Komplett.se nekar min retur
Hej,
Som jag nu i efterhand då jag sökt omkring på olika forum på nätet så har komplett.se satt i system att neka returer i så stor mån som möjligt.
De letar helt maniskt efter fel på produkterna som returneras för att sedan fullkomligt köra över kunden och ge kalla handen.
Till mitt ärende.
Jag inhandlade en Asus VivoBook S200E-CT320H för att testa den om det kunde vara nått kul och ha. Jag paketerade upp datorn och behandlade den löjligt varsamt för att senare packa ner den i original förpackningen igen. Bestämde mig för att jag inte ville ha den och nu börjar den otroliga sagan om kundtjänsten, servicen på komplett.se .
1. Om du vill returnera en vara så måste du göra en ansökan för att få göra så. Detta gjorde jag och det tog en arbetsdag att få tillåtelse att returnera den.
2. Jag åkte med datorn nerpackad i original lådan till posten där vi tillsammans packade ner datorn i en större låda med massa bubbelplast. Datorn skickas iväg.
3. Efter 2 dagar får jag besked att datorn anlänt till komplett.se, det tar ytterligare 2 dagar tills jag får svar att datorn har repor och de skickar tillbaka den till mig utan åtgärd.
4. Jag ringer komplett.se, "Ni har inga före er i kön" får vänta 10 min. Tillslut får jag prata med en högst arrogant kundtjänst som väser om att DE inte minsann skickar datorer som är repiga och skickar sedan 2 bilder på en liten repa.
5. Jag har mail kontakt med kundtjänst angående den påstådda repan som jag är 100% säker på att jag inte åstadkommit. Det är helt omöjligt och det är deras kundtjänst också då de endast copy & pastear sina regler som svar.
6. Jag får tillbaka datorn. Repan går knappt se av huvudtaget och jag hittar flera mycket grövre repor vid tangentbordet som de inte har dokumenterat. De här reporna ser sannerligen ut att va från fabrik då de följer datorns mönster, vilket jag påpekar och skickar bilder på till deras kundtjänst och hävdar tillverkningsfel. Jag får till svar att det inte går på garanti.
Där har ni komplett.se och deras service. De hatar kunder som skickar tillbaka artiklar och vill inte ta en seriös diskussion. De svarar bara "jaha", "jag vet inte vad jag kan göra" och liknande.
HANDLA INTE hos dem! De skyltar så gärna med öppet köp 45 dagar osv. men i verkligheten är detta en stor lögn! Handla dina prylar någon annanstans!
Incredibly charming