Permalänk
Medlem

Ny på Folding!

Hej

Idag började jag folda för att jag känner att jag vill bidra med hjälp, då jag ändå har datorn på 24/7 kan den ju lika gärna göra någon nytta när jag inte använder den.

Min CPU går igång direkt, står "RUNNING" med grön färg. Slidern har jag haft på medium, men nu full för att testa mig fram lite. Men mitt problem är att min GPU står det "waiting for idle på" först, sedan står det "WAIT: 56sec" sen går det några sekunder sen flippar den till "WAIT: 1min 52 sec", och bara fortsätter öka. Jag har läst att skärmsläckaren ska gå igång, eller något? Men då kan jag ju inte surfa samtidigt som jag foldar om den ska gå igång?

Måste den vara aktiv? Eller hur funkar det. Har jag missat någonting? Tacksam för hjälp, har läst runt lite i de klistrade men tycks inte hitta info.

Mvh
zipmiX

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem

Läste i nyhetstråden att du måste ställa in FULL någonstans för att den skall köra med grafikkortet hela tiden, annars kör den bara när skärmsläckaren är på. (Har aldrig foldat så noll koll)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kufra:

Läste i nyhetstråden att du måste ställa in FULL någonstans för att den skall köra med grafikkortet hela tiden, annars kör den bara när skärmsläckaren är på. (Har aldrig foldat så noll koll)

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har den på full nu! men det händer inget, står bara wait.

edit: När jag startade om datorn så fungerade GPUn också...

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √