Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Du resonerar som du sitter inne med information?

Källa?

Det gjorde han under 290x launch också, tror jag läste något om att "Fredde" är en privat återförsäljare av bl.a. AMD's produkter.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Men Titan är ett KORT som bara är gjort för 1 sak inget annat.
Nvidia har sagt det AMD har sagt det, alla recensenter.

Det är som vanligt att i dom lägre priserna kan man jämföra vad som helst för du kommer inte lira allt max 5760x1080 eller 7680x1440 /1600.

Titan kunde lika gärna kostat 15k.

VRAM spelar all roll, jag skulle inte ens kunna lira alla spelen om jag inte hade över 4GB VRAM pga att jag har 120Hz och inte 60 så jag behöver dubbelt så mycket kraft för att få 120FPS.

Ni fattar ju inte poängen med Titan verkar det som, folk skrev när det kom KÖP INTE KÖP INTE, och dom flesta hade rätt för dom som köper dessa KORT SPELAR inte i 1080 eller 2560x1440 / 1600 singel skärm.

Går du till overclock.net och skriver det du gör nu så kommer alla såga dig med knäna för att Pris prestanda hör inte hemma där, där handlar det bara om prestanda och folk ger dig råd efter vilket behov du har inget annat.

Och dom som köper Titan har troligtvis inte problem att lägga pengarna det kostar.

+ Titan är OTROLIGT bra kort för dom som håller på med 3D då det har Dubble precision och slipper köpa Quadro för 20k +.

Som sagt, så länge 290X är snabbare spelar det ingen som helst roll hur mycket minne det har. Har de 4MB minne men ändå är snabbare i allt du kastar på den så spelar det ingen jävla roll. Krävs det så höga inställningar för att maxa 4GB så att även ett Titan går på knäna spelar det ju inte mycket roll att det har mycket minne. Får man mer prestanda än Titan så kan man inte jämföra ett 290X med GTX 780 rakt av. Titan är inte magiskt som gör att det är en helt annan kategori av kort, det är ett snabbt grafikkort för mycket pengar, inget annat.

Vill jag maxa ett spel i höga upplösningar och 290X är snabbare så köper jag 290X även om jag har råd med ett Titan, oavsett om det gäller att komma över 120Hz i 1080P eller om det gäller att komma över 120Hz med 3st 4K skärmar.

290X och Titan är i samma klass även om det i sällsynta fall går att konstruera situationer då 290X tappar på grund av minnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

290X är ju snabbare än Titan, så lite orättvist att jämföra det med GTX 780 rakt av utan att ha det i åtanke. Med tanke på Mantle så tror jag 290X kommer vara fullkomligt överlägset i BF4. Även om du skulle jämföra ett oklockat 290X mot ett klockat Titan eller GTX 780. Angående klockning så har jag hört att 290X klockar riktigt bra med luft/vatten så länge man inte har standardkylaren.

I detta test som Sweclockers gjort så verkar ju även EVGA GeForce GTX 780 3GB SC ACX få bättre resultat än Titan och asus-kortet får till och med sämre än referenskortet på vissa tester. Intressant recension tycker jag.

http://www.sweclockers.com/recension/17295-asus-geforce-gtx-7...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Aleshi:

Som sagt, så länge 290X är snabbare spelar det ingen som helst roll hur mycket minne det har. Har de 4MB minne men ändå är snabbare i allt du kastar på den så spelar det ingen jävla roll. Krävs det så höga inställningar för att maxa 4GB så att även ett Titan går på knäna spelar det ju inte mycket roll att det har mycket minne. Får man mer prestanda än Titan så kan man inte jämföra ett 290X med GTX 780 rakt av. Titan är inte magiskt som gör att det är en helt annan kategori av kort, det är ett snabbt grafikkort för mycket pengar, inget annat.

Vill jag maxa ett spel i höga upplösningar och 290X är snabbare så köper jag 290X även om jag har råd med ett Titan, oavsett om det gäller att komma över 120Hz i 1080P eller om det gäller att komma över 120Hz med 3st 4K skärmar.

290X och Titan är i samma klass även om det i sällsynta fall går att konstruera situationer då 290X tappar på grund av minnet.

