vad är Humble bundle?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dencoolasnubben:

ok, tack alla! nu till min sista fråga, är detta helt lagligt?
godkänner Steam, orgin och speltillverkarna detta?

Ja det är lagligt..................... (.......)

Varför läser du inte på sidan? Är du 5 år?

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem
Skrivet av bebbse:

Ja det är lagligt..................... (.......)

Varför läser du inte på sidan? Är du 5 år?

ne, jag har läst. men ville bara bekräfta det

Permalänk
Skrivet av mfm:

Fast det är lika olagligt som piratkopiering. Koderna är personliga.

Precis som om jag beställer ett spel från CDON och sen ger till polaren. Alla som jagar pirater är ju helt fel ute, att de letar efter dem på internet, haha, vilka loosers.

Eller vänta nu... det heter ju piratkopiering...kan det inte vara så att det måste vara någon typ av kopiering iblandad då? Kanske ska döpas om till piratköpanågotförattsengesomengåvatillnågonannan 8D

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Det är EA själva som har lagt ut det, högst lagligt och godkänt.

Permalänk
Medlem

Donerade precis, allt fungerade perfekt och jag är helnöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Det är EA själva som har lagt ut det, högst lagligt och godkänt.

Är du säker på det?

Permalänk
Medlem

Är du säker på det?

Ja. Du har fått svar på allt och det står dessutom på sidan.

Skrivet av mfm:

Fast det är lika olagligt som piratkopiering. Koderna är personliga.

Nej, de är inte personliga, däremot får de bara användas en gång. Att ge bort dem är fullständigt lagligt så länge bara en person gör det.

Skrivet av yonologin:

Jag upptäcke Humble Bundle idag och köpte genast origin paketet.
En fråga bara, brukar dom så här bra "deals" med mer kända spel om man säger så eller bara indiespel?
Jag förstog det som att dom oftast hade indiespel bara

De varierar mellan indie och mer kända. På mitt konto har jag:

Humble Deep Silver Bundle
Risen 2 Original Soundtrack, Risen Original Soundtrack, Sacred 2 Gold Original Soundtrack, Saints Row: The Third - The Soundtrack
Humble Origin Bundle
Battlefield 3 Soundtrack, Sims 3 Soundtrack
Humble THQ Bundle
Company of Heroes: All Heroes Rise, Company of Heroes: Songs From the Front, Darksiders Original Soundtrack - Directors Cut, Red Faction: Armageddon Original Soundtrack, Saints Row: The Third - The Soundtrack
Humble Weekly Sale: Alan Wake
Alan Wake, Alan Wake's American Nightmare
Humble Weekly Sale: Introversion
City Generator Tech Demo, Darwinia, DEFCON, Introversion Story, Introversion Weekly Source Code, Multiwinia, Uplink, Voxel Tech Demo
Humble Weekly Sale: Serious Sam
Serious Sam 3 Soundtrack, Serious Sam Classic: The First Encounter, Serious Sam Classic: The Second Encounter, Serious Sam Double D, Serious Sam Kamikaze Attack, Serious Sam Public Demo 2, Serious Sam: The Random Encounter
Humble Weekly Sale: Telltale Games
Back to the Future: The Game, Hector: Badge of Carnage, Poker Night at the Inventory, Puzzle Agent 1, Puzzle Agent 2, Puzzle Agent Soundtrack, Sam & Max: Devil’s Playhouse, Wallace & Gromit’s Grand Adventures
Humble Weekly Sale: Two Tribes
EDGE, Toki Tori, Toki Tori (Game Boy Color Soundtrack)

Dold text

Tror att jag har köpt i princip varenda bundle sedan jag upptäckte sidan för några månader sedan. Har giftat några också iofs.
Det kommer en större med mer kända spel en gång i månaden (tror jag) och en weekly som ofta har lite mindre kända spel.
Att man kan betala med BTC gör inte saken sämre heller Och ja, det är 100% seriöst, lagligt, säkert etc.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Spelar det roll om man väljer att donera pengarna eller ge till dem?

Permalänk
Entusiast

Är du säker på det?

Är du på riktigt?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Spelar det roll om man väljer att donera pengarna eller ge till dem?

Nej. Frågar du bara för frågans skull eller vad är problemet?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6

Permalänk
Medlem

tja, undrar nu en grej... vad är Humble bundle? har sökt på det men vill bara va lite säker. Betalar man typ 10 dollar och får massor med spel? vad är det minsta man kan betala? är det säkert? hur funkar det? är det tidsbegränsat? vilka spel kan man ta? jag ser helst att ni svarar på min fråga och inte länkar till ett svar. tacksam för svar!

