Bärbar gamingdator ca 12-15K

Permalänk
Medlem

Bärbar gamingdator ca 12-15K

Jag snodde en annans tråd här, men kändes lite dumt, då den tråden heter bärbar dator 6-7K så kanske inte får lika mycket svar där. Så startar en egen tråd istället. Noterar detta i den tråden med, så alla kommentarer kommer på rätt plats.

Har funderat på att införskaffa en sådan här då det kan vara skönt att få ta med sig sina spel om man drar iväg någonstans. Har en bra stationär gamingdator men vill ha en laptop med.
Jag lirar just nu Gw2 främst, kommer väl antagligen påbörja ny spel som kommer i framtiden, vet inte om GTA var på gång till PC etc. Final Fantasy har jag tänkt lira med.

Så datorn bör klara av nya + ev. nya framtida spel ett tag framöver att köra med höga grafikinställningar. Är egentligen inget annat än just spel jag behöver använda datorn till. Möjligen lite photoshop etc. Men där kan jag lika gärna använda den stationära datorn framöver.

Så full krut på spel, behöver ingen stor hårddisk heller, sparar aldrig saker på hdd ändå. En snabb SSD hade funkat där jag iaf kan installera 5 spel åt gången. Så 120gb kan räcka.

Gärna max 15" då den kan vara lättare att få med ex utomlands och på resor med liten väska etc.

12-15K ca, inte så viktigt, betalar hellre mer för något bra än snålar för sämre.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hej igen!

Slänger bara över det jag sa i senaste tråden:
GeForce GTX 765M: Demanding games like Metro: Last Light, Crysis 3, Far Cry 3 or even SimCity were only playable in 1366x768 pixels and high detail settings at fluent frame rates. Older and less demanding games like Star Craft 2 however were playable in Full HD with all settings set to max.

GeForce GTX 770M: Very demanding games of 2013 like Crysis 3 or Far Cry 3 may need more performance for 1920x1080 and maximum detail settings. Therefore, 1600x900 without antialiasing may be the maximum setting for these games. Older and less demanding games however are playable in full HD and ultra settings.

Dvs. 15.000 kr är bättre än 10.000kr. Om du vill kolla mer kan du prova youtube.com. Sök på ett spel du vill spela på datorn du ska köpa och på grafikkortet i den datorn så borde det komma upp videor där du får se kvaliteten tillsammans med fps.
Det beror också på vad din dator har för kylare, ju bättre kylare desto bättre prestation.

Jag själv skulle sparat pengar o ta en Einride eftersom du bara vill ha en SSD ändå, men jag har heller inte så mycket pengar.

Permalänk
Medlem

Tack för input där, hehe, mycket pengar är ju att ta i ändå ;P
Får bli någon form av avbetalning, det jag menade är att om jag ändå ska köpa något kan man lika gärna satsa på det bästa.
Så att man inte slänger bort 10K nu så är det skit ett år senare.

Har vi inga mellan alternativ då? ;p Är det 10K eller 15k?

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Thor Lorride, Webhallen Config L13-0102, Asus G750JX-T4137H, MSI GT70.

Sådär, två rekommendationer till. Både ASUS och MSI är bra märken på samma ungefär samma nivå som Clevo.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem

Danke, blir ju nästan svårare nu dock med alla alternativen

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Vilken tycker du är snyggast? Börja med att rangordna allt som inte har med prestanda att göra. Du kan alltid lägga till mer RAM, att byta chassit är svårare.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem

MSI av dem du länkade tycker jag allt. Fast o andra sidan, det estetiska e inte hela världen heller.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Btw, GTX 770M är bättre än AMD 7970?

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Akerhage:

Btw, GTX 770M är bättre än AMD 7970?

http://www.notebookcheck.net/In-Review-Nvidia-GeForce-GTX-780...

Här kan du jämföra en herrans massa grafikkort, du kan exempelvis se att 7970 är snabbare (om än marginellt)

Permalänk
Medlem

Tack, känns iaf som att de då står mellan dessa och inga sämre kort iaf.
MSIn verkade komma in i lager först den 25 juli. Segt vänta så länge. Helst om jag åker utomlands tidigare. Dock hade den vanlig HDD och ingen SSD i sig, känns som SSD är ett måste då jag inte ens behöver plats för stor HDD.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Denna verkar va både karftfull och smidig http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=777695

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

Denna verkar va både karftfull och smidig http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=777695

Den var snygg iaf, dock också vanlig HDD där, kan väl iof kanske smälla in en ssd själv men skönt slippa mecket

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Tar gärna emot mer förslag då, då de flesta förslagen har varit med HDD istället. Så får se om ni hittat något nytt när jag kikar imon bitti!
natti och tack alla som svarat.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/thor_jords_intel_core_i7-4700mq_...
Den kan ju vara något med, var ju 15" med till skillnad från den andra Thor som nämndes som var 17". Här var det dessutom endast SSD som ingick till skillnad från Thor 17". Annars lär det väl vara detsamma?

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Fick tips om att kanske vänta på 8xx-serien på AMD istället. Den skulle visst komma om någon vecka bara. Vet inte hur dessa kommer prissättas dock. Blev svårare nu att bestämma mig. Fått lite blandad kritik om webhallens konfiguration. Att det är förra generationens hårdvara etc. Ingen här som har tips? (är väl webhallen o sweclockers som har sammarbete?)

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Skrivet av Akerhage:

Fick tips om att kanske vänta på 8xx-serien på AMD istället. Den skulle visst komma om någon vecka bara. Vet inte hur dessa kommer prissättas dock. Blev svårare nu att bestämma mig. Fått lite blandad kritik om webhallens konfiguration. Att det är förra generationens hårdvara etc. Ingen här som har tips? (är väl webhallen o sweclockers som har sammarbete?)

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/kampanjer/webhallen_config_laptops

Här är gen 4!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är ett stort fan av Alienwares gaming laptops. Tycker de har kanonkvalitet och känns mycket lyxigare och bättre än konkurenternas, vilka ofta är plastiga och vissa ser ut som batmobilen. Om man stänger av ljuset på alienware kan man nästan tro att det är en Thinkpad, fast med lyxig gummering. Jag gillar speciellt skärmen som är ganska glossy och har otroligt trevlig färgåtergivning.

Jag kör på 14-tummare, men man får mycket bättre hårdvara för pengarna om man köper 17-tum.

Permalänk
Medlem

Men de kostar ju ganska mycket.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

har en thor jords. otroligt bra dator, kvalite rakt igenom. clevo är enligt mig bättre än msi i kvalite med en stor marginal, asus kommer lite närmare. tvivla inte köp en webhallen config eller en thor

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad bra! Tycker Thor verkar nice med ju, men så fick jag ju tipset att välja webhallens istället då. Samma Thor Jords som denna då antar jag
http://cdon.se/hemelektronik/thor_jords_intel_core_i7-4700mq_...

Hur är det med kylningen på dessa tycker du?

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte blivit något köp :/
Kan inte bestämma mig. Och nu såg jag att Lenovo ska komma med en Y501 - Den kanske är värd att vänta på dessutom. Attans vad svårt detta är.

Visa signatur

Intel NUC :(