Permalänk
Medlem
Skrivet av sigge002:

http://www.msi.com/product/mb/FM2-A85XA-G65.html#/?div=CPUSup...

Ditt mobo supportar inte officelt din cpu men det borde gå med tanke på att den support 750k. En bios uppdatering skulle kanske behövas

750K och 760K har olika processorarkitektur "Virgo" vs. "Richland" Så det finns ingenting som säger att det kommer att fungera. (Kan göra det om man har tur, men jag skulle inte hålla andan. ) Kollade upp det en extra gång och det ska funka från och med bios 2.0

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av Lauge:

testa o koppla in grafiken på mobot o får du bild där gå in i bios/uefi o ställ in till pcie som första grafik val rätt vanligt man måste göra så

jag testade det och då står det bara "ingen signal" hela tiden på tvskärmen, men när jag hade tvskärmen inkopplad i grafikkortet så försvann "ingen signal" så fort man satt igång datorn
några fler tips ?

Permalänk
Medlem

Det är som andra sa, cpun och moderkortet fungerar inte tillsammans

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Skrivet av Nimrood:

750K och 760K har olika processorarkitektur "Virgo" vs. "Richland" Så det finns ingenting som säger att det kommer att fungera. Kan göra det om man har tur, men jag skulle inte hålla andan.

Skicka tillbaks antingen processor eller moderkort på öppet köp och köp delar som fungerar ihop är mitt råd. Sorry.

det roliga är ju att jag sa åt han på butiken där jag köpte komponenterna att jag ville ha ett moderkort som funkade till den där processorn... och vad fick man men så ni menar att det är bara att föra tillbaka moderkortet och få ett som passar till processorn

Permalänk
Medlem

Om du inte kan uppgradera bioset själv, och/eller butiken inte kan hjälpa dig med det så, ja.

Hade även redigerat mitt tidigare inlägg där, CPUn kommer att fungera efter en biosuppgradering.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av Nimrood:

Om du inte kan uppgradera bioset själv, och/eller butiken inte kan hjälpa dig med det så, ja.

men för att updatera bioset vad behövs då ?

Permalänk
Medlem

En processor som funkar tilsammans med moderkortet antar jag

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Skrivet av Red110:

En processor som funkar tilsammans med moderkortet antar jag

och det finns inget annat sätt att göra det på ?
för har inte tillgång till en annan processor

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille yz85:

och det finns inget annat sätt att göra det på ?
för har inte tillgång till en annan processor

Du måste ha en annan fungerande processor för moderkortet, annars kan du inte uppdatera Bios.
Gå tillbaka till butiken, be dem göra det åt dig eller ge dig ett moderkort som stödjer din processor. Det var det ni kom överens om vid köpet.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

Du måste ha en annan fungerande processor för moderkortet, annars kan du inte uppdatera Bios.
Gå tillbaka till butiken, be dem göra det åt dig eller ge dig ett moderkort som stödjer din processor. Det var det ni kom överens om vid köpet.

okej jag får väl fara till baka till butiken på måndag och säga att jag vill ha ett annat moderkort eller att han updaterar bios åt mig. jag får väl tacka för alla fina svar som jag fått då

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille yz85:

hur gör man en bios updatering ?

Ganksa enkelt. Du laddar ner ett program samt en "drivrutin" från mb hemsida. Startar upp programet göre en bootable driver av ett usb minne drar in drivrutinen in på usb minnet. Sen i bios ska du kunna hitta ett alternativ att flasha/update bios. Klicka in där och så kommer du få välja filen själv eller så söker den automatiskt efter usb minnet med drivrutinen och uppdatera bios. Ursäkta stavfel osv sent på kvällen

Visa signatur

Dator: FX-8320 5Ghz, x2 660ti SLI 1100/6400, 8 Gb Ram, OCZ Agilty 4 128gb SSD