Gran Turismo 6 Demo-tråden (PS3)

Permalänk

Ljudet på demot är väl samma från 5an? Det kommer dock vara en förbättring på ljudet när fulla versionen släpps.
Men annars så känns det mer realistiskt än 5an. Grafiken är också snäppet bättre, bättre ljus osv.

Någon här inne som fått nå bra varvtider då? sist ja kolla så låg ja på 10e plats i sverige

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Skrivet av EMMHMMS:

Demot är en besvikelse för mig för man kan inte ändra däck på bilarna. I GT5 kör jag med comfort medium eller hard för att komma bort från Mario Kart-känslan. Står inte ut att köra 370Z med sport hard.

Varför är det tråkigt med sport hard? Det är ju som att köra med R-däck på en riktig bil och det är galet roligt. Aldrig provat det?

Håller med annars att det blir lite tråkigt om man har för bra väghållning. Men comfort soft/Sport hard tycker jag e lagom

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almost_Me:

Ljudet på demot är väl samma från 5an? Det kommer dock vara en förbättring på ljudet när fulla versionen släpps.
Men annars så känns det mer realistiskt än 5an. Grafiken är också snäppet bättre, bättre ljus osv.

Någon här inne som fått nå bra varvtider då? sist ja kolla så låg ja på 10e plats i sverige

Skulle gissa på att ljudet är taget direkt från GT5

"GTP: Are the engine sounds that we hear in the demo representative of what we will hear in the final game?

KY: “No, those are just in there as sound effects.”
http://www.gtplanet.net/gran-turismo-6-engine-sounds/

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almost_Me:

Ljudet på demot är väl samma från 5an? Det kommer dock vara en förbättring på ljudet när fulla versionen släpps.
Men annars så känns det mer realistiskt än 5an. Grafiken är också snäppet bättre, bättre ljus osv.

Någon här inne som fått nå bra varvtider då? sist ja kolla så låg ja på 10e plats i sverige

Jo ljudet märker då jag ingen direkt skillnad på, grafikmässigt skiljer det väl inte jättemycket dock känns fysiken bättre är det nåt jag bara inbillar mig?

Haha jadu skulle jag bry mig om varvtider skulle jag vara besviken i alla spel jag spelar då jag oftast toppar dom.......från fel håll

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så ska ljudet på en V8:a vara

Permalänk

Jag föredrar GT framför Forza då jag anser att känslan är bättre i GT plus mängden bilar, väder m.m.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av Zache_:

Själv tycker jag man får bra fartkänsla genom att ha en ratt med force feedback så att du känner bilens grepp i kurvorna, skulle man dock spela med kontroll som jag antar att många av er gör så försvinner väl klart mycket av känslan.

Har ratt med force feedback och tycker fortfarande att det känns snigelfart. Burnout och Need For speed är dock för överdrivna åt andra hållet.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Synd att man inte tar sig hem till sitt PS3 förräns om en månad då... Blir att kasta fram playseatet och G25an direkt så man får känna på om de är nån skillnad!