R9 290X är inte snabbare än Titan överklockat det du kan köra på NU.

Mina körs i 1340 i 1.26mV Software Mod.

Och vi snackar inte singel Titan här du, vi snackar 2-3-4 WAY SLI och nej dom går inte på knäna då, jag sitter ju med 3x så jag tror jag vet vad dom går för.

ingen VETTIG person idag köper Titan det är ju det jag försöker framföra.

Hade jag tjänat 60k i månaden och haft massa cash så hade jag köpt Titan, hade Titan släptts idag så hade jag köpt R9 290X eller väntat på 780 TI.

Titan har varit här i 9 månader och det är ett NISCH kort inget annat det är bara gjort för en marknad som är VÄLDIGT liten.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag testade XFX 290x kortet igår kväll.
Det fungerade väl helt OK.
Jämfört med Gigabyte 780 kortet så lät 290x väldigt mycket mer.
Körde egentligen bara ett 3dmark 11 P test och där presterade korten i princip lika bra när de var överklockade.
Dock klockade XFX kortet mycket lite, typ 50 på coren. Minnena gick att klocka rätt bra men det gav nästa inget.

Sen fick jag inte XFX kortet att lirar riktigt bra med Rome 2 heller.

Därför lämnade jag tillbaka det innan idag.

Visa signatur

ROG Crosshair VIII DARK HERO | AMD 5950x@4.7GHz |Ripjaws V 32GB @3600 MHz|
MSI RTX 3090 Gaming X Trio | Corsair AX1600i | Phanatek Enthoo 719|Predator XB321HK

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Och vi snackar inte singel Titan här du, vi snackar 2-3-4 WAY SLI och nej dom går inte på knäna då, jag sitter ju med 3x så jag tror jag vet vad dom går för.

Såå... Man ska jämföra 290X med GTX 780 vid köp av ett grafikkort, och argumentet är att om man väljer bort vattenkylning eller tredjepartskylare men ändå överklockar och ändå kör med 4 kort så kan man spela i upplösningar där 290X inte har minne så att det räcker?

För alla de som vill ha det bästa med bara ett kort då? För de som begriper sig på annat än referenskylare? Eller för de som inte vågar klocka?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Man SKA inte jämföra Titan med R9 290X alla recensenter säger detta själva SLUTA med det, och jo då är det en helt annan liga för detta kort är till för 5760x1080 7680x1440 / 1600 eller 4K / Surround.

Och därför ska man inte jämföra dom också pga av PRIS / prestanda för TITAN är inte gjort för konsumenter som har en 4670k och en PSU för 750w och vill ha coolt kort.

Sen så använder jag över 4.8 GB VRAM i Crysis 3 BF4 använder jag över 4GB, i WoW muliboxing 10 konton över 5GB VRAM.

Och saken är hade Titan släppts idag så hade jag aldrig köpt Titan så klart, hade väntat på 780TI kollat va det va, är det inget speciellt hade jag köpt troligtvis 3x R9 290X custome PCB och klockat skiten ur dom.

Man SKA jämföra Titan med 290X. Spelar ingen roll om det inte passar in enligt dig eftersom de presterar snarlikt. När man benchar så tar man självfallet inte med pris per krona i första hand utan ren prestanda och där är 290X i klass med titan.

Skrivet av mr_svahn:

Det gjorde han under 290x launch också, tror jag läste något om att "Fredde" är en privat återförsäljare av bl.a. AMD's produkter.

290 är intressant till min kommande GPU uppgradering så jag undrar om jag kan sända honom ett PM och höra om jag kan köpa ett av hans många 290s? (Obs. Ironi).

Skrivet av moreempty:

kollade man på inet vid prissänkningen av 780 så såldes tex alla msi gaming oc, 50+ webb + allt i butik på en dag, och med tanke på att jag har en preorder som ligger på ett 290x så lär det inte ha gått i den takten,..

köpte ett 780 så länge.. antar att många köpte ett till eller passade på för att det är tyst och finns i lager.

Och vad i hela Fridolfs namn har det med min kommentar och göra?

Skrivet av tvelander:

ingen VETTIG person idag köper Titan det är ju det jag försöker framföra.

