BF4 efter att du nått max unlock

Permalänk

Om allt var upplåst och tillgängligt från början, hade ni inte spelat alls då eller?

"Det här spelet har inte unlocks, det spelar vi inte"

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Det går alldeles utmärkt att spela för att:
- Det är kul
- OCH för att hjälpa laget att vinna rundan
- OCH för att låsa upp nya roliga grejer
- OCH för att plocka poäng

Hur svårt är det att förstå?

Sen finns det ju alltid enstaka personer som blir fixerade vid nåt, visst.

Permalänk
Medlem

För mig som kanske hinner med att spela max 3-5 timmar i veckan så tycker jag det är ganska lagom snabba unlocks. Jag är väldigt långt ifrån att låsa upp någon klass helt.

Tycker det är väldigt olyckligt om bara de som spelar allra mest har tillgång till alla vapen. Om man t ex som jag inte kan spela så mycket så blir det inte så kul att alltid bli dödad av folk som har bättre vapen. Mycket roligare i så fall att bli dödad av folk med samma vapen så att man vet att det inte beror på den saken att man får stryk utan på att man faktiskt spelar sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Jag har verkligen 0 förståelse för dessa problem. Jag har ALDRIG någonsin spelat Battlefield 2, bc2, 3 eller 4 för att nå en viss rank. Man spelar spelet för att vinna matchen, för att bli bättre etc.

Jag tycker att ni som bryr er så mycket om stats spelar spelet fel

hade jag kunnat välja hade jag spelat helt utan stats, spelet hade varit mycket roligare om folk hade varit fokuserade på att spela matcherna bra.

Du likt många andra i tråden missförstår totalt.

Poängen med frågan var vad som händer när man fått alla unlocks i klassen man gillar att spela tex. Om instresset hos andra dalar så extremt som det gjorde hos mig.

Istället spårar tråden ut totalt som vanligt, folk som ska dryga sig "gå o spela MMO om du gillar levla och unlocks" osv. Snacka om att sakna grundläggande förståelseförmåga och gå in i fanboy-defensiv-mentalitet direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HasseAro:

Du likt många andra i tråden missförstår totalt.

Poängen med frågan var vad som händer när man fått alla unlocks i klassen man gillar att spela tex. Om instresset hos andra dalar så extremt som det gjorde hos mig.

Istället spårar tråden ut totalt som vanligt, folk som ska dryga sig "gå o spela MMO om du gillar levla och unlocks" osv. Snacka om att sakna grundläggande förståelseförmåga och gå in i fanboy-defensiv-mentalitet direkt.

Nej jag missförstår inte tråden alls. Det här med unlocks osv är en biprodukt, det är något som kommer när man spelar spelet. Att man då tappar intresset när allt är färdigt, då spelar man inte spelet. Det är ju inte så att något förändras när du låser upp allt som en klass har att erbjuda. Kanske börja rikta in dig på att förbättra dig själv spelmässigt istället för utrustningen.

Kanske är bra om intresset för folk som bryr sig så mycket om unlocks dalar. Då kanske de som spelar spelet som det ska spelas är kvar och allt blir mycket bättre

My 2 cents.

Skrivet av Knarra:

För mig som kanske hinner med att spela max 3-5 timmar i veckan så tycker jag det är ganska lagom snabba unlocks. Jag är väldigt långt ifrån att låsa upp någon klass helt.

Tycker det är väldigt olyckligt om bara de som spelar allra mest har tillgång till alla vapen. Om man t ex som jag inte kan spela så mycket så blir det inte så kul att alltid bli dödad av folk som har bättre vapen. Mycket roligare i så fall att bli dödad av folk med samma vapen så att man vet att det inte beror på den saken att man får stryk utan på att man faktiskt spelar sämre.

Så spelar inte folk idag, ser folk en chans till övertag så tar de den Att spel är skillsbaserade händer mer och mer sällan nu för tiden.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag tror jag har spelat i ca. 60 timmar och jag är i rank 17. Det är så det ska vara, man ska ha kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HasseAro:

Du likt många andra i tråden missförstår totalt.

Poängen med frågan var vad som händer när man fått alla unlocks i klassen man gillar att spela tex. Om instresset hos andra dalar så extremt som det gjorde hos mig.

Istället spårar tråden ut totalt som vanligt, folk som ska dryga sig "gå o spela MMO om du gillar levla och unlocks" osv. Snacka om att sakna grundläggande förståelseförmåga och gå in i fanboy-defensiv-mentalitet direkt.

Du säger ju att intresset dalar för att du inte kan låsa upp mer vapen. Det har jag och många lite förståelse för. Det är först då som alla kan spela utan att bry sig om nästa unlocks och spela som man ska.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Skrivet av HasseAro:

Bara jag eller fler som börjar tappa intresset i BF4 efter att man maxat en klass tex och fått sista vapnet, sedan maxat den och fått alla unlocks på den?

Känns jävligt trist om det enda man har att se fram emot efter detta är service stars...

Har du gjort alla ASSIGNMENTS?
Har du fixat alla DOGTAGS/SERVICESTARS på allt/vapen/fordon etc etc?
Har du fått alla AWARDS?

