Xbox One innehåller svagare grafikdel än PS4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrNeikter:

X-Box One ~ 7000kr
PS4 ~ 5000kr

X-Box One < PS4 (för spel)

Ganska självklart val?

Det är;

Xbox One - 5500kr
PS4 - 6999kr

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Zizoor:

När fick du uppdaterat din rigg till 3x Titans?

ONT: Jag gör väl som jag gör varje gång, fanboyar en av dom och köper båda.

Köpte 1 Titan i mars sen 2 till i maj

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

PS4 verkar fan vettig. Hmm!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trisse23:

Hmm Xbox erbjuder ju mer franchise för pengarna så att säga men ps4 mer kraft.... men somsagt så ska ju xbox one va passivt kyld så därav den mindre påkostade grafikkdelen? Men jag tror helt och hållet mer på krysslådan än ps4 då den erbjuder mer än spel.

Var får ni all denna felaktiga information ifrån? Det är alldeles självklart att det inte kommer vara passivt kyld med dom komponenterna.

http://www.anandtech.com/show/6972/xbox-one-hardware-compared...

En bra artikel för er som vill dyka djupare in i komponenterna (av det vi vet).

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

mobiler och laptops kan sköta mediadelen, för mig är en grym spelupplevelse det jag vill ha när jag köper en konsol, skype hade varit nice också

Permalänk
Skrivet av Zizoor:

Nja, xbox original hade en grymt tyngre slagkraft än ps2.

Nja inte riktigt, då ps2an levde fram till typ 2009 eller när det var dem sluta släppa spel till den. Den hade inte bättre hårdvara men den kunde hantera hårdvaran bättre än xobx och kunde då klara av nya spel mycket längre än xbox

Visa signatur

Gummiankor är mening med livet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Derpina:

Det är;

Xbox One - 5500kr
PS4 - 6999kr

Asså?
PS4
X-Box One

Permalänk

Är inte detta gamla nyheter, eller är jag helt ute och cyklar?

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

Lägg ner. finns inga officiella priser ännu.
Alla priser nu på webshoppar är bara place holders

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Inga av priserna är väl fastställda?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrNeikter:

Jag tror både lär ligga på mer eller mindre samma nivå närmare release.

Möjligtvis så kan Xbox One vara dyrare på grund av deras Kinect, men det kan vara utjämnat på grund av "sämre" komponenter.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av WigglyBIGbush:

Nja inte riktigt, då ps2an levde fram till typ 2009 eller när det var dem sluta släppa spel till den. Den hade inte bättre hårdvara men den kunde hantera hårdvaran bättre än xobx och kunde då klara av nya spel mycket längre än xbox

Huh?
Xbox var betydligt kraftfullare och lättare att utveckla för. Den hade ingen stor användarbas därför var det ingen större mening med att fortsätta utveckla spel till den.

Skrivet av Fairshihtzu:

Är inte detta gamla nyheter, eller är jag helt ute och cyklar?

Snarare gamla rykten.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrNeikter:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=782007 PS4
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=782199 Xbox One
Tvivlar starkt att PS4 kommer gå under 6000kr på launch. Sen så är det bara spelbutiken.se som har lägsta priset jämfört med de stora företagen där den ligger på runt 6,5-7k

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SkorutansteN:

Inga av priserna är väl fastställda?

Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Lägg ner. finns inga officiella priser ännu.
Alla priser nu på webshoppar är bara place holders

Men man kan iaf förboka för de priserna.

EDIT: Drar tillbaks mina påståenden. Hade fel.

DUN DUN DUUUN.

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

X-Box One ~ 7000kr
PS4 ~ 5000kr

X-Box One < PS4 (för spel)

Ganska självklart val?

PS4 = 7000 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=782007

Xbox one = 5490 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=782199

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Avstängd

För att kompletts priser är pålitligare än andras...

Lägg ner prisdiskussionen nu. Vi har inga som helst uppgifter att gå på än butikernas gissningar.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Man ska köra playstation.

Ser bara nackdelar med Xbox och har alltid gjort.
Det är bara en massa fattiga fanboys som rippar spel som föredrar Xbox imo.

Dessutom så har Playstation mer erfarenhet i branchen än vad Microsoft har också.

Har lirat en del Xbox då jag lånade polarens en sväng för att testa det och lira med polare som bara körde Xbox.
ALDRIG mer säger jag bara. USCH.

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Att gå banana över priserna nu är rätt patetiskt Vänta tills det närmar sig istället.
Företag som komplett sätter höga priser för att gardera sig för fel (om man förbokar och det skulle bli dyrare så slipper man betala mellanskillnaden, medans dom betalar tillbaka pengar om det blir billigare)
Vad gör detta då? Jo att dom sätter ett högt pris för att slippa betala en massa pengar i onödan.

Inte många förbokningspriser som har stämt heller genom åren på sådana här saker.