Hade jag tjänat 60k i månaden och haft massa cash så hade jag köpt Titan, hade Titan släptts idag så hade jag köpt R9 290X eller väntat på 780 TI.

Titan har varit här i 9 månader och det är ett NISCH kort inget annat det är bara gjort för en marknad som är VÄLDIGT liten.

Så du tycker att det är en bra investering av Nvidia och sedan dig att slänga på mer Vram än vad GPUn behöver innan den går på knäna? Vad spelar det för roll om man har 6GB vram om kortet går på knäna innan de ens kan använda dessa fullt ut? Du säger att kortet (Inte korten utan kortet) är till för höga upplösningar men det roliga är att GPU:n är för svag för att köra i 4K utan några som helst problem. De kunde lika gärna ha slängt på 4GB, sparat pengar och ändå fått folk att bli lika nöjda.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Såå... Man ska jämföra 290X med GTX 780 vid köp av ett grafikkort, och argumentet är att om man väljer bort vattenkylning eller tredjepartskylare men ändå överklockar och ändå kör med 4 kort så kan man spela i upplösningar där 290X inte har minne så att det räcker?

För alla de som vill ha det bästa med bara ett kort då? För de som begriper sig på annat än referenskylare? Eller för de som inte vågar klocka?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tumnus:

Man SKA jämföra Titan med 290X. Spelar ingen roll om det inte passar in enligt dig eftersom de presterar snarlikt. När man benchar så tar man självfallet inte med pris per krona i första hand utan ren prestanda och där är 290X i klass med titan.

290 är intressant till min kommande GPU uppgradering så jag undrar om jag kan sända honom ett PM och höra om jag kan köpa ett av hans många 290s? (Obs. Ironi).

Och vad i hela Fridolfs namn har det med min kommentar och göra?

Så du tycker att det är en bra investering av Nvidia och sedan dig att slänga på mer Vram än vad GPUn behöver innan den går på knäna? Vad spelar det för roll om man har 6GB vram om kortet går på knäna innan de ens kan använda dessa fullt ut? Du säger att kortet (Inte korten utan kortet) är till för höga upplösningar men det roliga är att GPU:n är för svag för att köra i 4K utan några som helst problem. De kunde lika gärna ha slängt på 4GB, sparat pengar och ändå fått folk att bli lika nöjda.

Vad snackar du om, GPUn för svag för 4K? jag sitter ju på 3x Titan, man spelar ju inte i 4K med 1x Titan då har man gjort väldigt fel, vi pratar inte om singel korts lösningar vi snackar om 2-3-4 way SLI och CF, jag kan få Titan att använda 5.4 GB VRAM i Crysis 3 allt max SCMSAAx 92 om jag vill men jag kommer ha 25-35 FPS så jag behöver 4e Titan för det.

Så klart jag kan använda 6GB VRAM, detta är renderings kort, och för Cuda rendering + Double percsion.

Varför skulle jag bara köpa Titan för endast spela.

Skulle aldrig snacka om Titan om det va singel kort bara, skulle aldrig i hela mitt liv rekommendera Titan utan att man köra minst 3 kort typ i SLI innan dom blir värda att använda.

OCH NEJ man jämför inte Titan och R9 290X , dom är hela olika Ligor varför ska du fortfarande säga så?`

Alla recensenter säger, stop COMPARE Titan vs R9 290X it is not even in the same leuage.

Till Aleshi, vem fan köper ett Titan om inte vågar klocka och vill ha bästa kortet? då måste man ju va helt pantad om man lägger ut 8500 kronor för att man inte vågar klocka men vill ha typ bästa kortet.

Titan klockar till 1200 + med luft, R9 290X luft runt 1150.
Tar du Titan 1200 luft vs R9 290X så vinner Titan till 99 %.

Jag tror R9 290X kommer få visa sig riktigt när ASUS MSI Gigabyte etc kommer med sina custome PCB och riktiga kylare så man kan klocka korten och få riktigt mycket prestanda för billig peng.