Själv håller jag på med Assult fortfarande då det krävs 510kills/vapnet för att få låst upp alla battlepacks o få en dogtag just för det vapnet.
Jag tycker det är skitkul att det händer något inprincip varje runda..jag är level 101 för tillfället, påväg till 102 och har spelat 166 timmar, 231 timmar om man räknar med betan..tycker dem har lyckats grymt med spelet!!!!!

PS. Jag skulle vilja veta vad du heter BF4 så jag kan se med egna ögon att du gjort det du gjort, låter högst otroligt.

Permalänk
Medlem

Det är nog tanken att man ska levla fort då EA gick ut med att man ska försöka göra ett nytt CoD (nytt spel varje år). Efter lite patchar funkar det grymt bra för mig och tycker det är helt fantastiskt men denna spel-serie är nog på väg att vattnas ur och allt kommer bli pannkaka om dom fortsätter med detta upplägg. Spel + expantioner / varje år = mycket pengar för EA och kort livscykel för spelaren.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Det bästa är ju alla förståsigpåare här som minsann vet varför och hur man bör spela spelet... En del gillar unlocks en del inte, enkelt va!

Visa signatur

Cooler Master budget case, i7 8700, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

utan stats skulle spelet vara perfekt ;D

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Har runt 80h speltid och är rank 56. Är inte i närheten av att tröttna. Jag väljer klass och loadout beroende på situationen och vad laget saknar för att vara så bra som möjligt.
Folk som tar en semiauto sniper, lägger sig på operation locker och vägrar capa/ ngt som behövs BARA för att låsa upp nästa sniper... De spelar absolut iinte med rätt inställning.
Detta med att få nya vapen ska ju inte vara moroten, endast lite topping.

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem

Hehe. Mycket känslor här. Går väl inte att prata om rätt/fel sätt att spela på egentligen. Det är väl upp till varje person att bedöma.
Har själv inte köpt BF4 just för att fokus har hamnat på att levla och låsa upp grejer. BF 1942 (och dessert combat) och BF2 var mer i min smak utan fokus på unlocks. Köpte BF3 men det var väl inte riktigt min grej. Aja. Alla är vi olika.
Men det är väl inge vidare bra betyg på gameplayet om man tröttnar på allt bara för att det inte finns mer unlocks?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet börjar på riktigt när man låst upp alla tillbehör till alla klasser och alla vapen, då kan man ju börja fokusera på vad varje situation kräver eftersom man har allt upplåst.

Permalänk
Medlem

Håller faktiskt med "HasseAro"!
I exempelvis BF3 tappade jag intresset ganska snabbt efter att ha blivit Colonel 100. Vet inte riktigt varför men "levlandet" gör spelet mycket mer roligt för mig i alla fall.

BF2 var väldigt bra på det sättet, det tog lång tid mellan rankerna och det bidrog till att jag spelade det väldigt länge.

I BF2142 gick det snabbare att levla men istället fanns 3-4 ranker som x-personer kunde hålla under en viss tid. För att uppnå någon av de rankerna fanns det vissa kriterier.

"The final three ranks of the game are only given to a certain number of players at a time, with Major General given to 50 players, Lieutenant General given to 25 players, and the highest rank, Supreme Commander, given to only one player at a time. These top three are brevet ranks; players retain those ranks until other players surpass them."

Detta låter säkert väldigt illa, men jag "bryr mig inte om jag vinner matchen" om jag spelar ensam. Eftersom det känns hopplöst att spela med "randoms" som inte återupplivar, ger ammo, reparerar eller går på flaggor.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Skrivet av Imaculent:

Helmiss med alla 2x poäng och "boosts", Gör att allt med ranking är helt värdelöst samt att det gått för fort.
"Befodran" och battlepacks ska vara belöning men nu kommer de ju hela tiden.

Dom hade nog folk som inte har mycket datortid i tanke.Battlepacks är inte ett krav så dom som vill kan ta BP boosts och lvla fort och inte behöver spendera massa av sin fritid i gamet för att unlocka vapen mm och dom som gillar att ha en utmaning när det kommer till lvling behöver inte använda battlepacks. SIMPELT

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinsent10:

Dom hade nog folk som inte har mycket datortid i tanke.Battlepacks är inte ett krav så dom som vill kan ta BP boosts och lvla fort och inte behöver spendera massa av sin fritid i gamet för att unlocka vapen mm och dom som gillar att ha en utmaning när det kommer till lvling behöver inte använda battlepacks. SIMPELT

Battlepacks tycker jag är kul så att befordran betyder något. Men känns som största missen är att det finns så stora boosts och att de kan plussas på vanliga dubbel XP-event.
Dubbel XP plus 200% känns som att det inte borde fungera...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Imaculent:

Battlepacks tycker jag är kul så att befordran betyder något. Men känns som största missen är att det finns så stora boosts och att de kan plussas på vanliga dubbel XP-event.
Dubbel XP plus 200% känns som att det inte borde fungera...

