Permalänk
Medlem

Visst är flaggskeppen intressanta, men de flesta köper nog inte en dator för 18.000- 25.000 :-. Därför tycker jag de billigare modellerna är mera intressanta.
Jag har inte hittat en 17-tum bärbar som har samma prestanda och kostar lika mycket eller mindre än Msi jag länkar till nedan. Finns det någon dator för 10.000 :- som är bättre får någon gärna säga till

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/176633-msi_ge70_2oe-0...

Permalänk
Medlem

60hz skärm dock! urusla betraktningsvinklar m.m.

Permalänk
Skrivet av 120hz:

60hz skärm dock! urusla betraktningsvinklar m.m.

men hur ofta är det 120hz skärmar på en laptop?

kollade in Asus G750jx som jag var sugen på men skärmen var hemsk. det var som det låg ett lager glitter inne i skärmen.
lite googlande visade att många andra reagerat på samma sak och det har att göra med den matta ytan på panelen.

i övrigt var maskinen riktigt välbyggd.
väldigt trevligt med ett helt Alu stycke över tangentbordet och en gigantisk touchpad.
långt över förra årets g75/g55.

Msi valde jag mest bort till sist pga att jag inte orkar oroa mig för att min cpu ligger och tickar i 90C.

så fick bli en clevo p170sm.
500kr dyrare bara än GT70/G750 fast med ett starkare 8970m kort samt en 90% gamut skärm.

Permalänk
Medlem

Mkt mer värt att ha en 24" extern skärm hemma än att betala mycket för att laptopen ska ha en superskärm imo.

I övrigt rekommenderar jag asus rog. Ser lite spejsade ut kanske men okej ändå eftersom de är mattsvarta tycker jag. Grymt stabila, sjukt bra med utblås BAKÅT. Och 2 års garanti!

Permalänk

Varför skulle CPUn ligga och ticka på 90C? Msi har mycket bättre kylning än Asus trots att dom bara har 1 fläkt, vet detta av egen erfarenhet. Plus att de drar luft ifrån tangentbordet vilket inte Asus gör/gjorde? vilket förbättrar kylningen enormt.

Permalänk
Skrivet av nakednakedguy:

Varför skulle CPUn ligga och ticka på 90C? Msi har mycket bättre kylning än Asus trots att dom bara har 1 fläkt, vet detta av egen erfarenhet. Plus att de drar luft ifrån tangentbordet vilket inte Asus gör/gjorde? vilket förbättrar kylningen enormt.

ägare på notebookreview samt tomshardware rapporterar överlag hög temps på GT70.
framförallt 780m modellen verkar ha stora problem då cpu´n blir varm och trottlar ner sig så den flaskhalsar 780m.
med 80-90c cpu och 85c gpu är det uppenbart att msi behöver ett nytt system för kylning.