bästa cpu kylaren för runt hundringen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av track_666:

sist jag kollade så fanns där väl fler ställen än bara inet ??

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v853#rparams=l=s1275997...

Ta vilken som helst, alla är lika dåliga.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Holmfrid:

du dom svarar gott och väl på frågan. Du ber om tips för en billig kylare, och forummedlemmarna rekommenderar dig att spara upp någon hundring till för att du ska kunna få en förbättring. De här människorna försöker hjälpa dig bara. Ingen mening att dryga sig.

nej .. jag frågade om den bästa för de priset å dryg är jag för att andra börjar ...

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

kan ligga lite sanning i de ja ...

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Gud vad folk är kära i Hyper212, så fantastisk är den inte för priset... Acrtic freezer är minst lika bra och definitivt tystare.

http://www.inet.se/produkt/5321392/arctic-cooling-freezer-7-p... Ett alternativ för 169:- om du kan sträcka dig till det. Har du råd med vattenkylning borde det inte vara några problem, hehe.

Den kör jag med och den funkar helt ok imo...

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av track_666:

jag hade lyssnat om folk hade kommit upp med något vettigt

sen förstår jag inte riktigt vad folk gör här om dom inte känner sig kvalifiserade att svara på frågan ..
men tack för din "hjälp"

Detta är vad du frågade om:

"hade varit tacksam för lite tips i frågan. tack på förhand "

Vad väntar du dig för svar?

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Och priset för årets mest otrevliga TS går till...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av sj6:

Och priset för årets mest otrevliga TS går till...

men *suck*

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av track_666:

men *suck*

Ja, inser du inte det själv så ska jag förklara när jag kommer hem då jag sitter på jobbet med mobilen.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av sj6:

Och priset för årets mest otrevliga TS går till...

OT: en klar kandidat men lång tid kvar på detta år kommer nog ett wildcard närmare jul!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av track_666:

men *suck*

Du har fått en miljon bra tips men säger att de inte är bra. Varför frågar du oss om du inte vill ha våran hjälp.

Permalänk
Medlem

Istället för att vara så kryptisk och dryg, kan du väl istället:

1. Säga vad det är för CPU som ska kylas. (Du nämner Core2Duo på ett ställe)
2. Vad du har för kylare nu
3. Ska det klockas eller ej?

Ju mer information du kan ge oss, ju bättre hjälp kan du få, samt sluta med alla dessa menlösa inlägg vars enda egentliga funktion är att bumpa upp din tråd.

Billiga kylare skulle det vara, här finns ett antal:

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom...

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Skrivet av Eltarion:

Istället för att vara så kryptisk och dryg, kan du väl istället:

1. Säga vad det är för CPU som ska kylas. (Du nämner Core2Duo på ett ställe)
2. Vad du har för kylare nu
3. Ska det klockas eller ej?

Ju mer information du kan ge oss, ju bättre hjälp kan du få, samt sluta med alla dessa menlösa inlägg vars enda egentliga funktion är att bumpa upp din tråd.

Billiga kylare skulle det vara, här finns ett antal:

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom...

tack för tipset .. kjell har jag faktiskt inte kollat på

1. har du svarat på själv
2. ingen därför skapandet av denna tråd
3.nepp ska köras i stock .. den ska paras ihop med ett 4670 så de behövs nog inte ..

sen drygheten kom tyvärr med dom meningslösa inläggen från folk som postar samma sak och drygar sig ... sorry om alla fick lida av det .. det var inte min mening..

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Du har fått en miljon bra tips men säger att de inte är bra. Varför frågar du oss om du inte vill ha våran hjälp.

bra och bra är väl å ta i flera länkade samma sak som var de första dom hittade

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Medlem

Själv har jag byggt ett par datorer det senaste året åt släktingar och jag kör uteslutande med följande:

http://cdon.se/hemelektronik/arctic_cooling_freezer_7_pro_rev...

De har aldrig strulat och de levererar alltid bra temperaturer. Extremt nöjd med dem faktisk. I min egen rigg kör jag de största Noctuaanordningarna men det är helt andra prisklasser och användningsområden. Jag har inte testat alla fläktar på marknaden men för runt 150 kr får du nog inte mycket bättre cpukylning.

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m

Permalänk
Avstängd

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=326502
jag har för mig jag hade en sån till nått bygge förut och den gjorde sitt jobb och var tyst och det är en helt ok kylare för det priset kommer dock inte ihåg vilken cpu jag hade den på XD

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Skrivet av lord_vasagos:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=326502
jag har för mig jag hade en sån till nått bygge förut och den gjorde sitt jobb och var tyst och det är en helt ok kylare för det priset kommer dock inte ihåg vilken cpu jag hade den på XD

kollade lite på den ... den verkar trevlig

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk

Folk går med strömmen. Inet och evo hahaha, skulle det vara svårare att skicka en länk från prisjakt? Evo har många alternativ i prisklassen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Folk går med strömmen. Inet och evo hahaha, skulle det vara svårare att skicka en länk från prisjakt? Evo har många alternativ i prisklassen.