Om man tycker att det går för fort att levla är man ju rätt korkad om man använder XP-boosts.
Slår vad om att varenda kotte som gnällt här i tråden över att man levlar fort har använt varenda boost de fått.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Om man tycker att det går för fort att levla är man ju rätt korkad om man använder XP-boosts.
Slår vad om att varenda kotte som gnällt här i tråden över att man levlar fort har använt varenda boost de fått.

Jag är definitivt en av dem!
Är som knark. Vill inte men kan inte låta bli.

Permalänk

hmm jag stör mig som fan på att allt inte redan är upplåst från början, tar ju bort en del av spelglädjen om man måste "grinda" för att få items...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Inaktiv

Kör alltid samma vapen. Skiter i alla andra vapen.. Spelar för att äga inte för unlocks

Permalänk
Medlem

Spelar folk verkligen enbart för att låsa upp saker och inte för att det är roligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HasseAro:

Bara jag eller fler som börjar tappa intresset i BF4 efter att man maxat en klass tex och fått sista vapnet, sedan maxat den och fått alla unlocks på den?

Känns jävligt trist om det enda man har att se fram emot efter detta är service stars...

Spela objectives och hjälpa laget så mycket som möjligt? Säger inte att du inte gjort det hittills, men nu slipper du ju iaf fundera på att maximera din xp/h i alla fall.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Kommer aldrig förstå folk som spelar FPS som mmo. Endast vilja att spela om man kan låsa upp saker, verkligen?

Jag håller med. Å andra sidan, det finns ju en sådan målgrupp där ute, även om de kanske inte är majoriteten av spelarna. Och DICE har uppenbarligen lagt in systemet av den anledningen.

Permalänk
Medlem

Jag håller faktiskt med TS. Kör med några polare som snart är lvl 110. Mitt mål är ju också att bli det såklart och sedan låsa upp alla vapen/kits men sen lär jag antingen lägga ned det, eller spela avsevärt mindre. Assignments lär jag dock hoppa, de är för svåra.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ju mer jag tänker på det så tycker jag nog det är bra att folk som spelar för att låsa upp saker tröttnar och slutar spela. Kvar i spelet blir då de spelare som skiter fullständigt i det och kanske då börjar Battlefield bli mer som det var förr. Folk springer alltid på obejktive, skiter i k/d etc.

Nu säger jag inte att alla som tycker unlocks är livsviktiga skiter i objektives men andelen är klart högre.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd

Unlocks, kits, XP, rank osv är det sämsta som har hänt FPS-spelen. Det gör att spelandet endast känns som en form av grindande tills man fått det vapen, kit etc som man vill ha för att sen kunna spela på "riktigt".

I BF3 spelade jag endast som Assault och Recon men inte ens med de klasserna hade jag låst upp allt utan endast fokuserat på de vapen och kits som ansågs vara de bästa, sen började jag spela för att bli bättre och för att vinna matcherna. Jag sket fullständigt i om jag hade femtioelva vapen, kits och grejer att låsa upp för de sakerna tillförde ändå ingenting för mig.

Jag är glad att det känns som att går snabbare att låsa upp saker i BF4, så slipper jag sitta och grinda i en halv evighet innan det börjar bli roligt att spela.

Permalänk

Man spelar ju för att reta upp folk så man får lite roligt att läsa i chatrutan, gör inte alla det?

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem

Med risk för att bli totalt bashad, jag tycker precis tvärtom.

Jag började spela BF1942. Det första BF alltså. På den tiden fanns inga unlocks, inga fancy battlelogs, ingen statistik.
Man spelade med polarna för att ha kul, runda för runda. Man spelade för att få laget att vinna.

Det är ju precis det ni talar om i tråden som i min mening förstört hela spelet, folk ska bara ha sin bästa k/d, unlocks etc. Det är mer "värt" poängmässigt att lägga sig som en sniper och få 30 kills, medans laget förlorar för man varken håller baser eller hjälper till att defusa, än att spela som assault och göra just vad man borde, få laget att vinna...
Eller att stå längst bak och fega in killshots, medans teammates är dom som får ta stryk och försöka avancera.

Så ontopic vet jag inte riktigt vad jag ska svara, annat än att det är tragiskt att statistik och unlock är det som det spelas för nu.
Jag är snarare tvärtom, jag orkar inte välja ett nytt vapen/klass just eftersom det är så drygt varje gång man får ett nytt vapen utan sikte eller ska försöka orka spela upp en klass.
I min mening vore det bättre om allt bara var upplåst från början.

Men det handlar väl om att man blivit äldre & casualgamer också. I ungdomen kunde man ju lägga 50 om inte 100 timmar på spel på en vecka. Nu är det max 5. Har 22h spelade BF4 sen release

Permalänk
Medlem

Håller med tidigare inlägg gällande banorna. Det finns inga riktigt bra banor än så länge enligt min åsikt.
Konstiga spawn points och väldigt öppna banor vilket gör det svårt att förflytta sig. Detta gynnar vissa typer av spelare, så kallade fega kräk (snipers/piloter).
Jag spelar uteslutande assault (medic) och kamikazar i stort sett för att ta över/skydda flaggor.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch