Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Om man ska köpa ett batterikit till kontrollen som är uppladdningsbart, vilket är det som gäller då? Någon här som har bra tips?
Såg nämligen att den mest populära "play & charge kit" endast hade 1200mAh och det räcker inte länge..

Köpte min från aliexpress, ca 100kr och fick batterier till två kontroller. Det bästa som jag köpt. Kan leta efter produkten om du är intresserad och länka den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Köpte min från aliexpress, ca 100kr och fick batterier till två kontroller. Det bästa som jag köpt. Kan leta efter produkten om du är intresserad och länka den

Skickades från m.sweclockers.com

Hur länge räcker de ungefär?

Tror det är kanon om du kan posta länk för de som är intresserade av att köpa!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Hur länge räcker de ungefär?

Tror det är kanon om du kan posta länk för de som är intresserade av att köpa!

Jag vet faktiskt inte då jag brukar lägga dem på laddstationen när jag är klar

SuperValue! Fast Dual Charging Dock Station Charger with 2 Rechargeable Batteries Fast Charging for XBOX ONE Wireless Controller
http://s.aliexpress.com/VzqAvueu
(from AliExpress Android)

Det är exakt samma som min fast från en annan säljare, haft min i snart över ett år och den fungerar utmärkt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk

xbox one s stor uppdatering kom i dag får se vad det kan va

Permalänk
Medlem
Skrivet av baggehög:

xbox one s stor uppdatering kom i dag får se vad det kan va

Har inte uppdaterat än men här står om lite spännande små saker:
https://news.xbox.com/2017/03/29/xbox-one-update-available-to...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Bra mycket mjukare flyt i gränssnittet var det jag märkte direkt i alla fall
Så det är ju trevligt. Var lite sluggish innan faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Bra mycket mjukare flyt i gränssnittet var det jag märkte direkt i alla fall
Så det är ju trevligt. Var lite sluggish innan faktiskt.

Gott!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Fick äntligen bytt ut mitt gamla PS3 mot en Xbox one S! Måste säga att jag blev positivt överraskad av bildkvalitén, och då spelar jag på en "gammal" 1080p tv.. Forza Horizon 3 ser sjukt bra ut!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Forza 6 4k@60fps

Noice.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Happ, då får man lägga undan till en scorpio då istället för att uppgradera pc'n, känns hur som helst betydligt mer värt med scorpio's prestanda boost från en vanlig Xone. Tycker hårdvaran ser rätt OK ut faktiskt och håller man den till 1080p lär den rulla rätt bra. Kör hellre 1080 med bra fps & filtrering än 4k med kass anisotropisk filtrering. Enda som såg lite klent ut var kanske cpu men är det som dom säger att dom lyckats mer eller mindre halvera belastningen på cpu'n som gpun annars skapar vid rendering så bör det nog räcka rätt bra ändå.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk

Något om priset för en Scorpio?

Permalänk
Medlem

5-6 tusen max tror jag på, skulle tippa på runt 5500, för att inte hamna nära flopp priset som ps3 hade när den släpptes.

Permalänk
Inaktiv

Det ser riktigt lovande ut och en rejäl uppgradering till skillnad från PS4 Pro. Osäker på om jag själv kommer skaffa en, även om jag är väldigt sugen så kan jag spela samma spel på datorn i och med crossplattform-stödet. Bra för alla andra att få en kraftfullare konsol att spela på dock.

Får hoppas en hel del nya intressanta titlar presenteras snart nog (även om E3 vore mest troligt, är ju inte så långt kvar nu) för att lansera vid sidan om Scorpio. Xbox hade ett bra år 2016 men hitills har ingen större titel släppts. Eller har jag missat något spel?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Keeper of Traditions

Den verkar inte existera utanför den amerikanska butiken? Inte heller Xbox gold i en månad för $1 verkar gå att köpa utan en amerikansk adress?

Grymt dåligt

EDIT: Ahh, den var bara gömd så den inte går att hitta...
http://www.xbox.com/sv-se/promotions/sales/spring-sale

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Grymt bra påsk(p)ris på XB1S 1TB med både FIFA och GoW4!

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/XONES1TBF...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Något bra spel på rean som ni rekommenderar?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

@Oggmeiler:

Sunset Overdrive är riktigt bra spel. har du minsta intresse av genren så köp det

Permalänk
Medlem
Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

@jarfen: Har redan det

Är sugen på Rainbow Six och Fallout 4? Någon som har koll på hur FPS:en ser ut i spelen?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

@jarfen: Har redan det

Är sugen på Rainbow Six och Fallout 4? Någon som har koll på hur FPS:en ser ut i spelen?

I Fallout 4 droppar FPS'en ibland, men det var inte så att jag störde mig på det ofta. Bra spel i övrigt.

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jarfen:

@Oggmeiler:

Sunset Overdrive är riktigt bra spel. har du minsta intresse av genren så köp det

Sunset Overdrive är ett av mina favoritspel faktiskt. Älskar nästan allt med spelet, musiken är riktigt härlig med.

Vad jag inte gillar är att spelet nästan kräver att man ständigt är i rörelse, och då glider runt på omgivningen. Tony Hawks Sunset Overdrive typ. Men det är rätt nice det med förstås, och en skaplig utmaning om man försöker överleva på marken.

