Permalänk
Avstängd

Asus G750JX hittar inte hdd plats2.

Köpte en ny SSD till min dator men tänkte använda den äldre 750gb disken som följde med som lagring.
SSDn fungerar inte i plats 2 och min 750gb disk och min 80gb jag testat med sprinner inte upp vid start i plats nr2.

Kan det vara något mjukvarurelaterat som gör att disken inte ska startas innan windows och att jag missat någon drivrutin till det eller felinställning i bios?

Har sökt lite på detta men hittar inte så mycket

Permalänk
Avstängd

Spänningslöst sata uttag i laptop.

Har en asus g750jx som inte gör något med den tomma hdd platsen jag satt i en disk i.

Knäcklte 2 plastbitar på luckan när jag skulle sätta tillbaka den så kvalitén där var verkligen skit så det kanske förstör min garanti pga det?
Sedan är datorn köpt på SIBA så jag tvivlar på att det är värt att vänta på att skicka tillbaka datorn till dem på lagning med tanke på den tiden man kommer få vänta?

Kan det vara så att win installationen som ligger kvar blockar den från att hittas i bios eller att sataporten inte ska ha någon spänning innan den kommer in i windows?

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Den ska redan vara på [unlocked].

Men skitsamma får väl slänga ner den gamla i någon låda så länge och köra lagring på någon av mina externa diskar.

Permalänk
Hedersmedlem

*** trådar sammanfogade ***

Eftersom det gäller samma problem har jag sammanfogat 2 trådar enligt forumreglerna § 3.3. Det räcker alltså med att uppdatera befintlig tråd med ny information.

/KimTjik