Och jag va hos min återförsäljare igår och testade Trifire R9 290X referens kunde inte klocka korten mer en 50-70 på varje kort innan dom börja throttla detta va med 85 % fan speed, min Titan på luft gick till 1265 core innan dom throttla vid temps 60 % fan speed och då fick mina Titan betydligt mer poäng i alla benchmarks och tystare.

Känns som folk inte ens vet vad Titan är gjort för, gå till overclock.net och gå till Titan clubb och snacka med dom så kan ni få se på byggen som är 3 gånger värre en mina och undra varför dom har Titan.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

blahblahblah

Inser inte du att det är meningslöst att fortsätta den här diskussionen? Du bidrar knappast med något nytt då jag endast ser repeterade meningar.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mars SSX:

Inser inte du att det är meningslöst att fortsätta den här diskussionen? Du bidrar knappast med något nytt då jag endast ser repeterade meningar.

Och fortfarande snackar folk om Titan i singel kort som jag förklarar att det är meningslöst till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som monterat Arctics kylare ännu? Fick mail från dom att den ska passa rakt av och alla flänsar man behövde ska följa med.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Någon som monterat Arctics kylare ännu? Fick mail från dom att den ska passa rakt av och alla flänsar man behövde ska följa med.

Undrar detsamma! Då jag precis beställt Sapphire 290x.

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Vad snackar du om, GPUn för svag för 4K? jag sitter ju på 3x Titan, man spelar ju inte i 4K med 1x Titan då har man gjort väldigt fel, vi pratar inte om singel korts lösningar vi snackar om 2-3-4 way SLI och CF, jag kan få Titan att använda 5.4 GB VRAM i Crysis 3 allt max SCMSAAx 92 om jag vill men jag kommer ha 25-35 FPS så jag behöver 4e Titan för det.

Så klart jag kan använda 6GB VRAM, detta är renderings kort, och för Cuda rendering + Double percsion.

Varför skulle jag bara köpa Titan för endast spela.

Skulle aldrig snacka om Titan om det va singel kort bara, skulle aldrig i hela mitt liv rekommendera Titan utan att man köra minst 3 kort typ i SLI innan dom blir värda att använda.

OCH NEJ man jämför inte Titan och R9 290X , dom är hela olika Ligor varför ska du fortfarande säga så?`

Alla recensenter säger, stop COMPARE Titan vs R9 290X it is not even in the same leuage.

Till Aleshi, vem fan köper ett Titan om inte vågar klocka och vill ha bästa kortet? då måste man ju va helt pantad om man lägger ut 8500 kronor för att man inte vågar klocka men vill ha typ bästa kortet.

Titan klockar till 1200 + med luft, R9 290X luft runt 1150.
Tar du Titan 1200 luft vs R9 290X så vinner Titan till 99 %.

Jag tror R9 290X kommer få visa sig riktigt när ASUS MSI Gigabyte etc kommer med sina custome PCB och riktiga kylare så man kan klocka korten och få riktigt mycket prestanda för billig peng.

Och jag va hos min återförsäljare igår och testade Trifire R9 290X referens kunde inte klocka korten mer en 50-70 på varje kort innan dom börja throttla detta va med 85 % fan speed, min Titan på luft gick till 1265 core innan dom throttla vid temps 60 % fan speed och då fick mina Titan betydligt mer poäng i alla benchmarks och tystare.

Känns som folk inte ens vet vad Titan är gjort för, gå till overclock.net och gå till Titan clubb och snacka med dom så kan ni få se på byggen som är 3 gånger värre en mina och undra varför dom har Titan.

Provat att köra i 4K med ett Titan i tex. BF4 och maxa allt? Går inte. Folk resonerar som dig och påstår att GTX Titan är ett kort för hög upplösning för att det har 6GB vram. Men vad spelar det för roll när GPU:n inte klarar av att ge en fin upplevelse på ett kort? Du kan kasta på 12GB om du vill men det gör absolut ingen skillnad. Sedan vadå vinner Titan i 99% av fallen? Har du något belägg för det påståendet? Har du någon källa som ingen annan har sett? För vad jag vet så finns inte 290X att få tag i med eftermarknadskylare och tror du att 290X inte kyler bättre med en annan kylare på så är du naiv. Du verkar intalat dig själv att referenskylaren är den enda kylare som kommer att komma till 290X men det är inte sant. DU kan fortsätta intala dig själv att Titan är i olika ligor men det är så långt ifrån verkligheten du kan komma. 290X TROTS en värdelös kylare presterar exakt likadant som ett GTX Titan TROTS mindre krets, TROTS värmeproblem.

