"The more you learn, the more you realize how little you know."
Senast redigerat
Visa signatur
Hejsan!
Jag hade tänkt köpa mig en 27" PC monitor att koppla in mitt PS3 och Wii U i, då jag har fått för mig att monitorer är snabbare än TV-apparater i både responstid och inputlagg. Rätta mig gärna om jag har fel.
Det jag inte förstått är om samtliga HDMI monitors är kompatibla med spelkonsoller eller om enbart vissa är dugliga för jobbet.
Hur man sedan får ut ljudet till t. ex. en stereoanläggning när konsollen använder HDMI har jag inte heller klurat ut.
Är det en bra idé att använda en monitor till spelkonsoll?
I sådana fall skulle jag behöva tips på en 27" 1080p monitor med bra respons och hyffsade betraktningsvinklar för runt 2500 kr.
Hejsan!
Jag hade tänkt köpa mig en 27" PC monitor att koppla in mitt PS3 och Wii U i, då jag har fått för mig att monitorer är snabbare än TV-apparater i både responstid och inputlagg. Rätta mig gärna om jag har fel.
Det jag inte förstått är om samtliga HDMI monitors är kompatibla med spelkonsoller eller om enbart vissa är dugliga för jobbet.
Hur man sedan får ut ljudet till t. ex. en stereoanläggning när konsollen använder HDMI har jag inte heller klurat ut.
Är det en bra idé att använda en monitor till spelkonsoll?
I sådana fall skulle jag behöva tips på en 27" 1080p monitor med bra respons och hyffsade betraktningsvinklar för runt 2500 kr.
Ja, datorskärmar brukar generellt vara snabbare än TV-apparater.
Kompatibilitet är inga problem, bara att plugga in och köra. Sen angående ljudet så har Xbox 360 Slim en optiskt utgång om jag inte missminner mig, vilket gör att du kan koppla ljudet till en separat ljudanläggning. Den gamla versionen av Xbox 360 saknar denna utgång. Har du en hemmabioreceiver så är det däremot inga problem oavsett eftersom receivern då tar hand om ljudet från HDMI-kabeln.
Jag rekommenderar dig att köra på en datorskärm. Jag gör det själv när det är dags för lite seriöst onlinespelande eftersom min TV har liiite för mycket input lag som gör att det går liiite sämre när jag spelar online på den. Vilken skärm som är bra i din prisklass låter jag någon kunnigare svara på. Jag kan i alla fall nämna att jag sitter i dagsläget på en Asus PB278Q och innan den en Asus VE278Q, båda fungerade problemfritt att spela på utan något märkbart input lag.
"The more you learn, the more you realize how little you know."
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.