det är synd att de går på hur det är idag istället för att ge oss nya alternativ först och utvärdera om det är lönsamt sen. Man kan ju tycka att iaf ett av moderkortsföretagen borde göra ett AM3+ i m-ITX.

Tråkigt är det iaf. Ska själv till att bygga en m-ITX för spel. Föredrar AMD, men nu ser det ut som Intel är det ända alternativet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacontree:

Tråkigt är det iaf. Ska själv till att bygga en m-ITX för spel. Föredrar AMD, men nu ser det ut som Intel är det ända alternativet.

Ja GUD, vad tråkigt för er:)
Varför ska alla ha så jävla små datorer? Jag vill ha stora mastodont grejor som inte får plats på bordet!!!!!

Ursäkta, jag är lite känslig i dag...suck.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Skrivet av DatorMuppen:

Ja GUD, vad tråkigt för er:)
Varför ska alla ha så jävla små datorer? Jag vill ha stora mastodont grejor som inte får plats på bordet!!!!!

Ursäkta, jag är lite känslig i dag...suck.

#1: tar upp onödigt mycket plats
#2: tungt att flytta
#3: litet och elegant men klarar att maxa crysis, det inger en bra känsla!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|