Har du ens vart in på hemsidan? https://www.humblebundle.com/

Visa signatur

| PC | MSI Z77A-G43 | i5 3570K | Corsair Vengeance 8gb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Fractal Design Define R4 | XFX Core Edition PRO550W | WD Blue 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Är du på riktigt?

nej du vet.....

Skrivet av ZaInT:

Nej. Frågar du bara för frågans skull eller vad är problemet?

vill vara säker, vill inte bli inblandat i olagliga grejer

Skrivet av jooakim:

Ja. Det är lagligt.

ok ,tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooakim:

ja men jag ville bara höra det från er för att vara säker

Permalänk
Medlem

Humble Bundle har pågått i flera år. Just nu har PewDiePie även en weekly bundle. https://www.humblebundle.com/weekly

Visa signatur

| PC | MSI Z77A-G43 | i5 3570K | Corsair Vengeance 8gb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Fractal Design Define R4 | XFX Core Edition PRO550W | WD Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

ok, tack alla! nu till min sista fråga, är detta helt lagligt?
godkänner Steam, orgin och speltillverkarna detta?

Nej det är helt olagligt, runt 90% av alla som donnerar pengar blir avstänga från steam då humblebundle hackar steam serverar för nycklarna och banken kommer spärra ditt kort.

Har du google? Har du läsförmåga? Du kastar ur dig urbotligt dumma frågor gång på gång och verkar vara oförmögen att besöka sidan eller ta reda på något om den.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Nej det är helt olagligt, runt 90% av alla som donnerar pengar blir avstänga från steam då humblebundle hackar steam serverar för nycklarna och banken kommer spärra ditt kort.

Har du google? Har du läsförmåga? Du kastar ur dig urbotligt dumma frågor gång på gång och verkar vara oförmögen att besöka sidan eller ta reda på något om den.

du var inte seriös där va?

Permalänk
Medlem

Jo, odsen är stora att humblebundle snor dina kontokort uppgifter och säljer på svarta marknaden till rysk mafia som sedan köper heroin för dina pengar och skeppar till din adress så tullverket får nys på det och du råkar ut för en husransakan och får förmodligen fängelse, så nej använd inte humblebundle om du inte vill åka i fängelse utan att passera gå!

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Nej! Allt är bra! Sluta fråga nu! Tack!

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att stora utvecklar/utgivarae endast ger humble bundle i spel som inte säljer längre. Så spel som säljer bra fortfarande lär inte finnas där.

Sen finns det också snåla utgivare, som aldrig kommer ge något spel. "host" Bethesda "host".

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Jo, odsen är stora att humblebundle snor dina kontokort uppgifter och säljer på svarta marknaden till rysk mafia som sedan köper heroin för dina pengar och skeppar till din adress så tullverket får nys på det och du råkar ut för en husransakan och får förmodligen fängelse, så nej använd inte humblebundle om du inte vill åka i fängelse utan att passera gå!

Ska jag skratta eller gråta?

Permalänk
Medlem

Ska jag skratta eller gråta?

Du ska sluta posta.

Skrivet av Xaid:

Kan tillägga att stora utvecklar/utgivarae endast ger humble bundle i spel som inte säljer längre. Så spel som säljer bra fortfarande lär inte finnas där.

Sen finns det också snåla utgivare, som aldrig kommer ge något spel. "host" Bethesda "host".

Det stämmer ju inte, BF3 lär fortfarande sälja bra t.ex.
Varför skulle inte Bethesda gå med på något sådant? Man vet aldrig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3b/Pari...

Du ska sluta posta.

Det stämmer ju inte, BF3 lär fortfarande sälja bra t.ex.
Varför skulle inte Bethesda gå med på något sådant? Man vet aldrig.

Haha okej chilla. Man vill ju veta vad alla andra tycker före man betalar men jag köpte den för 5 dollar nu.
Tack alla för hjälpen.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst.*

TS har köpt bundlen och det finns ingen anledning att låta tråden spåra ännu mer.

På förekommen anledning påminner om detta:

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar bland annat inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Ett annat exempel är att diskussionen för det mesta inte förs framåt av inlägg som enbart innehåller citat eller roliga bilder.

§ 5
Anmäl olämpliga inlägg

Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller regelbrottet i tråden. Sker detta trots allt är det inte tillåtet att klaga på anmälaren.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.