Är F-Secure Internet Security 2013 bra?

Permalänk
Medlem

Är F-Secure Internet Security 2013 bra?

Hej
Jag upptäckte att cdon har rejält nedsatt pris på detta programmet och undrar om någon har bra eller dåliga erfarenheter av detta? Jag läste en recension på cdon där personen sa att det hade segat ner hans dator rejält och blev då osäker på om jag ska skaffa det eller ej.

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Medlem

jag använder det, haft det i 2 år. Jag tycker att det fungerar bra. Rekommenderar

Ibland kommer det upp att f-secure har tagit bort ett virus.

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vigge50:

Hej
Jag upptäckte att cdon har rejält nedsatt pris på detta programmet och undrar om någon har bra eller dåliga erfarenheter av detta? Jag läste en recension på cdon där personen sa att det hade segat ner hans dator rejält och blev då osäker på om jag ska skaffa det eller ej.

Använder det med, enligt http://www.av-test.org/en/tests/home-user/windows-7/julaug-20... ska det vara ett av de säkrare alternativen. Har aldrigt märkt av att det segar ner min burk.

Permalänk
Medlem

Jag har haft F-Secure genom min ISP men orkar inte köra med den längre för det fattades flera funktioner. Ingen idé att köra F-Secure 2013 längre när 2014 släpptes förra veckan eller något.

Gillar F-Secure, vet vart allt är och hur det funkar, ville testa Kaspersky/BitDefender men jag fick 2år F-Secure 2014 för 300kr så det blev inget.

Rekommenderar starkt F-Secure Internet Security.

Permalänk
Medlem

Nackdelen är att man betalar för Windows firewall med lite extra tweaks. Sedan vad som är bra är upp till dig själv. AV-test kan man ta med en liten nypa salt. Flesta av dagens antivirusprogram använder knappt mer än 10 megabyte eftersom stora mängder av uppdateringsfilerna ligger på en server som användaren får via molnteknik.

Går att hämta hem trial fast då får man vara medveten om att det fungerar enbart 1 gång. Så vet du om det passar just dig. Instruktioner hittar du på dess hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jag har haft F-Secure genom min ISP men orkar inte köra med den längre för det fattades flera funktioner. Ingen idé att köra F-Secure 2013 längre när 2014 släpptes förra veckan eller något.

Fast när man köper F-secure 2013 går det ju bra att uppgradera till 2014 utan extra kostnad, bara så att Vigge50 förstår det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Fast när man köper F-secure 2013 går det ju bra att uppgradera till 2014 utan extra kostnad, bara så att Vigge50 förstår det.

Menade mest att man laddar ner F-Secure 2014 direkt och lägger bara in CD-keyn ist för att installera på skiva/gamla 2013 installern.

Permalänk
Medlem

Jag har själv F-Secure från BBB. Jag är faktiskt riktigt nöjd med det, nu när jag har vant mig vid själva interfacen.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - Nvidia RTX 4070ti SUPER - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX.
Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Ducky One 3 Daybreak Full Size (Cherry MX Brown) - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har använt F-Secure i 3-4 år och har egentligen bara haft problem med det en gång. Programmet hade bestämt sig för att blockera vissa thumbnailbilder, vilket resulterade att hela Google Search m.fl. blockerades varje gång en sådan bild ploppade upp. Man kunde dock stänga av Deepguard, vilket i princip är F-Secures realtidsskydd, för att fortsätta använda internet utan problem, men med sänkt säkerhet.

Problemet finns inte längre kvar så jag är nöjd.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av stesor:

Använder det med, enligt http://www.av-test.org/en/tests/home-user/windows-7/julaug-20... ska det vara ett av de säkrare alternativen. Har aldrigt märkt av att det segar ner min burk.

Dock är det lite mer krävande rent prestandamässigt än vad Bitdefender och Kaspersky är.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Nu på cdon så är det nersänkt pris från 639:- till 100:- så jag tar nog och beställer det. Det är licens för tre datorer i 1 år men jag har en stationär och en bärbar så kan jag välja att ha två år på ena datorn?

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vigge50:

Nu på cdon så är det nersänkt pris från 639:- till 100:- så jag tar nog och beställer det. Det är licens för tre datorer i 1 år men jag har en stationär och en bärbar så kan jag välja att ha två år på ena datorn?

Nej

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...