Grafikkortet borta från enhetshanteraren

Permalänk
Inaktiv

Grafikkortet borta från enhetshanteraren

Hej!

I ett svagt ögonblick råkade jag tillåta en automatisk uppdatering av grafikkortets drivrutiner via geforce experience. Detta resulterade i att mitt grafikkort, geforce 555m, försvann från enhetshanteraren. Det är som om grafikkortet inte existerar längre...rollback är inte möjligt, jag har istället uppdaterat bios och googlat mig vansinnig efter en lösning men utan resultat.

Finns det någon som har en lösning på mitt problem så vore jag evigt tacksam för hjälp.

/M

Permalänk
Medlem

Prövat installera om drivrutinerna?

Permalänk
Inaktiv

Ja, men vid installation kan drivrutinerna inte hitta kortet.

Permalänk
Medlem

Eftersom du har ett laptop grafikort av äldre sort kan stödet ha fallit bort i en nyare version. Gör så att du avinstallerar all nvidia saker på datorn och lägger in en äldre drivrutin.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon130282:

Ja, men vid installation kan drivrutinerna inte hitta kortet.

Även på äldre drivrutiner?

Permalänk
Inaktiv

Jo, jag har tagit bort allt som har med nvidia att göra, även rensat regedit men när jag ska installera den äldsta drivrutin jag hittat står det "Denna grafikdrivrutin kunde inte hitta kompatibel grafikmaskinvara.".

Permalänk
Medlem

haha
Han ville inte vara kvar med dig längre

Nej, men skämt åsido. om du har provat så mycket som du säger så skulle jag säga - installera om datorn. visst kan det vara jobbigt att göra ibland, men det behövs ändå med jämna mellanrum, och nu är ju ett perfekt tillfälle
kommer säkert fungera om du gör det, men tänk bara på att inte ta de senaste drivisarna sen!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |