Permalänk

Långsam uppstart Windows 7

Senaste tiden har jag haft problem med allt långsammare uppstart av min dator. Precis efter att man tryckt in powerknappen dröjer det 5-6 sekunder innan datorn startar upp med fläktar och man ser något på skärmen (innan dess är skärmen svart och man hör vad jag tror är nätagget bara).
Så har det aldrig varit förr och undrar vad det kan vara, jag har sökt runt på internet men kammar noll. Datorn är ett par år gammal men tycker ändå att det är konstigt med den långsamma starten.

Det kanske finns någon vänlig själv som vet exakt vad detta kan vara och hur jag kan motverka det?

Tack på förhand!

Permalänk
Rekordmedlem

Kanske dålig nätdel så moderkortet väntar på att spänningarna ska bli korrekta innan det startar på riktigt.
Det kan även bero på att nån hårddisk tar tid på sig att varva upp, det kan bero på nätdelen eller på disken, men det kan du prova genom att koppla bort diskarna och se vad som händer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Som mrqaffe säger har detta inget med windows 7 att göra, det är något mer grundläggande.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.