Permalänk
Medlem

Eget modem bredbandsbolaget

Jag har problem att få mitt egna modem att ansluta till bredbandsbolaget. Jag har mixtrat med inställningarna så nu står det ansluten men ingen hemsida fungerar. Vad ska jag ändra på inställingarna? Vilket användarnamn/lösenord ska jag använda?
Skulle uppskatta det enormt mycket om någon kunde hjälpa

Permalänk
Medlem

Har du PPPoA?
Visste inte ens att det fanns i sverige.
Kan du inte ditt anvandarnamn och losenord sa masta du ring till bredbandsbolaget och fraga dom.

Har du inte PPPoA valj DHCP istallet for PPPoA i dropdown menyn.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiftin:

Har du PPPoA?
Kan du inte ditt anvandarnamn och losenord sa masta du ring till bredbandsbolaget och fraga dom.

det går inte att välja dhcp utan bara, PPPoA, PPPoE, Bridge, MER, IPoA

Permalänk
Medlem

Jag lyckades få det att fungera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thooby:

Jag lyckades få det att fungera

Skriv hur du gjort, ifall andra har samma problem.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

jag klickade på networkmap-> Internet status -> go to wan settings -> enable Nat -> Yes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiftin:

Har du PPPoA?

Man kan inte bara köra DHCP över en *DSL anslutning, det måste kombineras med någon form av "anslutningsprotokoll".

Permalänk
Medlem
Skrivet av yakideo:

Man kan inte bara köra DHCP över en *DSL anslutning, det måste kombineras med någon form av "anslutningsprotokoll".

Det verkar fungera och han på bbb sa att man bara behövde pppoe första gången man anslöt ett modem sen räckte det med bridge