Skrivet av Hymer:

Ska enligt Arctic själv fungera. Däremot rekommenderar jag att man har ett par extra heatsinks för Vram med.

Skrivet av tvelander:

Och fortfarande snackar folk om Titan i singel kort som jag förklarar att det är meningslöst till.

SÅ du menar att GTX Titan är meningslöst som singelkort? Vad har Titan för funktion då? Att vara en förbannat dyrk brevpress?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tumnus:

Provat att köra i 4K med ett Titan i tex. BF4 och maxa allt? Går inte. Folk resonerar som dig och påstår att GTX Titan är ett kort för hög upplösning för att det har 6GB vram. Men vad spelar det för roll när GPU:n inte klarar av att ge en fin upplevelse på ett kort? Du kan kasta på 12GB om du vill men det gör absolut ingen skillnad. Sedan vadå vinner Titan i 99% av fallen? Har du något belägg för det påståendet? Har du någon källa som ingen annan har sett? För vad jag vet så finns inte 290X att få tag i med eftermarknadskylare och tror du att 290X inte kyler bättre med en annan kylare på så är du naiv. Du verkar intalat dig själv att referenskylaren är den enda kylare som kommer att komma till 290X men det är inte sant.

Du läser verkligen inte vad jag skriver.
JAG pratar inte om Titan i SINGELKORT LÖSNING BARA SLI.
Endast SLI inget annat BARA SLI okej? så kan vi sluta prata om Titan i Singel kort för då är det helt värdelöst.

Jag vet att R9 290X är bra med aftermarket kylning Vatten eller Artic jag har inte sagt något annat.

Och ja 12GB gör inget för 384 bitars buss tar slut långt innan dess, det verkar som du tror att jag inte vet vad jag pratar om, jag spelade på trifire 3x R9 290X och det gick skit bra utom att korten throttla sönder pga av dålig referens kort, va hos återförsäljaren och vi testade trifire 780 Titan R9 290X referens överklockade.

Jag jämför aldrig Titan med R9 290X, bara 780 för Titan är gjort för SLI endast och flera skärmar och allt max eller Realtdis rendering eller Cuda eller Double precision.

Skrivet av Tumnus:

SÅ du menar att GTX Titan är meningslöst som singelkort? Vad har Titan för funktion då? Att vara en förbannat dyrk brevpress?

Vad titan är gjort för? SLI åter SLI och SLI och felra skärmar.
Ingen vettig person köper Titan för singel 1080 eller 2560x1440 eller 2560x1600.

Okej kom på att Titan är as bra kort för singel kort om man jobbar inom 3D modulering eller Cuda och man inte har råd med quadro som kostar 20k +

Nej det ska inte jämföras mot Titan för TITAN är inte enbart ett spelkort, skiter fullständigt om det presterar lika i stock som inte har någon betydelse för 5 öre, för ingen vettig person på denna planet köper Titan och inte klockar då alla Titan klarar minst 1150 +.

Edit : Då undrar jag varför säger alla recensenter i hela världen att man inte ska jämföra mot Titan för att Titan är inte ens att tänka på om inte spelar i extrema upplösningar eller Jobbar med 3D ?
Och varför har inte Titan droppat i PRIS ju för att det är personer som köper det ändå även om R9 290X finns för olika anledningar kolla bara på overclock.net, folk sitter och kör Titan i 1440 + med bra kort och software mod med 1.29mV

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Endast SLI inget annat BARA SLI okej? så kan vi sluta prata om Titan i Singel kort för då är det helt värdelöst.

Jag vet att R9 290X är bra med aftermarket kylning Vatten eller Artic jag har inte sagt något annat.

Och ja 12GB gör inget för 384 bitars buss tar slut långt innan dess, det verkar som du tror att jag inte vet vad jag pratar om, jag spelade på trifire 3x R9 290X och det gick skit bra utom att korten throttla sönder pga av dålig referens kort.