Permalänk
Medlem

Jag tror att det här bli bra. Var det inte samma diskussioner när Xbox 360 & PS3 lanserades. Xbox 360 var så himla mycket svagare m.m. men vi såg ju vem som gick ut som segrare där. Dessutom så har jag alltid sett Xbox mer mot TV än Playstation i o m XBMC m.m.

Playstation har alltid varit den där lite dyrarer kraftmaskinen. Xbox har varit lite mer vem som helst har råd med den. Vilket är bra i min bok. Microsoft har avancerat på marknaden med hjälp av bra erbjudanden m.m. och jag gissar att de kommer kunna göra det med den One också. Typ att köp ett programpaket och få en Xbox One på köpet m.m. Mycket smartare att satsa på media center än en share funktion som PS4:an hade. Grafikdelen och minnet ser jag inte som en större förlust om man kan hålla en bra prisbild.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Visst, det är helt klart roligare/bättre att lira fps-spel på dator i min mening.

Men till alla er som hatar konsoler; Alla andra roliga spel typ Fifa, Nhl, diverse bilspel, samt en del roliga co-op lir måste ni ju hålla med om är otroligt mycket bättre på konsol? Går ju knappt att lira på Pc..

För mig är de bästa spelen grymma SP-spel med bra story, tyvärr kommer det max ett vartannat år. Och i bristen på dem så är det ju helt klart roligare att lira med polare varken det är softkväll eller förkrök..

Ne, blir helt klart en Ps4 för min del
Skönt med "vettiga/re" grafikdelare, äntligen!

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Skrivet av haxxelhoff:

Man ska köra playstation.

Ser bara nackdelar med Xbox och har alltid gjort.
Det är bara en massa fattiga fanboys som rippar spel som föredrar Xbox imo.

Dessutom så har Playstation mer erfarenhet i branchen än vad Microsoft har också.

Har lirat en del Xbox då jag lånade polarens en sväng för att testa det och lira med polare som bara körde Xbox.
ALDRIG mer säger jag bara. USCH.

eller så väljer man den plattform som har de exklusiva spelen som man är intresserad av

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derpina:

Om du köper på komplett så om den kostar mindre så betalas mellanskillnaden tillbaks, om den blir dyrare så behöver du inte betala det extra.

Så är det hos majoriteten av återförsäljare. Inget unikt för komplett.

Återigen, prisdiskussionen är meningslös.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Finns absolut inga priser ännu. När de väl utannonseras så kommer de aldrig vara 6000kr (inte ens i Sverige), det har i alla fall Sony redan sagt. X1 och PS4 kommer ha väldigt snarlik prisbild också, trots att PS4an har mer under huven - då Kinect på intet vis ser ut att vara billig teknologi.

Underligt att ingen heller talat om hur Kinect eventuellt kan vara en resursslukare, krävs väl en del av CPUn för att tolka all ljud och bild som kommer in i boxen?

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av haxxelhoff:

Man ska köra playstation.

Ser bara nackdelar med Xbox och har alltid gjort.
Det är bara en massa fattiga fanboys som rippar spel som föredrar Xbox imo.

Dessutom så har Playstation mer erfarenhet i branchen än vad Microsoft har också.

Har lirat en del Xbox då jag lånade polarens en sväng för att testa det och lira med polare som bara körde Xbox.
ALDRIG mer säger jag bara. USCH.

Så du är en flame'ande fanboy som säger att alla som gillar xbox är fattiga och är dryga fanboys?

Permalänk

För att vara en hårdvarusida på nätet är det en rätt gammal nyhet. Förväntade mig denna rubriken på Aftonbladet någon gång under dagen.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Ja inte tänker då jag köpa en konsoll för 6-7k, satans vad i mina ögon bortkastade pengar

Permalänk
Medlem

Oh yay, "Mitt grafikkort är större än ditt grafikkort"...
Vad glad jag är att denna debatt äntligen är över

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

Prestandan exakt som väntat alltså PS4'an klart mycket bättre fast då bör vi tänka att prestandan i PS4'an är ett skämt jämfört mot vad en Pc kan ha!

Well MS har skjutit sig själva i foten rejält så denna nya crapbox kan dom och feta amerikaner behålla, folk med lite vett kommer inte vilja ta i skiten med tång.

Sony har lärt sig att bli ödmjuka och lyssna på utecklarna och vad spelarna vill ha så all eloge till dom, PS4'an är en vinnare när det kommer till konsoler så PC - PS4 - WiiU är vad som gäller för mig för jag har redan en HTPC hemma good luck till MS då dessa idioter är färdiga haha!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SeF.Typh00n:

Så är det hos majoriteten av återförsäljare. Inget unikt för komplett.

Återigen, prisdiskussionen är meningslös.

Då tar jag tillbaks det, i såna fall.

Permalänk
Medlem

Kommer att köpa xboxen för att jag vill ha Forza 5.