Och var är din länk?

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Entusiast
Skrivet av track_666:

det var inte det jag frågade om ....

Nej. Visserligen. Men capkekken har en poäng. Med den ekonomin hittar du högst troligt bara kylare som är likgiltig stockkylaren både till ljudnivå och prestanda.
Har du stockkylaren kvar, finns det ingen anledning att byta med tanke på pristaket du sätter. Det finns då vettigare saker att placera pengarna på.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av FatherOfThree:

Och var är din länk?

Fo3

Kan editera in en när jag sitter vid datorn ikväll sitter just nu på mobilen och har inga bra förutsättningar att fixa en länk till kylare under 100kronor.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Rydisen:

http://www.inet.se/produkt/5322049/arctic-cooling-alpine-11-p...

Eftersom det bara finns en så skulle jag nog kunna påstå att den är bäst.

Kör denna i min dator 2 i sign, max temp jag fått under BF3 spelande var 56c, RIKTIGT prisvärd.

Den kyler bättre än stock, och är tystare enligt min uppfattning.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av track_666:

sist jag kollade så fanns där väl fler ställen än bara inet ??

Inet har den mest användarvänliga hemsidan jag vet och därför är det inte så konstigt att folk länkar till den. Om du inte gillar Inet så är det bara att söka på prisjakt efter en annan butik som har den alt. gå in i närmsta lokala datorbutik och fråga efter den.

Skrivet av track_666:

jag hade lyssnat om folk hade kommit upp med något vettigt

sen förstår jag inte riktigt vad folk gör här om dom inte känner sig kvalifiserade att svara på frågan ..
men tack för din "hjälp"

Problemet är väl att budgeten inte direkt är "vettig". Kan ju lätt säga dig att en kylare för 100 kr håller samma klass som stockkylaren alltså investerar du 100 kr i en likvärdig produkt.

Skrivet av track_666:

jag hade lyssnat om folk hade kommit upp med något vettigt

sen förstår jag inte riktigt vad folk gör här om dom inte känner sig kvalifiserade att svara på frågan ..
men tack för din "hjälp"

Så du menar att en kylare för 100kr är "vettig"?
Du ber om tips för att sedan dryga dig mot de som faktiskt ger dig dem.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Gud vad folk är kära i Hyper212, så fantastisk är den inte för priset... Acrtic freezer är minst lika bra och definitivt tystare.

http://www.inet.se/produkt/5321392/arctic-cooling-freezer-7-p... Ett alternativ för 169:- om du kan sträcka dig till det. Har du råd med vattenkylning borde det inte vara några problem, hehe.

Visa mig en jämförelse mellan kylarna som stödjer ditt påstående. Hade föregångaren 212+ som var riktigt tyst och bra för priset. EVO har en del förbättringar och bättre fläktar så jag tror starkt att du har fel.

Edit #1:
Jag tittade alltså på tester när jag skaffade 212+ och dessa visade att det Cooler Master lyckats med misslyckades Arctic Cooling med.

Skrivet av track_666:

bra och bra är väl å ta i flera länkade samma sak som var de första dom hittade

Bra och bra? Du uppger en budget som är alldeles för låg för att kunna hitta något vettigt vilket ALLA i tråden påtalat.

Att du inte inser hur otrevlig du själv är när folk väldigt snällt ifrågasätter din budget och om det inte finns möjlighet att höja den då du får så mycket med för 250:- Detta rekommenderade dessa människor för att de vill väl och blir besvarade med väldigt dryga kommentarer om att det var inte det du frågade om och att alternativen inte var bra som en del länkat. Du har sedan mage att klaga på att folk länkar från Inet vilket är helt idiotiskt.

Att du försöker vända på det till att ANDRA människor i tråden som försöker hjälpa DIG är dryga får en att slita av sig håret, du förtjänar en riktigt käftsmäll för det är vad du har delat ut till höger och vänster i denna tråd.

En mer otacksam trådskapare får man fan leta efter och det är pinsamt att du inte kan tagga ner, be om ursäkt för ditt beteende utan fortsätter som en förbannad väderkvarn att slå ifrån dig allt ansvar för dina inlägg.

Förstår du fortfarande inte att du varit otrevlig i tråden så kanske flashback är mer för dig, vi har ofta högt i tak här på sweclockers men man visar respekt mot varandra och man får tåla att få tillbaka när man ger. Du har du fått ditt och kan slutligen tillägga att du fått mångt mycket mer hjälp än vad du visat att du förtjänar.

