Permalänk
Medlem

Har nu testat Minix A2 Airmouse.

Video: http://youtu.be/a2PqFy_1GcQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

Storleken på bilden kan du justera under inställningar screen/screen scale..

Har provat att ändra på zoomen under hdmi inställningarna men det gör ingen skillnad. Fungerade bra på min projektor och på en monitor men inte på lg tvn. Vad jag kan läsa mig till så saknar vissa tvs funktion för att stänga av overscan. Men som du säger borde det i android gå att ställa in skärmstorleken men det verkar som den inställningen är effektlös. Har samma problem med min nexus10 på den tvn.

Bästa playbacken via smb streaming jag fått till är smb via es fileexplorern och att sedan öppna med en videospelare. Spolfunktion osv blir snabbare av någon anledning. Synd att xbmc inte är bättre till android.

Visa signatur

Fetböllen

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffno:

Har provat att ändra på zoomen under hdmi inställningarna men det gör ingen skillnad. Fungerade bra på min projektor och på en monitor men inte på lg tvn. Vad jag kan läsa mig till så saknar vissa tvs funktion för att stänga av overscan. Men som du säger borde det i android gå att ställa in skärmstorleken men det verkar som den inställningen är effektlös. Har samma problem med min nexus10 på den tvn.

Bästa playbacken via smb streaming jag fått till är smb via es fileexplorern och att sedan öppna med en videospelare. Spolfunktion osv blir snabbare av någon anledning. Synd att xbmc inte är bättre till android.

Ja det var ju tråkigt, man vill ju ha fullskärm såklart. Jag är inte heller nöjd med hur video flyter och jag har provat alla rom/kernels som finns. Det är bara och vänta och se om det dyker en rom som är bättre.

Permalänk

Testar nexus romen nu med oc kernel, bästa flytet hitills men tyvärr funkar inte fjärren och ethernet. Men via wifi flyter 1080p på tuben kanon. Ska testa med en annan rom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Testar nexus romen nu med oc kernel, bästa flytet hitills men tyvärr funkar inte fjärren och ethernet. Men via wifi flyter 1080p på tuben kanon. Ska testa med en annan rom.

Skickades från m.sweclockers.com

Ethernet funkar på Nexus romen, den är bara på ett annat ställe. Kommer inte ihåg exakt var men leta lite så hittar du det.

Permalänk

Tror jag läste om att med kerneln så funkar inte ethernet.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Tror jag läste om att med kerneln så funkar inte ethernet.

Okej om du använde den för T428 så funkar inte ethernet nej.

Permalänk

Minix Neo X7 - Finless 1.6 ROM - with overclock and frame skipping fix! ute med god prestanda. Ska testas nu
http://www.freaktab.com/showthread.php?7125-Minix-Neo-X7-Finl...

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Minix Neo X7 - Finless 1.6 ROM - with overclock and frame skipping fix! ute med god prestanda. Ska testas nu
http://www.freaktab.com/showthread.php?7125-Minix-Neo-X7-Finl...

Testade den till 03.00 inatt, kommer göra en video om vad jag kommit fram till senare idag.

Permalänk
Skrivet av Trhuster:

Testade den till 03.00 inatt, kommer göra en video om vad jag kommit fram till senare idag.

Ser jag fram emot, denna lilla manick kanske har lite potential i alla fall

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Yes! Äntligen något som funkar med Archos Video Player! Custom rom, Finless 1.6 med överklockad kernel.

Video: http://youtu.be/6NEq6nZ7SYg

Permalänk

Vilken kernel valde du nu?

Edit: Ska testa 720p cpu 1800, ddr 720 nu

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Vilken kernel valde du nu?

Edit: Ska testa 720p cpu 1800, ddr 720 nu

Jag körde kernel_phja_720_vsfsam_cpu1704h_gpu600_ddr720. Men den har stängt av sig några gånger nu så jag testar stock rom för att se om den är stabil utan överklockning.