Permalänk
Medlem

@anon5930: Får hoppas på SO2 vid E3 och en patch till ettan på Scorpio 😊

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oggmeiler:

@anders190: Får hoppas på SO2 vid E3 och en patch till ettan på Scorpio 😊

Haha jo, jag är lite oroad över att vi aldrig får se någon då Sunset Overdrive lär ha sålt dåligt. Här i Sverige reades spelet ut bara någon månad efter lansering och när jag köpte Xbox One och detta spel sommaren 2015 så betalade jag 79kr eller om det var 99kr. Spelet förtjänar verkligen bättre.

Skulle en uppföljare släppas exklusivt till Scorpio (inte till Windows 10 eller Xbox One/S) så hade det nog varit motivering nog för att jag skulle uppgradera till Scorpio faktiskt.

Skulle MS fortsätta med sin härliga Xbox 360-magi och ge Scorpio möjlighet att köra Xbox 360-spel med exempelvis högre upplösning eller liknande hade det varit svårt att låta bli med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Skulle MS fortsätta med sin härliga Xbox 360-magi och ge Scorpio möjlighet att köra Xbox 360-spel med exempelvis högre upplösning eller liknande hade det varit svårt att låta bli med.

Detta är en bra början iallafall 😊

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-project-scorpio-back-compat-five-ways-your-existing-games-will-be-better

1. Smoother performance and no screen-tearing
"We bring to bear all 40 compute units and the full 1172MHz clock-speed [of the Scorpio GPU], we're bringing those to bear on all the games possible," says Andrew Goossen. "Now, I have a caveat a bit later about all the compatibility testing we do for these and some of the implications, but we can bring all the 40CUs, all 1172MHz, of course the full 2.3GHz on the CPU."

2. Maximum possible resolution on dynamic titles

A popular technique in games development is to adapt dynamic resolution scaling. The idea here is straightforward: when a game is in danger of losing its lock on its performance target, be it 30fps or 60fps, the title scales down the image, running it at a lower resolution in order to maintain a smoother frame-rate. There are many games out there that support dynamic scaling - Doom 2016, Halo 5, Gears of War 4, Battlefield 1, Call of Duty: Infinite Warfare and The Division, for example.

3. Improved texture filtering

Resolution is an important, defining aspect of image quality but it is not the only one. Texture filtering is hugely important - and it's actually an element where both PS4 and Xbox One have let us down a little compared to the same titles running on PC, where the full force of 16x anisotropic filtering can make a big difference.

We built into the hardware the capability of overwriting all bilinear and all trilinear fetches to be anisotropic," Andrew Goossen reveals. "And then we've dialled up the anisotropic all the way up to max. All of our titles by default when you're running on Scorpio, they'll be full anisotropic."

Good quality texture filtering will make a big difference to a large number of Xbox One titles, where typically 4x anisotropic tends to be the balancing point chosen by developers. The leap to 16x, enforced at a system level by the back-compat engine, is a huge boon, especially in concert with the complete lack of screen-tear and smoother overall performance. More good news: this new feature extends to Xbox 360 games too.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oggmeiler:

Detta är en bra början iallafall 😊

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-project-scorpio-back-compat-five-ways-your-existing-games-will-be-better

1. Smoother performance and no screen-tearing
"We bring to bear all 40 compute units and the full 1172MHz clock-speed [of the Scorpio GPU], we're bringing those to bear on all the games possible," says Andrew Goossen. "Now, I have a caveat a bit later about all the compatibility testing we do for these and some of the implications, but we can bring all the 40CUs, all 1172MHz, of course the full 2.3GHz on the CPU."

2. Maximum possible resolution on dynamic titles

A popular technique in games development is to adapt dynamic resolution scaling. The idea here is straightforward: when a game is in danger of losing its lock on its performance target, be it 30fps or 60fps, the title scales down the image, running it at a lower resolution in order to maintain a smoother frame-rate. There are many games out there that support dynamic scaling - Doom 2016, Halo 5, Gears of War 4, Battlefield 1, Call of Duty: Infinite Warfare and The Division, for example.

3. Improved texture filtering

Resolution is an important, defining aspect of image quality but it is not the only one. Texture filtering is hugely important - and it's actually an element where both PS4 and Xbox One have let us down a little compared to the same titles running on PC, where the full force of 16x anisotropic filtering can make a big difference.

We built into the hardware the capability of overwriting all bilinear and all trilinear fetches to be anisotropic," Andrew Goossen reveals. "And then we've dialled up the anisotropic all the way up to max. All of our titles by default when you're running on Scorpio, they'll be full anisotropic."

Good quality texture filtering will make a big difference to a large number of Xbox One titles, where typically 4x anisotropic tends to be the balancing point chosen by developers. The leap to 16x, enforced at a system level by the back-compat engine, is a huge boon, especially in concert with the complete lack of screen-tear and smoother overall performance. More good news: this new feature extends to Xbox 360 games too.

Det låter lovande.

Permalänk
Medlem

Någon här som spelar Rainbow Six och skulle vilja lira med en n00b? 😁

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Var det någon som fyndade något på Xbox-rean? Själv slog jag till på Trials Fusion med allt DLC för 140 kr och Wolfenstein Old Blood för 67 kr.