Jag jämför aldrig Titan med R9 290X, bara 780 för Titan är gjort för SLI endast och flera skärmar och allt max eller Realtdis rendering eller Cuda eller Double precision.

Hela diskussionen handlade om att du påstod att man inte ska jämföra 290X med GTX Titan bara för att det inte passar dig. Det är just vad problemet är. 290X presterar som ett Titan och ska därför jämföras mot Titan. PUNKT. Spelar ingen roll om kortet "bara" har 4GB vram och spelar ingen roll om referenskylaren är värdelös. Den presterar fortfarande som ett Titan och då ska det jämföras därefter också.

Skrivet av tvelander:

Ingen vettig person köper Titan för singel 1080 eller 2560x1440 eller 2560x1600.

Okej kom på att Titan är as bra kort för singel kort om man jobbar inom 3D modulering eller Cuda och man inte har råd med quadro som kostar 20k +

Ingen vettig person påstår att GTX Titan inte ska gå emot 290X heller när de presterar nästan identiskt. Men det hindrar inte folk från att påstå det. Sedan är GTX Titan INGET ANNAT än ett Spelkort eftersom det finns i Geforce serien. PUNKT. Finns tonvis med folk som köper dyra kort och klockar inte dessa. Ett stock 290X ska jämföras med ett stock GTX Titan. Ännu ett bevis att du börjar rycka efter halmstrån.

Visa signatur

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av tvelander:

Och ja 12GB gör inget för 384 bitars buss tar slut långt innan dess, det verkar som du tror att jag inte vet vad jag pratar om, jag spelade på trifire 3x R9 290X och det gick skit bra utom att korten throttla sönder pga av dålig referens kort, va hos återförsäljaren och vi testade trifire 780 Titan R9 290X referens överklockade.

Nej det ska inte jämföras mot Titan för TITAN är inte enbart ett spelkort, skiter fullständigt om det presterar lika i stock som inte har någon betydelse för 5 öre, för ingen vettig person på denna planet köper Titan och inte klockar då alla Titan klarar minst 1150 +.

Edit : Då undrar jag varför säger alla recensenter i hela världen att man inte ska jämföra mot Titan för att Titan är inte ens att tänka på om inte spelar i extrema upplösningar eller Jobbar med 3D ?
Och varför har inte Titan droppat i PRIS ju för att det är personer som köper det ändå även om R9 290X finns för olika anledningar kolla bara på overclock.net, folk sitter och kör Titan i 1440 + med bra kort och software mod med 1.29mV

Sedan är GTX Titan INGET ANNAT än ett Spelkort eftersom det finns i Geforce serien. PUNK

Är du helt seriös ? verkligen ska du dra in mig på detta område som jag har jobbat med sedan jag va 16 bast och med Cuda och 3D modulering och jobbar med det dagligen inom företag som har runt 400 maskiner med Quadro och GeForce Titan?

Du vet att Nvidia själva sa att Titan är en bra kompromiss för dom som vill ha prestandan i Quadro serien för Double percison och Cuda rendering + mycket minne för att kunna realtids rendera realtivt stora scener i 3D Max och Maja och andra program?

Spelar fan ingen roll om koret ligger i GeForce dom kunde ju inte lägga kortet Quadro för der har inget ECC minne eller Quadro drivare.

Det är ju endast din egen uppfattning att Titan bara är spelkort, sitter med rint 20-30 Titan endast för Cuda rendering för man inte ville lägga ner 4 miljoner för Tesla burkar.

Sluta bara prata för det verkar som du inte vet vad Titan är gjort för och vad man kan göra med det.

Och nej det finns inte Tonvis med folk som köper Titan och inte klockar säg mig någon som gör det snälla OCH spelar i 1080.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Sedan är GTX Titan INGET ANNAT än ett Spelkort eftersom det finns i Geforce serien. PUNK

Är du helt seriös ? verkligen ska du dra in mig på detta område som jag har jobbat med sedan jag va 16 bast och med Cuda och 3D modulering och jobbar med det dagligen inom företag som har runt 400 maskiner med Quadro och GeForce Titan?

