Permalänk

Gigabyte moderkort? Behöver råd !

Hej sweclockers! Är gigabytes moderkort pålitliga ?? Hur är deras bios osv, bra kvalité? Syftar mest på den 4:e gen som tex detta http://www.inet.se/produkt/1902468/gigabyte-ga-h87m-d3h-matx. Eller är Msi http://www.inet.se/produkt/1902557/msi-h87m-g43-matx ett bättre val. Har inte överklocka eller något sådant,jag vill bara ha ett pålitligt moderkort! Processorn jag tänker använda är en i5 4570 3.2 ghz!

Väldigt tacksam för svar! mvh

Rubrik lagad.
Permalänk
Medlem

Gigabyte tillhör tillsammans med t.ex ASUS toppsegmentet vad gäller kvalité och pålitlighet.
Men någon som har 4 gen Gigabyte Motherboard, får gärna dela med sig av sin upplevelse.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Gigabyte är bland de bästa, vad jag vet

MSI använder jag själv och har aldrig haft problem med mitt kort. Bästa jag ägt skulle ja säga.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Inaktiv

Har Gigabyte x79 UD3 och det har funkat mkt bra.
MSI har jag aldrig haft. Har dock enbart hört positiva saker ang. deras moderkort.

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad.*

Noterade att ditt tangenbord måste ha varit trasigt när du skrev rubriken då det innehöll överdriven användning av skiljetecken.
Har rättat det åt dig.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd

Köper bara Gigabyte då jag haft 100% positiv upplevelse när det gäller Moderkort samt grafikkort

Asus har jag haft en jä...a massa strul med. Dock sent 90 tal när jag helt enkelt bytte till Gigabyte och har aldrig tittat på ett annat märke sen dess.
Men det är som allt här i livet! Alla kör inte en Volvo bara för att den är bra. Det finns andra märken som är minst lika bra eller bättre.

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk

ASUS gillar jag!
Har inte haft nån strul förutom nu med den senaste bygget med min nya Ivy Bridge-E processorer och ASUS P9X79 WS.
ASUS så vitt jag vet är nu tydligen först med ett nytt motherboard ASUS X79 Deluxe som stödjer alla nya Ivy Bridge-E processorer direct utan flashing.
Jag bytte till det, ASUS X79 Deluxe.

ASUS har en massa olika sätt att flasha BIOS. Ett nytt sätt är FLASHBACK som gör det möjligt att flasha utan ens har nån CPU eller minnen i.
Så vitt jag förstått efter gjort en mindre research har inte Gigabite nått av det. Det gör det omöjligt att flasha BIOS med alla nya Ivy Bridge-E processorer.
Då måste du först sätta in en annan gammal I7 CPU för utav huvudtaget komma åt BIOS.

Du får kolla upp det själv om det stämmer..Ett tips som jag fick och hörde...Kan vara bra att tänka på det om ni planera köpa Ivy Bridge-E processorer !
http://event.asus.com/2012/mb/USB_BIOS_Flashback_GUIDE/

Lycka till!

MVH
Freddie

Permalänk

Tack så mycket för alla svar Blir nog ett gigabyte kort för Nya setupen