Permalänk

Byta till Com Hem bredband?

Tjenare!

Mina föräldrar har blivit erbjudna 50-100Mbit/s bredband via data-uttaget från Com Hem för , för nuvarande har vi Telia 8/1 ADSL som enligt mig fungerar rätt så bra, även om det generellt är rätt så segt :S

Sedan så har jag hört att många klagar över Com Hem om att man bland annat inte får ut den hastighet som man bör få ut osv, så det är därför jag vänder mig hit till er grabbar.

Vad är eran åsikt om att uppgradera? Är det värt det?

Visa signatur

Intel Core i7 4770K 4.2GHz | Asus Geforce GTX 780 DCU II | A-Data 16GB 1600MHz | Asus Maximus VII Hero Z97 | NZXT H440 Svart/Röd | EVGA Supernova G2 750W | Eizo Foris FS2333 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Samsung SSD EVO 256GB | WD 2TB Red 7200RPM

Permalänk
Medlem

Alltså majoriteten av Com Hems kunder är säkert nöjda, det är de som klagar som hörs. Men ja - det är värt att uppdatera skulle jag säga. Det lär inte vara så mycket dyrare än Telias ADSL?

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738

Permalänk
Skrivet av cammen3:

Alltså majoriteten av Com Hems kunder är säkert nöjda, det är de som klagar som hörs. Men ja - det är värt att uppdatera skulle jag säga. Det lär inte vara så mycket dyrare än Telias ADSL?

Nej, om jag har fattat det rätt är det knappt dyrare än ADSL (typ 319 kr/mån medans ADSL gick på 300 kr/mån)

Visa signatur

Intel Core i7 4770K 4.2GHz | Asus Geforce GTX 780 DCU II | A-Data 16GB 1600MHz | Asus Maximus VII Hero Z97 | NZXT H440 Svart/Röd | EVGA Supernova G2 750W | Eizo Foris FS2333 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Samsung SSD EVO 256GB | WD 2TB Red 7200RPM

Permalänk
Medlem

Vad jag har fattat det som så är det lite som ett lotteri med Comhem. Vissa bostäder krånglar det ofta med, andra inte alls. Och tyvärr verkar det bero på vart du bor :(.

Jag har tex haft Combem 100/10 i 3 år. Det har aldrig krånglat för mig, så jag är supernöjd med Comhem. Och när jag kör Bredbandkollen/Speedtest så får ju ut ca 10% extra, dvs ~110/11 Mbit/s

Permalänk
Medlem

Jag hader Comhem i många år genom datauttaget och sämre upptid, sämre support får man leta efter. Även om deras modem gick sönder var det "min" dator det var fel på. Två gånger. Mitt svar: jag hade tre datorer och alla kan väl inte gå sönder samtidigt. Dessutom, laptopen fungerar på jobbet så inte den är ialla fall OK. Det enda dessa datorer har gemensamt är er modem.
Givetvis var det mina datorer det var fel på blev svaret. Kötiden till supporten var vanligtvis minst 20 minuter.
När jag flyttade och fick fiber med Banhof som ISP var det som natt och dag, det bara fungerar. Har på fyra år inte ens behövt kontakta support. Nertid en halv dag efter ett el-fel på min address. Felet fanns angivet på deras supportsida så det var bara att vänta.
Mitt tips, undvik Comhem. Kolla den den stora tråden Comhem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

Vad jag har fattat det som så är det lite som ett lotteri med Comhem. Vissa bostäder krånglar det ofta med, andra inte alls. Och tyvärr verkar det bero på vart du bor :(.

Jag har tex haft Combem 100/10 i 3 år. Det har aldrig krånglat för mig, så jag är supernöjd med Comhem. Och när jag kör Bredbandkollen/Speedtest så får ju ut ca 10% extra, dvs ~110/11 Mbit/s

jag hade också varit super nöjd med dom resultaten. Ger inte Comhem ut lite mera för att garanera att kunden får det dom beställer (jämför med vissa andra företag, nämner inga namn men Telia, Bredbandsbolaget, Tele2 verkar inte ha detta enligt många av deras kunder).

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Har samma bredband hemma och fungerar skitbra förutom lite högre svarstider ibland uppåt 10 på kvällen.
Har alltså 100/10 från comhem

Visa signatur

Main: i7-14700 - 32GB DDR4 - 3060 ti - Seagate 510 2TB
unRAID: Xeon E5-2697 v2 - 32 GB DDR3 - Dell PERC H310 - 8x14TB

Permalänk
Medlem

Instämmer med ovanstående. Har också 100/10 sedan 3-4 år, innan dess hade jag 24/10 i yteerligare tre år. På den tiden kan jag påminna mig att det varit nere kanske 4-5 gånger. Kabelmodemet dog en gång, men då fick jag ett nytt utan att behöva returnera det gamla. Jag är mycket nöjd och billigt är det också eftersom föreningen jag bor i tecknat avtal.

Permalänk
Medlem

Har comhem 100/10 och får ut det jag ska ha. Enda jag råkat ut för var när dom hade problem med tjänsterna men det stod klart och tydligt på deras hemsida och att det skulle vara fixat 23:00. Det blev fixat 19:20 så jag klagade inte.

Dom gånger jag ringt till comhems kundtjänst för att ändra mina abonnemang så har det varit max 10 minuters väntetid. Helt acceptabelt enligt mig.