Du vet att Nvidia själva sa att Titan är en bra kompromiss för dom som vill ha prestandan i Quadro serien för Double percison och Cuda rendering + mycket minne för att kunna realtids rendera realtivt stora scener i 3D Max och Maja och andra program?

Spelar fan ingen roll om koret ligger i GeForce dom kunde ju inte lägga kortet Quadro för der har inget ECC minne eller Quadro drivare.

Det är ju endast din egen uppfattning att Titan bara är spelkort, sitter med rint 20-30 Titan endast för Cuda rendering för man inte ville lägga ner 4 miljoner för Tesla burkar.

Sluta bara prata för det verkar som du inte vet vad Titan är gjort för och vad man kan göra med det.

Och nej det finns inte Tonvis med folk som köper Titan och inte klockar säg mig någon som gör det snälla OCH spelar i 1080.

Ja. Titan är ett spelkort som även kan använda sina Cudakärnor. Precis som GTX 680 kan. GTX Titan må vara mer kompetent till att göra beräkningar men det ändrar inte det faktum att det är primärt ett spelkort. Ett icke-spelkort kan du hitta i Quadro och Tesla-serien.

Visa signatur

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tumnus:

Ja. Titan är ett spelkort som även kan använda sina Cudakärnor. Precis som GTX 680 kan. GTX Titan må vara mer kompetent till att göra beräkningar men det ändrar inte det faktum att det är primärt ett spelkort. Ett icke-spelkort kan du hitta i Quadro och Tesla-serien.

Och 680 har inte Double precision det har inte 6GB VRAM som dom måste ha för att rednera i annars tar VRAM slut gg du kan inte rendera för 5 öre nej du kan inte göra samma som med 680 vs Titan inte ens i närheten.
Och i Företag är upptiden allt, folk kostar 1500 kronor timmen.

Det är inte primärt spel kort när du kan använda det bara till rendering då det ÄR SNOR billigt för privata personer som håller på med 3D maja 3D MAX Allat sånt.

Och jag icke-spel kort kan du hitta i Quadro och Tesla jag kan också ta hem 3x Quadro K6000 kort och spela med rätt ok FPS för dom är fortfarande okej.

Men då får du betala 29-55k per kort också.

Du kan knappt ens starta en scen i 3D Max över 2000x2000 pixlar innan VRAM tar slut med 680 och hela scenen crashar bara så du vet, jag har tagit fram dom här lösningar testat hårdvara i runt 2-3 år för att få allt att snurra.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Och 680 har inte Double precision det har inte 6GB VRAM som dom måste ha för att rednera i annars tar VRAM slut gg du kan inte rendera för 5 öre nej du kan inte göra samma som med 680 vs Titan inte ens i närheten.
Och i Företag är upptiden allt, folk kostar 1500 kronor timmen.

Det är inte primärt spel kort när du kan använda det bara till rendering då det ÄR SNOR billigt för privata personer som håller på med 3D maja 3D MAX Allat sånt.

Och jag icke-spel kort kan du hitta i Quadro och Tesla jag kan också ta hem 3x Quadro K6000 kort och spela med rätt ok FPS för dom är fortfarande okej.

Men då får du betala 29-55k per kort också.

Du kan knappt ens starta en scen i 3D Max över 2000x2000 pixlar innan VRAM tar slut med 680 och hela scenen crashar bara så du vet, jag har tagit fram dom här lösningar testat hårdvara i runt 2-3 år för att få allt att snurra.

Sa att man ÄVEN kan göra vissa beräkningar på GTX 680.

Visa signatur

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tumnus:

Sa att man ÄVEN kan göra vissa beräkningar på GTX 680.

Nej knappt det, om du printar ut en scen med 1000x1000 så kommer bli svin suddigt även på A4 papper sluta bara.
Och det har inte Double precision så du kan knappt ens öppna en scen ut att du får 5 FPS när Titan får runt 30-40 FPS.

JAG HAR testat detta personligen på jobbet vi har testat alla serier kort från 500- Titan och Tesla som kostar 60k +

Jag fattar inte varför du går i en diskussionen när du inte jobbar med detta "tror jag iallafall när du kommer med 680 kan du göra renderingar i"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tumnus please su.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av ante9224:

Tumnus please su.