Permalänk

Jag kör med kernel_phja_720_vsfsam_cpu1800h_gpu600_ddr720 som jag skrev tidigare, funkar klockrent. Inte nån konstig freeze eller reboot. Snabbtesta tidigare och SVT Play funkar klockrent även fast jag i vanliga fall inte använder det men i din video så hade du lite strul såg jag

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

minix neoX7

Skrivet av Trhuster:

Min är inhandlad från geekbuying, inga problem.

Jag ser på deras hemsida en bild på ström adaptern och den passar inte i mitt väggutag..den e amerikansk-eller Kinesisk modell..Hur fixa du det då?? / Mvh:Peter

Ursprungsland.
Permalänk

Reseadapter?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av petrow58:

Jag ser på deras hemsida en bild på ström adaptern och den passar inte i mitt väggutag..den e amerikansk-eller Kinesisk modell..Hur fixa du det då?? / Mvh:Peter

Dem ska skicka rätt adapter beroende på var man bor men gjorde fel just för mig. Annars får man använda en sådan: http://www.netonnet.se/art/koppla-och-anslut/el/reseadapter/s...

Permalänk
Medlem

adapter

Skrivet av Trhuster:

Dem ska skicka rätt adapter beroende på var man bor men gjorde fel just för mig. Annars får man använda en sådan: http://www.netonnet.se/art/koppla-och-anslut/el/reseadapter/s...

Tack så mycket för ditt svar..och smart Europa adapter..ok pris också.. Mvh: Peter

Permalänk

Jag får inte 1080p att flyta bra som man ser andra skriver att dom får. Nästan på f...håret att 720p funkar klockrent.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Jag får inte 1080p att flyta bra som man ser andra skriver att dom får. Nästan på f...håret att 720p funkar klockrent.

Om du använder wifi tror jag det beror på det, har du testat och se film från usb minne/hd?

Permalänk

Kör trådat rakt igenom. Ska testa med pre006 och se

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Kör trådat rakt igenom. Ska testa med pre006 och se

Mät upp vilken fart du har med din router, jag bytte router nyligen och det var stor skillnad mot den gamla.

Permalänk

Kör en Asus RT-N66U som borde vara tillräcklig

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Kör en Asus RT-N66U som borde vara tillräcklig

Ja det borde verkligen inte vara problemet då. Vilken bitrate har filmerna du testat som inte flyter bra?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Trhuster:

Ja det borde verkligen inte vara problemet då. Vilken bitrate har filmerna du testat som inte flyter bra?

Vet inte hur man får fram det, men har iallafall testat rom 006 nu och 1080p vart lite bättre än tidigare men fortfarande odugligt att titta på. Sen ljudet sackar efter. Får en raspberry imorrn som jag förhoppningsvis hinner testa innan jobbet.

EDIT: Nu har jag kört en 1080p från USB-disk och visst är det bättre än men trådat nät men fortfarande frame drops då & då. 720p är nästan perfekt.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Vet inte hur man får fram det, men har iallafall testat rom 006 nu och 1080p vart lite bättre än tidigare men fortfarande odugligt att titta på. Sen ljudet sackar efter. Får en raspberry imorrn som jag förhoppningsvis hinner testa innan jobbet.

EDIT: Nu har jag kört en 1080p från USB-disk och visst är det bättre än men trådat nät men fortfarande frame drops då & då. 720p är nästan perfekt.

Du kan enkelt se vilken bitrate din film har i Archos Video Player. Men det är inte perfekt video med 60Hz. Med 24hz är det perfekt men musen blir laggig och tv appar bli dåliga i stället så man måste ändra fram o tillbaka hela tiden vilket är för jobbigt imo.

Permalänk
Medlem

Är det någon som testat senaste officiella betan 006b? Jag märker då ingen skillnad och A2 airmousen funkar fortfarande inte som den ska vilket är synd för den är klockren annars.
Inte heller TV3,TV6 och TV8 apparna verkar funka som dem ska av någon anledning.

Permalänk

Har inte hunnit testa b ännu, men kanske ska göra det idag.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Archos

Hej, ny på forumet och ny användare av Minix x7. Jag har problem att hitta min NAS (Synology) i Archos Video Player. ES file explorer hittar den utan problem och jag kan spela filmer i Archos via explorern men Archos hittar som sagt inte NAS:en. Någon som har något tips?