Tack för mig.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av sj6:

Visa mig en jämförelse mellan kylarna som stödjer ditt påstående. Hade föregångaren 212+ som var riktigt tyst och bra för priset. EVO har en del förbättringar och bättre fläktar så jag tror starkt att du har fel.

Edit #1:
Jag tittade alltså på tester när jag skaffade 212+ och dessa visade att det Cooler Master lyckats med misslyckades Arctic Cooling med.

Bra och bra? Du uppger en budget som är alldeles för låg för att kunna hitta något vettigt vilket ALLA i tråden påtalat.

Att du inte inser hur otrevlig du själv är när folk väldigt snällt ifrågasätter din budget och om det inte finns möjlighet att höja den då du får så mycket med för 250:- Detta rekommenderade dessa människor för att de vill väl och blir besvarade med väldigt dryga kommentarer om att det var inte det du frågade om och att alternativen inte var bra som en del länkat. Du har sedan mage att klaga på att folk länkar från Inet vilket är helt idiotiskt.

Att du försöker vända på det till att ANDRA människor i tråden som försöker hjälpa DIG är dryga får en att slita av sig håret, du förtjänar en riktigt käftsmäll för det är vad du har delat ut till höger och vänster i denna tråd.

En mer otacksam trådskapare får man fan leta efter och det är pinsamt att du inte kan tagga ner, be om ursäkt för ditt beteende utan fortsätter som en förbannad väderkvarn att slå ifrån dig allt ansvar för dina inlägg.

Förstår du fortfarande inte att du varit otrevlig i tråden så kanske flashback är mer för dig, vi har ofta högt i tak här på sweclockers men man visar respekt mot varandra och man får tåla att få tillbaka när man ger. Du har du fått ditt och kan slutligen tillägga att du fått mångt mycket mer hjälp än vad du visat att du förtjänar.

Tack för mig.

när du säger det så, så kan jag förstå eran syn på det .. sorry .. menar inte att vara stygg/elak.. men att komma med "här .. jag har letat i en minut" känns inte snällt de heller .. har sök å letat själv och ville mest veta om någon hade ett tips på något dom själva använt ... åter igen .. sorry ...

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Visa mig en jämförelse mellan kylarna som stödjer ditt påstående. Hade föregångaren 212+ som var riktigt tyst och bra för priset. EVO har en del förbättringar och bättre fläktar så jag tror starkt att du har fel.

Edit #1:
Jag tittade alltså på tester när jag skaffade 212+ och dessa visade att det Cooler Master lyckats med misslyckades Arctic Cooling med.

Enligt http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleid=2644&page... är 612s och 212 (plus dock, inte evo) ungefär lika bra. Enligt sweclockers tester är freezer 13 bättre än 612s. Bättre källor än så hittade jag inte. Enligt min erfarenhet är freezer tystare än 212.

Vad hade Cooler master lyckats med som inte Arctic cooling hade?

Edit: Jag syftade på freezer 13 i mitt påstående om att freezer va bättre då den ligger i samma pris som 212 Evo. Hur freezer 7 står sig vet jag inte, men den ligger inte heller i samma prisklass.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Enligt http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleid=2644&page... är 612s och 212 (plus dock, inte evo) ungefär lika bra. Enligt sweclockers tester är freezer 13 bättre än 612s. Bättre källor än så hittade jag inte. Enligt min erfarenhet är freezer tystare än 212.

Vad hade Cooler master lyckats med som inte Arctic cooling hade?

Edit: Jag syftade på freezer 13 i mitt påstående om att freezer va bättre då den ligger i samma pris som 212 Evo. Hur freezer 7 står sig vet jag inte, men den ligger inte heller i samma prisklass.

Skillnad

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Sant, litegrann, hehe.

Tänkte inte på att det kunde kopplas som att länken var en konkurrent till 212

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av track_666:

när du säger det så, så kan jag förstå eran syn på det .. sorry .. menar inte att vara stygg/elak.. men att komma med "här .. jag har letat i en minut" känns inte snällt de heller .. har sök å letat själv och ville mest veta om någon hade ett tips på något dom själva använt ... åter igen .. sorry ...

Det är en minut mer än du själv letat, alla kylare som länkats här kunde du hittat på Prisjakt och alla är lika dåliga.
Så precis som resten skrivit, höj budgeten eller köp första bästa skräp och bli missnöjd. Vi försöker hjälpa dig genom att få dig att fatta att det inte är lönt att köpa något överhuvudtaget för 100 kronor, men det går inte in.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av track_666:

sist jag kollade så fanns där väl fler ställen än bara inet ??

Eftersom du mest gett folk skit som vill hjälpa dig så tycker jag du kan söka själv i andra butiker.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80