Btw har du 3579k nice prolle
Kanske ska vara 3570k

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ante9224:

Tumnus please su.

Ha...

Skrivet av tvelander:

Kanske ska vara 3570k

Han har säkert en 3579k där han använt en tuschpenna och ersatt nollan med en nia på IHS skölden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

290X är ju snabbare än Titan, så lite orättvist att jämföra det med GTX 780 rakt av utan att ha det i åtanke. Med tanke på Mantle så tror jag 290X kommer vara fullkomligt överlägset i BF4. Även om du skulle jämföra ett oklockat 290X mot ett klockat Titan eller GTX 780. Angående klockning så har jag hört att 290X klockar riktigt bra med luft/vatten så länge man inte har standardkylaren.

Värt att tänka på här är att ett överklockat GTX 780 är också snabbare än Titan. Det är nästan så att vissa OC modeller kommer ikapp titan, Tinytomlogan har riktigt bra åsikter om detta och han förklarar det på ett ganska bra sätt.

Annars får man kanske väga fördelar mot nackdelar här. GTX 780 har tystare och bättre kylare, överklockar bättre på grund av att det går att hålla svalare, du får Nvidia Shadowplay som tydligen ska vara riktigt bra, men sen är 290x lite snabbare. (AMD har också massa saker i sina drivrutiner, de har jag dock inte riktigt koll på.)

http://www.geforce.co.uk/geforce-experience/shadowplay

Med de senaste prissänkningarna hade jag personligen tagit ett GTX 780, men du får väll kolla lite på vad du behöver och vill ha så får du väga det mot varandra.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Nej knappt det, om du printar ut en scen med 1000x1000 så kommer bli svin suddigt även på A4 papper sluta bara.
Och det har inte Double precision så du kan knappt ens öppna en scen ut att du får 5 FPS när Titan får runt 30-40 FPS.

JAG HAR testat detta personligen på jobbet vi har testat alla serier kort från 500- Titan och Tesla som kostar 60k +

Jag fattar inte varför du går i en diskussionen när du inte jobbar med detta "tror jag iallafall när du kommer med 680 kan du göra renderingar i"

Det sitter ju iofs GK104'or i Tesla korten, och förmodligen även i något av Quadro korten. Det kan ju iofs hända att GTX680 korten är spärrade för sämre prestanda i single & double precision. De är ju självklart sämre men kan ju inte vara helt värdlösa eftersom de också har en rätt saftig prislapp.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Skrivet av Niczo:

Nåt annat som kan va värt att nämna om man ska överväga mellan dessa två kort är att Nvidia precis släppt sin Ghostplay-mjukvara, som gör att man kan spela in gamingsessioner i väldigt hög bitrate i princip utan prestandaförlust. Det fungerar tack vare en hårdvarufunktion som är speciell för Nvidias GK104 och GK110-GPUer, och därför lär inte AMD kunna ta fram något liknande verktyg någon gång snart. Men bryr man sig inte om sådant är nog R9 290X med aftermarket-kylare ett bättre val, och jag tror inte man förlorar så mycket prestanda per krona trots att det är dyrare.

tror du menar Geforce ShadowPlay

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av elajt_1:

Det sitter ju iofs GK104'or i Tesla korten, och förmodligen även i något av Quadro korten. Det kan ju iofs hända att GTX680 korten är spärrade för sämre prestanda i single & double precision. De är ju självklart sämre men kan ju inte vara helt värdlösa eftersom de också har en rätt saftig prislapp.

Du har inte ens möjlighet att använda double per precision än i något annat än Titan eller Qudro kort /Tesla, GK110 finns i tex Quadro K6000 etc kostar runt 30k + beroende på bidding från leverantör.

GTX 680 är helt sämst värdelöst 580 är bättre den kan du få får 1000 kronor på markanden.

Dom tog bort nästan hela delen på 600 serien och 700 utom Titan då.

Det är däför dom kan ha så låg TDP och höga frekvenser vs tex andra kort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Kanske ska vara 3570k

Känner killen IRL, har sagt de förut

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10